Weryfikacja własności witryny w Google Search Console na ClickShop i Shoper

/ SEO
e-sklepy

ClickShop oraz Shoper to jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów internetowych. Panele administracyjne są stosunkowo intuicyjne w obsłudze i pozwalają również na wprowadzanie zmian w sekcji <head> w kodzie strony np. w celu dodania metatagu weryfikującego własności witryny w Google Search Console. Jak to zrobić?

Poniższa instrukcja dotyczy weryfikacji witryny w GSC zarówno w ClickShop, jak i Shoper.

  1. Logujemy się do panelu i przechodzimy do zakładki Konfiguracja.
Konfiguracja w GSC
  1. Następnie wybieramy opcję Integracje → Integracje własne.
Integracje GSC
  1. Pojawi się edytor, gdzie powinniśmy wkleić metatag weryfikacyjny Google Search Console.
Integracje własne w GSC
  1. I gotowe! Po zapisaniu zmian nasza witryna jest już poprawnie połączona z usługą Google Search Console, a dane o stanie strony internetowej pojawią się w ciągu kilku dni.

Gdzie znajduje się metatag weryfikacyjny Google Search Console?

Jeśli usługa została już dodana, ale jeszcze nie zweryfikowana w GSC, należy kliknąć w przycisk Zarządzaj usługą → Zweryfikuj tę usługę na stronie głównej. Pojawi się ekran z różnymi sposobami weryfikacji witryny. Klikamy w Metody Alternatywne → Tag HTML.

metatag werfyikacyjny GSC

Poprawna weryfikacja witryny w usłudze Search Console daje dostęp do wielu funkcji ułatwiających optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej.

Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...
Jak sprawdzić, czy wyszukiwarka Google wdrożyła nowy update? Skorzystaj z 7 proponowanych przez nas...