Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.06.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

AdWords rozpycha się w sieci. W wynikach wyszukiwania pojawia się aż 7 linków sponsorowanych, do tego możemy zapoznać się z promowanymi ofertami przedsiębiorstw prowadzących działalność lokalną w Mapach Google, a na urządzeniach mobilnych reklamy ukazują się w wyszukiwarce grafiki. A to nie koniec! Zielona etykieta „reklama” stanie się stałym elementem Local Pack.

 

1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack

Wpisując frazę lokalną np. fryzjer Wrocław, w wynikach wyszukiwania możemy zobaczyć fragment mapy z propozycjami przedsiębiorstw zajmujących się prowadzeniem interesującej nas działalności. Jest to tzw. Local Pack. Boks zawiera mapkę z zaznaczonymi lokalizacjami trzech najlepiej wypozycjonowanych firm, ich adresami i odnośnikiem prowadzącym do witryny. Poniżej znajduje się opcja Więcej miejsc, dzięki której można poznać pozostałe organizacje działające na lokalnym rynku.

Pod koniec kwietnia reklamy AdWords pojawiły się w mapach Google po kliknięciu na pełną listę lokalnych wyników wyszukiwania, o czym pisaliśmy na naszym blogu. Teraz kalifornijski gigant poszedł o krok dalej, ponieważ linki sponsorowane będą wyświetlały się w Local Packu. Poinformował o tym Ali Turhan Google’s Global Product Lead for Local Ads na SMX Advanced Local Workshop. Jak będzie wyglądała zmiana?

Local Pack

Źródło: https://www.brightlocal.com/2016/06/22/google-3-pack-to-become-2-pack-with-new-paid-listings/

 

W nowej odsłonie Local Pack będą pojawiały się dwa wyniki organiczne oraz 1 reklama oznaczona standardową, zieloną etykietką. Czy kolor pinezki na mapie (co także było jakiś czas temu testowane przez Google) zmieni się? Na razie Google nic nie powiedziało na ten temat, ale nie można wykluczyć tego rodzaju innowacji. Nowy wygląd boksu zostanie przetestowany – istnieje możliwość, że pojawi się tam 1 reklama i 3 wyniki organiczne. Jednak taka zmiana jest raczej mało prawdopodobna.

 

Etykieta DEAL przy najlepszej ofercie

W lokalnych wynikach wyszukiwania jest także testowana nowa etykieta pojawiająca się koło oferty firmy, która według Google może stanowić super okazję dla użytkownika. W Stanach nowy tag nosi nazwę Deal i pokazuje się przy wybranych hotelach. Ikonka rzuca się w oczy, dzięki czemu od razu zauważymy miejsca, które są rekomendowane i mogą nas zainteresować. Otrzymujemy także informację, ile uda nam się zaoszczędzić, jeśli skorzystamy z usług danego przedsiębiorcy.

Etykieta deal

 

W polskich wynikach wyszukiwania nowa etykieta będzie nosiła nazwę Okazja, o czym dowiadujemy się z supportu Google. Plakietka pojawi się przy adresie hotelu, w którym:

  • Aktualne ceny będą niższe niż standardowe stawki oferowane przez obiekty noclegowe o podobnym standardzie w danej lokalizacji – użytkownik zobaczy różnicę pomiędzy ceną okazyjną a stawką standardową,
  • Przeprowadzona zostanie obniżka cen, a hotel należy do partnerów Google – w wynikach wyświetli się wartość obniżki.

Etykieta Okazja

Deal czy okazja może ułatwić podejmowanie decyzji niezdecydowanym, ale też zabieganym użytkownikom. Jedno spojrzenie na wyniki lokalne sprawi, że będziemy wiedzieli, gdzie chcemy spędzić urlop, wyjazd służbowy czy konferencję.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów 30.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów

Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt