Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.06.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

AdWords rozpycha się w sieci. W wynikach wyszukiwania pojawia się aż 7 linków sponsorowanych, do tego możemy zapoznać się z promowanymi ofertami przedsiębiorstw prowadzących działalność lokalną w Mapach Google, a na urządzeniach mobilnych reklamy ukazują się w wyszukiwarce grafiki. A to nie koniec! Zielona etykieta „reklama” stanie się stałym elementem Local Pack.

 

1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack

Wpisując frazę lokalną np. fryzjer Wrocław, w wynikach wyszukiwania możemy zobaczyć fragment mapy z propozycjami przedsiębiorstw zajmujących się prowadzeniem interesującej nas działalności. Jest to tzw. Local Pack. Boks zawiera mapkę z zaznaczonymi lokalizacjami trzech najlepiej wypozycjonowanych firm, ich adresami i odnośnikiem prowadzącym do witryny. Poniżej znajduje się opcja Więcej miejsc, dzięki której można poznać pozostałe organizacje działające na lokalnym rynku.

Pod koniec kwietnia reklamy AdWords pojawiły się w mapach Google po kliknięciu na pełną listę lokalnych wyników wyszukiwania, o czym pisaliśmy na naszym blogu. Teraz kalifornijski gigant poszedł o krok dalej, ponieważ linki sponsorowane będą wyświetlały się w Local Packu. Poinformował o tym Ali Turhan Google’s Global Product Lead for Local Ads na SMX Advanced Local Workshop. Jak będzie wyglądała zmiana?

Local Pack

Źródło: https://www.brightlocal.com/2016/06/22/google-3-pack-to-become-2-pack-with-new-paid-listings/

 

W nowej odsłonie Local Pack będą pojawiały się dwa wyniki organiczne oraz 1 reklama oznaczona standardową, zieloną etykietką. Czy kolor pinezki na mapie (co także było jakiś czas temu testowane przez Google) zmieni się? Na razie Google nic nie powiedziało na ten temat, ale nie można wykluczyć tego rodzaju innowacji. Nowy wygląd boksu zostanie przetestowany – istnieje możliwość, że pojawi się tam 1 reklama i 3 wyniki organiczne. Jednak taka zmiana jest raczej mało prawdopodobna.

 

Etykieta DEAL przy najlepszej ofercie

W lokalnych wynikach wyszukiwania jest także testowana nowa etykieta pojawiająca się koło oferty firmy, która według Google może stanowić super okazję dla użytkownika. W Stanach nowy tag nosi nazwę Deal i pokazuje się przy wybranych hotelach. Ikonka rzuca się w oczy, dzięki czemu od razu zauważymy miejsca, które są rekomendowane i mogą nas zainteresować. Otrzymujemy także informację, ile uda nam się zaoszczędzić, jeśli skorzystamy z usług danego przedsiębiorcy.

Etykieta deal

 

W polskich wynikach wyszukiwania nowa etykieta będzie nosiła nazwę Okazja, o czym dowiadujemy się z supportu Google. Plakietka pojawi się przy adresie hotelu, w którym:

  • Aktualne ceny będą niższe niż standardowe stawki oferowane przez obiekty noclegowe o podobnym standardzie w danej lokalizacji – użytkownik zobaczy różnicę pomiędzy ceną okazyjną a stawką standardową,
  • Przeprowadzona zostanie obniżka cen, a hotel należy do partnerów Google – w wynikach wyświetli się wartość obniżki.

Etykieta Okazja

Deal czy okazja może ułatwić podejmowanie decyzji niezdecydowanym, ale też zabieganym użytkownikom. Jedno spojrzenie na wyniki lokalne sprawi, że będziemy wiedzieli, gdzie chcemy spędzić urlop, wyjazd służbowy czy konferencję.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt