Algorytm Google Koliber

| czas czytania: 5 min | Słownik SEO
Koliber Google

Koliber to algorytm Google, który został wprowadzony w 2013 roku, zmieniając sposób interpretowania zapytań wpisywanych do wyszukiwarki. Google lepiej rozpoznaje synonimy oraz kontekst haseł, ponieważ zamiast na pojedynczych słowach kluczowych koncentruje się na całych wyrażeniach interesujących internautę.

Dzięki wdrożonej aktualizacji po wpisaniu do wyszukiwarki zapytania Gdzie kupić płyty winylowe w Warszawie?, Google pokazuje wyniki odpowiadające na to pytanie, a związane wyłącznie z poszczególnymi wyrazami, którymi posłużył się internauta.

płyty winylowe warszawa -> gdzie kupić płyty winylowe w Warszawie?

Zgodnie z założeniami algorytmu treści na stronach internetowych powinny być nie tylko wartościowe i rozbudowane, ale również udzielać odpowiedzi na zapytania, które mogą zadać użytkownicy.