Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.06.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

AdWords rozpycha się w sieci. W wynikach wyszukiwania pojawia się aż 7 linków sponsorowanych, do tego możemy zapoznać się z promowanymi ofertami przedsiębiorstw prowadzących działalność lokalną w Mapach Google, a na urządzeniach mobilnych reklamy ukazują się w wyszukiwarce grafiki. A to nie koniec! Zielona etykieta „reklama” stanie się stałym elementem Local Pack.

 

1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack

Wpisując frazę lokalną np. fryzjer Wrocław, w wynikach wyszukiwania możemy zobaczyć fragment mapy z propozycjami przedsiębiorstw zajmujących się prowadzeniem interesującej nas działalności. Jest to tzw. Local Pack. Boks zawiera mapkę z zaznaczonymi lokalizacjami trzech najlepiej wypozycjonowanych firm, ich adresami i odnośnikiem prowadzącym do witryny. Poniżej znajduje się opcja Więcej miejsc, dzięki której można poznać pozostałe organizacje działające na lokalnym rynku.

Pod koniec kwietnia reklamy AdWords pojawiły się w mapach Google po kliknięciu na pełną listę lokalnych wyników wyszukiwania, o czym pisaliśmy na naszym blogu. Teraz kalifornijski gigant poszedł o krok dalej, ponieważ linki sponsorowane będą wyświetlały się w Local Packu. Poinformował o tym Ali Turhan Google’s Global Product Lead for Local Ads na SMX Advanced Local Workshop. Jak będzie wyglądała zmiana?

Local Pack

Źródło: https://www.brightlocal.com/2016/06/22/google-3-pack-to-become-2-pack-with-new-paid-listings/

 

W nowej odsłonie Local Pack będą pojawiały się dwa wyniki organiczne oraz 1 reklama oznaczona standardową, zieloną etykietką. Czy kolor pinezki na mapie (co także było jakiś czas temu testowane przez Google) zmieni się? Na razie Google nic nie powiedziało na ten temat, ale nie można wykluczyć tego rodzaju innowacji. Nowy wygląd boksu zostanie przetestowany – istnieje możliwość, że pojawi się tam 1 reklama i 3 wyniki organiczne. Jednak taka zmiana jest raczej mało prawdopodobna.

 

Etykieta DEAL przy najlepszej ofercie

W lokalnych wynikach wyszukiwania jest także testowana nowa etykieta pojawiająca się koło oferty firmy, która według Google może stanowić super okazję dla użytkownika. W Stanach nowy tag nosi nazwę Deal i pokazuje się przy wybranych hotelach. Ikonka rzuca się w oczy, dzięki czemu od razu zauważymy miejsca, które są rekomendowane i mogą nas zainteresować. Otrzymujemy także informację, ile uda nam się zaoszczędzić, jeśli skorzystamy z usług danego przedsiębiorcy.

Etykieta deal

 

W polskich wynikach wyszukiwania nowa etykieta będzie nosiła nazwę Okazja, o czym dowiadujemy się z supportu Google. Plakietka pojawi się przy adresie hotelu, w którym:

  • Aktualne ceny będą niższe niż standardowe stawki oferowane przez obiekty noclegowe o podobnym standardzie w danej lokalizacji – użytkownik zobaczy różnicę pomiędzy ceną okazyjną a stawką standardową,
  • Przeprowadzona zostanie obniżka cen, a hotel należy do partnerów Google – w wynikach wyświetli się wartość obniżki.

Etykieta Okazja

Deal czy okazja może ułatwić podejmowanie decyzji niezdecydowanym, ale też zabieganym użytkownikom. Jedno spojrzenie na wyniki lokalne sprawi, że będziemy wiedzieli, gdzie chcemy spędzić urlop, wyjazd służbowy czy konferencję.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt