Weryfikacja własności witryny w Google Search Console na ClickShop i Shoper

/ SEO
e-sklepy

ClickShop oraz Shoper to jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów internetowych. Panele administracyjne są stosunkowo intuicyjne w obsłudze i pozwalają również na wprowadzanie zmian w sekcji <head> w kodzie strony np. w celu dodania metatagu weryfikującego własności witryny w Google Search Console. Jak to zrobić?

Poniższa instrukcja dotyczy weryfikacji witryny w GSC zarówno w ClickShop, jak i Shoper.

  1. Logujemy się do panelu i przechodzimy do zakładki Konfiguracja.
Konfiguracja w GSC
  1. Następnie wybieramy opcję Integracje → Integracje własne.
Integracje GSC
  1. Pojawi się edytor, gdzie powinniśmy wkleić metatag weryfikacyjny Google Search Console.
Integracje własne w GSC
  1. I gotowe! Po zapisaniu zmian nasza witryna jest już poprawnie połączona z usługą Google Search Console, a dane o stanie strony internetowej pojawią się w ciągu kilku dni.

Gdzie znajduje się metatag weryfikacyjny Google Search Console?

Jeśli usługa została już dodana, ale jeszcze nie zweryfikowana w GSC, należy kliknąć w przycisk Zarządzaj usługą → Zweryfikuj tę usługę na stronie głównej. Pojawi się ekran z różnymi sposobami weryfikacji witryny. Klikamy w Metody Alternatywne → Tag HTML.

metatag werfyikacyjny GSC

Poprawna weryfikacja witryny w usłudze Search Console daje dostęp do wielu funkcji ułatwiających optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej.

Najnowsze artykuły na blogu:
Multichannel marketing pozwala na dotarcie do klientów różnymi źródłami. Opowiadamy, jak wdrożyć...
Koronawirus wpływa na funkcjonowanie Google Moja Firma: nie będzie można dodawać ani odpowiadać na...
Chcąc wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego, należy opisać większość kategorii produktów....
Czy praca zdalna może być efektywna? Oczywiście! Pracodawca oraz pracownik powinni zastosować się...
Opisy na Instagramie mogą zwiększyć widoczność postów. W jaki sposób redagować i prezentować treści...