Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
03.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Statystyki Google Moja Firma – sprawdź popularność swojej wizytówki w internecie!

Statystyki Google Moja Firma – sprawdź popularność swojej wizytówki w internecie!

Wizytówka Google Maps jest nieoceniona, jeśli prowadzimy działalność na lokalnym rynku, ponieważ pozwala dotrzeć do użytkowników poszukujących produktów lub usług w pobliżu ich aktualnej lokalizacji. W panelu administracyjnym znajdziemy statystyki dotyczące popularności profilu Google Moja Firma. Czego dowiemy się z dostępnych raportów i czy warto analizować dane zbierane przez Google Maps?

Statystyki Google dostępne na wizytówce

Statystyki Google Moja Firma prezentują, jak użytkownicy korzystają z wyszukiwarki i map Google do znalezienia naszej wizytówki oraz jakie działania na niej podejmują. Dane znajdują się w zakładce Statystyki w bocznym menu na stronie głównej panelu administracyjnego. Tam przejrzymy 9 raportów (wyjątek stanowią restauracje i kawiarnie, które posiadają jeden dodatkowy raport).

Statystyki prezentują dane zebrane w określonym przedziale czasowym – tygodniu, miesiącu lub kwartale. Niestety nie mamy dostępu do historycznych informacji archiwizowanych przez Google. Jeśli chcielibyśmy prześledzić zmianę popularności naszej wizytówki w czasie, możemy skorzystać z boksu Skuteczność, który wyświetla się na stronie głównej panelu administracyjnego. Tylko tam Google przedstawia procentową zmianę liczby interakcji użytkowników na naszym profilu Google Moja Firma.

Jak klienci szukają Twojej firmy, czyli liczba wejść na wizytówkę z wyszukiwarki Google

Raport zawiera:

  • Wyszukiwania bezpośrednie – liczbę klientów, którzy dotarli do wizytówki, wpisując w wyszukiwarkę nazwę firmy lub adres jej siedziby,
  • Odkrywanie – liczbę klientów, którzy trafili na wizytówkę, szukając kategorii, produktu lub usługi związanych z naszą działalnością.

 

Jak możemy wykorzystać raport? Przede wszystkim poznamy rozpoznawalność naszego brandu i moc marki. Statystyka pośrednio wskazuje, czy na wizytówkę trafiają nowi, czy stali klienci (możemy założyć, że osoby wpisujące nazwę naszej firmy, już nas odwiedziły i chcą np. przypomnieć sobie, jak do nas dojechać).

Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę

Wyszukiwane hasła to najnowsza statystyka Google Moja Firma od niedawna dostępna na wszystkich kontach GMF. W tabeli zobaczymy listę słów kluczowych wpisanych przez użytkowników do wyszukiwarki i Google Maps prowadzących do odwiedzenia naszej wizytówki. Obok każdej frazy znajduje się liczba internautów, którzy posłużyli się danym wyrażeniem. Do dyspozycji mamy widok danych z 7 lub 28 dni.

Jak możemy wykorzystać raport? Google sugeruje, aby najpopularniejsze wyszukiwane hasła uwzględniać podczas tworzenia wpisów na wizytówkach lub treści reklam Google Ads. Frazy warto także wykorzystać podczas optymalizacji profilu Google Maps, wplatając je np. w tekst opublikowany w sekcji Podane przez firmę. Listę słów kluczowych ze statystyk GMF koniecznie skonfrontuj z frazami, na które pozycjonujesz stronę internetową. Niestety, raport dostępny w formie tabeli i nie daje możliwości eksportu danych np. do programu excel lub chociażby arkuszy w Google Dysk.

Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę – Mapy Google vs. wyszukiwarka Google

Wizytówka GMF pojawia się użytkownikom na mapach oraz w wyszukiwarce. I to właśnie prezentuje ta statystyka – liczbę wyświetleń naszego profilu Google Moja Firma w dwóch usługach Google.

Jak możemy wykorzystać raport? Możemy porównać, czy użytkownicy wyświetlają naszą wizytówkę na mapach czy w wyszukiwarce. Profil GMF wyświetla się nieco inaczej w obu źródłach, więc wiedząc, które z nich cieszy się większą popularnością, możemy zoptymalizować informacje pod to medium.

Działania klientów – interakcje użytkowników na wizytówce GMF

Raport niesie najważniejsze informacje – zdradza dane o konwersjach dokonanych przez użytkowników, czyli:

  • Wizytach na Twojej stronie – przejściach użytkowników na stronę internetową, która jest podlinkowana na wizytówce Google Moja Firma,
  • Zapytaniach o trasę dojazdu – sprawdzenie trasy dojazdu do siedziby naszej firmy od miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik,
  • Połączeniach telefonicznych z Twoją firmą – wykonanie połączenia telefonicznego po bezpośrednim kliknięciu w numer telefonu dostępny na wizytówce wyświetlanej na urządzeniu mobilnym.

Jak możemy wykorzystać raport? Sprawdzimy, jak wizytówka GMF przyczynia się do generowania konwersji. Jeśli prowadzisz statystyki połączeń telefonicznych od klientów, zestawiając je z danymi z GMF, sprawdzisz, ile osób dzwoni do ciebie bezpośrednio z mapki.

Zapytania o trasę, czyli skąd docierają do Ciebie klienci

Z raportu Google dowiemy się, gdzie najczęściej znajdują się klienci, którzy wysyłają zapytanie o dojazd do naszej firmy. Dane prezentowane są za pomocą mapy – jeśli ją oddalimy lub przybliżymy, statystyki zmienią się dynamicznie. Zapytania zostaną zaprezentowane w podziale na miejscowości, dzielnice lub państwa.

]Jak możemy wykorzystać raport? Statystykę można wykorzystać np. podczas planowania tradycyjnej kampanii bilboardowej – jeśli wielu użytkowników trafia do nas z określonej dzielnicy, być może warto zachęcić ich do skorzystania z naszych usług za pomocą dodatkowej reklamy.

Rozmowy telefoniczne – statystyki rozmów za pośrednictwem GMF

W Google Moja Firma sprawdzisz również precyzyjne informacje dotyczące, kiedy klienci dzwonią do twojej firmy, klikając w numer telefonu na mobilnej wizytówce. W raporcie możesz zweryfikować najpopularniejsze dni tygodnia lub pory dnia.

Jak możemy wykorzystać raport? Dane o połączeniach telefonicznych pomogą rozplanować pracę obsługi klienta lub call center. W dniach i porach cieszących się popularnością wśród dzwoniących można zwiększyć liczbę pracowników prowadzących rozmowy.

Z czego znana jest Twoja firma – poznaj kluczowe atrybuty restauracji lub kawiarni

Właściciele kawiarni i restauracji wśród swoich statystyk zobaczą informacje o najpopularniejszych atrybutach, którymi opisują firmę lokalni przewodnicy. Google podkreśla, że ten raport przedstawia subiektywne opinie użytkowników wyrażane na podstawie wrażeń, emocji, gustu.

Jak możemy wykorzystać raport? Zestawienie najczęstszych atrybutów prezentuje, jak firmę widzą i opisują klienci. Jeśli zależy nam na zmianie wizerunku, należy zatroszczyć się o potrzeby użytkowników.

Popularne godziny – sprawdź, kiedy klienci odwiedzają cię najczęściej

Urządzenia mobilne śledzą swoich użytkowników, przesyłając dane o ich aktywnościach do Google. Dzięki temu dowiesz się, w jakich godzinach w poszczególne dni tygodnia najczęściej odwiedzają Twój sklep lub biuro klienci.

 

Jak możemy wykorzystać raport? Statystyka pomaga przewidzieć porę dnia, w której można spodziewać się największego ruchu w interesie.

Wyświetlenia zdjęć

Raport prezentuje liczbę wyświetleń twoich zdjęć firmowych i firm o podobnym profilu działalności.

Jak możemy wykorzystać raport? Google zaprezentuje nam dane o popularności naszych zdjęć na tle fotografii konkurencji. Złe wyniki powinny nas skusić do dodania nowych zdjęć na wizytówce Google Moja Firma.

Liczba zdjęć – kto jest bardziej medialny: ty czy konkurencja?

W tym raporcie zobaczysz porównanie zdjęć opublikowanych na twojej wizytówce i profilach konkurencji. Google dzieli fotografie na firmowe i przesłane przez użytkowników.

Jak możemy wykorzystać raport? Jeśli wypadamy gorzej na tle podobnych firm, powinniśmy zastanowić się nad dodaniem nowych zdjęć do wizytówki. Możemy także zachęcić użytkowników do publikacji autorskich fotografii.

Statystyki Google Moja Firma – wskazówki czy podstawa do podejmowania decyzji biznesowych?

Raporty dostępne w panelu administracyjnym Google Moja Firma prezentują dane, które nie powinny stanowić podstawy podejmowania decyzji biznesowych. Statystyki możemy traktować jako pewną wskazówkę, ale nie powinniśmy kierować się nimi, dokonując strategicznych wyborów.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt