Kiedy stosować rel=”author” lub rel=”publisher” na stronie internetowej? – Blog Artefakt

Kiedy stosować rel=”author” a kiedy rel=”publisher” na stronie internetowej?

/ SEO
kod strony

Rel=publisher i rel=author to znaczniki służące do oznaczenia autorstwa opublikowanej treści. Wiele problemów sprawia rozróżnienie tych dwóch meta tagów, dlatego wyjaśniamy, kiedy należy je stosować, aby poprawnie zoptymalizować serwis pod wyszukiwarkę Google.

Stosowanie rel=”author” w kodzie strony

Znacznik rel=”author” służy do oznaczenia autora treści (artykułu, grafiki, wideo) i powiązania jej z indywidualnym kontem na portalu społecznościowym Google +. Po wdrożeniu poniższego kodu w sekcji <head> w wynikach wyszukiwania obok Title, Description oraz adresu URL może pojawić się avatar, imię i nazwisko oraz ilość znajomych w kręgach z Google +.

<link rel=”author” href=”adres URL profilu osoby prywatnej Google+”/>

Tag rel=”author” powinien być stosowany tylko w odniesieniu do prywatnych profili Google Plus. Należy pamiętać także o tym, aby na danej podstronie znalazło się imię i nazwisko autora treści, aby znacznik zadziałał. Dobrą praktyką jest podpisywanie artykułów lub grafik.

Kiedy należy stosować meta tag rel=”publisher”?

Rel=”publisher” to znacznik, który wiąże treść na stronie z profilem na Google+ należącym do firmy, organizacji, przedsiębiorcy. Autorem nie jest w tym przypadku osoba prywatna, tylko brand lub marka. Mówimy tutaj o powiązaniu strony firmowej prowadzonej na G+ z tekstem lub grafiką opublikowaną w serwisie. Dodanie tego meta tagu w kodzie strony w sekcji <head> pozwala na wyróżnienie wyników wyszukiwania poprzez pojawienie się w wyszukiwarce adresu i logo firmy, opinii z Google, informacji z Knowlegde Graph.

<link rel=”publisher” href=”adres URL profilu strony firmowej na Google+”/>

Zastosowanie tego meta tagu pozwala uzyskać marce lub przedsiębiorcy przewagę nad konkurencją w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto wdrożyć rel=”author” oraz rel=”publisher w serwisie?

Stosowanie znaczników łączących stronę z profilem Google Plus przynosi wiele korzyści związanych głównie z wyróżnieniem serwisu w wyszukiwarce. Oprócz tego:

  • Zdjęcia i dodatkowe informacje przy wyniku wyszukiwania zwiększają szansę na wzrost CTR,
  • Powiązanie z kontem Google + chroni treść przed duplikacją i kradzieżą – jeśli ktoś posłuży się naszym tekstem, nie może już przypisywać sobie jej autorstwa, skoro na naszej stronie będzie ona powiązana z konkretnym profilem społecznościowym,
  • Uzyskanie tzw. +1 dla danego artykułu zwiększa autorytet profilu na G+, przez co staje się on atrakcyjniejszy w oczach Google. Osiągnięcie dobrej reputacji pozwala pozyskać linki dofollow z Google+, nowego źródła cennych odnośników prowadzących do serwisu,
  • Zdobywamy zaufanie użytkowników, którzy nie boją się korzystać z naszych produktów lub usług, kiedy widzą, że prowadzimy atrakcyjne profile w mediach społecznościowych.

 

Czy można stosować jednoczenie oba znaczniki na stronie internetowej?

Tak, Google nie widzi żadnych zastrzeżeń w stosowaniu zarówno rel=”publisher”, jak i rel=”author” na stronie internetowej. Jedyne, na co należy uważać, to stosowanie meta tagów zgodnie z przeznaczeniem.

Rel=”publisher” służy do oznaczenia „tożsamości” serwisu, więc należy go wdrożyć w sekcji <head> na stronie głównej tak jak kod śledzenia Google Analytics lub Search Console. W ten sposób firmowy profil Google+ zostanie połączony z witryną. Meta tagu nie powinniśmy implementować na poszczególnych podstronach. Ważne jest także, aby zlinkować stronę z kontem G+, umieszczając odnośnik w sekcji O mnie.

Z racji tego, że rel=”author” identyfikuje autora tekstu – osobę fizyczną, powinien być zamieszczony jedynie na tych podstronach, na których znajduje się treść autorstwa danej osoby. Meta tag został stworzony przez Google z myślą o promowaniu działalności osobistej w internecie, więc nie powinien być stosowany na stronie głównej lub w innych sekcjach. A jeśli w witrynie pojawiają się teksty różnych osób, wtedy należy przygotować indywidualne znaczniki dla każdej z nich. Podobnie jak w przypadku rel=”publisher” należy również zlinkować serwis z profilem autora na Google+.

Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...