Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
03.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Statystyki Google Moja Firma – sprawdź popularność swojej wizytówki w internecie!

Statystyki Google Moja Firma – sprawdź popularność swojej wizytówki w internecie!

Wizytówka Google Maps jest nieoceniona, jeśli prowadzimy działalność na lokalnym rynku, ponieważ pozwala dotrzeć do użytkowników poszukujących produktów lub usług w pobliżu ich aktualnej lokalizacji. W panelu administracyjnym znajdziemy statystyki dotyczące popularności profilu Google Moja Firma. Czego dowiemy się z dostępnych raportów i czy warto analizować dane zbierane przez Google Maps?

Statystyki Google dostępne na wizytówce

Statystyki Google Moja Firma prezentują, jak użytkownicy korzystają z wyszukiwarki i map Google do znalezienia naszej wizytówki oraz jakie działania na niej podejmują. Dane znajdują się w zakładce Statystyki w bocznym menu na stronie głównej panelu administracyjnego. Tam przejrzymy 9 raportów (wyjątek stanowią restauracje i kawiarnie, które posiadają jeden dodatkowy raport).

Statystyki prezentują dane zebrane w określonym przedziale czasowym – tygodniu, miesiącu lub kwartale. Niestety nie mamy dostępu do historycznych informacji archiwizowanych przez Google. Jeśli chcielibyśmy prześledzić zmianę popularności naszej wizytówki w czasie, możemy skorzystać z boksu Skuteczność, który wyświetla się na stronie głównej panelu administracyjnego. Tylko tam Google przedstawia procentową zmianę liczby interakcji użytkowników na naszym profilu Google Moja Firma.

Jak klienci szukają Twojej firmy, czyli liczba wejść na wizytówkę z wyszukiwarki Google

Raport zawiera:

  • Wyszukiwania bezpośrednie – liczbę klientów, którzy dotarli do wizytówki, wpisując w wyszukiwarkę nazwę firmy lub adres jej siedziby,
  • Odkrywanie – liczbę klientów, którzy trafili na wizytówkę, szukając kategorii, produktu lub usługi związanych z naszą działalnością.

 

Jak możemy wykorzystać raport? Przede wszystkim poznamy rozpoznawalność naszego brandu i moc marki. Statystyka pośrednio wskazuje, czy na wizytówkę trafiają nowi, czy stali klienci (możemy założyć, że osoby wpisujące nazwę naszej firmy, już nas odwiedziły i chcą np. przypomnieć sobie, jak do nas dojechać).

Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę

Wyszukiwane hasła to najnowsza statystyka Google Moja Firma od niedawna dostępna na wszystkich kontach GMF. W tabeli zobaczymy listę słów kluczowych wpisanych przez użytkowników do wyszukiwarki i Google Maps prowadzących do odwiedzenia naszej wizytówki. Obok każdej frazy znajduje się liczba internautów, którzy posłużyli się danym wyrażeniem. Do dyspozycji mamy widok danych z 7 lub 28 dni.

Jak możemy wykorzystać raport? Google sugeruje, aby najpopularniejsze wyszukiwane hasła uwzględniać podczas tworzenia wpisów na wizytówkach lub treści reklam Google Ads. Frazy warto także wykorzystać podczas optymalizacji profilu Google Maps, wplatając je np. w tekst opublikowany w sekcji Podane przez firmę. Listę słów kluczowych ze statystyk GMF koniecznie skonfrontuj z frazami, na które pozycjonujesz stronę internetową. Niestety, raport dostępny w formie tabeli i nie daje możliwości eksportu danych np. do programu excel lub chociażby arkuszy w Google Dysk.

Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę – Mapy Google vs. wyszukiwarka Google

Wizytówka GMF pojawia się użytkownikom na mapach oraz w wyszukiwarce. I to właśnie prezentuje ta statystyka – liczbę wyświetleń naszego profilu Google Moja Firma w dwóch usługach Google.

Jak możemy wykorzystać raport? Możemy porównać, czy użytkownicy wyświetlają naszą wizytówkę na mapach czy w wyszukiwarce. Profil GMF wyświetla się nieco inaczej w obu źródłach, więc wiedząc, które z nich cieszy się większą popularnością, możemy zoptymalizować informacje pod to medium.

