Weryfikacja własności witryny w Google Search Console na ClickShop i Shoper
ClickShop oraz Shoper to jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów internetowych. Panele administracyjne są stosunkowo intuicyjne w obsłudze i pozwalają również na wprowadzanie zmian w sekcji <head> w kodzie strony np. w celu dodania metatagu weryfikującego własności witryny w Google Search Console. Jak to zrobić?
Poniższa instrukcja dotyczy weryfikacji witryny w GSC zarówno w ClickShop, jak i Shoper.
Logujemy się do panelu i przechodzimy do zakładki Konfiguracja.
Następnie wybieramy opcję Integracje → Integracje własne.
Pojawi się edytor, gdzie powinniśmy wkleić metatag weryfikacyjny Google Search Console.
I gotowe! Po zapisaniu zmian nasza witryna jest już poprawnie połączona z usługą Google Search Console, a dane o stanie strony internetowej pojawią się w ciągu kilku dni.
Gdzie znajduje się metatag weryfikacyjny Google Search Console?
Jeśli usługa została już dodana, ale jeszcze nie zweryfikowana w GSC, należy kliknąć w przycisk Zarządzaj usługą → Zweryfikuj tę usługę na stronie głównej. Pojawi się ekran z różnymi sposobami weryfikacji witryny. Klikamy w Metody Alternatywne → Tag HTML.
Poprawna weryfikacja witryny w usłudze Search Console daje dostęp do wielu funkcji ułatwiających optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej.
Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał.
Czytaj więcej
Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu.
Czytaj więcej
Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo.
Czytaj więcej
Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?