Speed Update – aktualizacja algorytmu mobilnej wyszukiwarki Google – Blog Artefakt

Speed Update – przygotuj się do aktualizacji algorytmu mobilnej wyszukiwarki Google

24.01.2018 / SEO

W lipcu bieżącego roku zmieni się algorytm mobilnej wyszukiwarki Google. Wdrożony zostanie tzw. speed update, który oceniać będzie czas ładowania strony. Jeśli wciąż masz problemy z page speed, już dziś zadbaj o wydajność swojego serwisu, abyś za pół roku nie musiał obawiać się o spadki pozycji w mobilnym rankingu.

Czym jest Speed Update?

Speed Update, zgodnie z informacjami opublikowanymi na oficjalnym blogu Google, to kolejny czynnik rankingowy obejmujący jedynie mobilną wyszukiwarkę. Pod lupą znajdzie się czas ładowania strony na smartfonie lub tablecie – serwisy, które nie będą błyskawicznie się wczytywały, mogą stracić zajmowane dotąd pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Google zapewnia, że speed update nie spowoduje dużej rewolucji w mobilnym rankingu – wpłynie jedynie na niewielki odsetek stron o najwolniejszym czasie ładowania. Będą istniały też pewne wyjątki – jeśli w serwisie znajduje się wysokiej jakości, wartościowa dla użytkowników treść, pomimo słabej wydajności witryny jej pozycje w wyszukiwarce nie ulegną zmianie.

Optymalizacja czasu ładowania strony

Za pomocą takich aplikacji jak: PageSpeed Insights oraz Test My Site with Google sprawdzisz, jaka jest obecna wydajność Twojej strony internetowej. Jeśli uzyskasz słaby wynik, narzędzia podpowiedzą Ci, jak poprawić czas ładowania strony, udzielając konkretnych wskazówek i rozwiązań optymalizacyjnych. Szczególnie ciekawych informacji dostarcza narzędzie Test My Site, za pomocą którego dowiemy się, jaki procent użytkowników tracimy z powodu aktualnego page speed.

narzędzie pagespeed insights

Ponadto podczas optymalizacji czasu ładowania strony warto zwrócić uwagę na:

  • Uporządkowanie kodu źródłowego,
  • Zmniejszenie rozmiaru plików graficznych na stronie internetowej,
  • Wybór dobrego hostingu,
  • Wyeliminowanie zbędnych przekierowań,
  • Odinstalowanie zbędnych wtyczek i aplikacji obciążających stronę internetową,
  • Wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki.

Poprawa czasu ładowania strony wpłynie nie tylko na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale zapewni zadowolenie użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, którzy przeważnie chcą jak najszybciej dotrzeć do interesujących informacji.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...