Działania klientów – interakcje użytkowników na wizytówce GMF

Raport niesie najważniejsze informacje – zdradza dane o konwersjach dokonanych przez użytkowników, czyli:

  • Wizytach na Twojej stronie – przejściach użytkowników na stronę internetową, która jest podlinkowana na wizytówce Google Moja Firma,
  • Zapytaniach o trasę dojazdu – sprawdzenie trasy dojazdu do siedziby naszej firmy od miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik,
  • Połączeniach telefonicznych z Twoją firmą – wykonanie połączenia telefonicznego po bezpośrednim kliknięciu w numer telefonu dostępny na wizytówce wyświetlanej na urządzeniu mobilnym.

Jak możemy wykorzystać raport? Sprawdzimy, jak wizytówka GMF przyczynia się do generowania konwersji. Jeśli prowadzisz statystyki połączeń telefonicznych od klientów, zestawiając je z danymi z GMF, sprawdzisz, ile osób dzwoni do ciebie bezpośrednio z mapki.

Zapytania o trasę, czyli skąd docierają do Ciebie klienci

Z raportu Google dowiemy się, gdzie najczęściej znajdują się klienci, którzy wysyłają zapytanie o dojazd do naszej firmy. Dane prezentowane są za pomocą mapy – jeśli ją oddalimy lub przybliżymy, statystyki zmienią się dynamicznie. Zapytania zostaną zaprezentowane w podziale na miejscowości, dzielnice lub państwa.

]Jak możemy wykorzystać raport? Statystykę można wykorzystać np. podczas planowania tradycyjnej kampanii bilboardowej – jeśli wielu użytkowników trafia do nas z określonej dzielnicy, być może warto zachęcić ich do skorzystania z naszych usług za pomocą dodatkowej reklamy.

Rozmowy telefoniczne – statystyki rozmów za pośrednictwem GMF

W Google Moja Firma sprawdzisz również precyzyjne informacje dotyczące, kiedy klienci dzwonią do twojej firmy, klikając w numer telefonu na mobilnej wizytówce. W raporcie możesz zweryfikować najpopularniejsze dni tygodnia lub pory dnia.

Jak możemy wykorzystać raport? Dane o połączeniach telefonicznych pomogą rozplanować pracę obsługi klienta lub call center. W dniach i porach cieszących się popularnością wśród dzwoniących można zwiększyć liczbę pracowników prowadzących rozmowy.

Z czego znana jest Twoja firma – poznaj kluczowe atrybuty restauracji lub kawiarni

Właściciele kawiarni i restauracji wśród swoich statystyk zobaczą informacje o najpopularniejszych atrybutach, którymi opisują firmę lokalni przewodnicy. Google podkreśla, że ten raport przedstawia subiektywne opinie użytkowników wyrażane na podstawie wrażeń, emocji, gustu.

Jak możemy wykorzystać raport? Zestawienie najczęstszych atrybutów prezentuje, jak firmę widzą i opisują klienci. Jeśli zależy nam na zmianie wizerunku, należy zatroszczyć się o potrzeby użytkowników.

Popularne godziny – sprawdź, kiedy klienci odwiedzają cię najczęściej

Urządzenia mobilne śledzą swoich użytkowników, przesyłając dane o ich aktywnościach do Google. Dzięki temu dowiesz się, w jakich godzinach w poszczególne dni tygodnia najczęściej odwiedzają Twój sklep lub biuro klienci.

 

Jak możemy wykorzystać raport? Statystyka pomaga przewidzieć porę dnia, w której można spodziewać się największego ruchu w interesie.

Wyświetlenia zdjęć

Raport prezentuje liczbę wyświetleń twoich zdjęć firmowych i firm o podobnym profilu działalności.

Jak możemy wykorzystać raport? Google zaprezentuje nam dane o popularności naszych zdjęć na tle fotografii konkurencji. Złe wyniki powinny nas skusić do dodania nowych zdjęć na wizytówce Google Moja Firma.

Liczba zdjęć – kto jest bardziej medialny: ty czy konkurencja?

W tym raporcie zobaczysz porównanie zdjęć opublikowanych na twojej wizytówce i profilach konkurencji. Google dzieli fotografie na firmowe i przesłane przez użytkowników.

Jak możemy wykorzystać raport? Jeśli wypadamy gorzej na tle podobnych firm, powinniśmy zastanowić się nad dodaniem nowych zdjęć do wizytówki. Możemy także zachęcić użytkowników do publikacji autorskich fotografii.

Statystyki Google Moja Firma – wskazówki czy podstawa do podejmowania decyzji biznesowych?

Raporty dostępne w panelu administracyjnym Google Moja Firma prezentują dane, które nie powinny stanowić podstawy podejmowania decyzji biznesowych. Statystyki możemy traktować jako pewną wskazówkę, ale nie powinniśmy kierować się nimi, dokonując strategicznych wyborów.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt