Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
07.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Kiedy stosować rel=”author” a kiedy rel=”publisher” na stronie internetowej?

Kiedy stosować rel=”author” a kiedy rel=”publisher” na stronie internetowej?

Rel=publisherrel=author to znaczniki służące do oznaczenia autorstwa opublikowanej treści. Wiele problemów sprawia rozróżnienie tych dwóch meta tagów, dlatego wyjaśniamy, kiedy należy je stosować, aby poprawnie zoptymalizować serwis pod wyszukiwarkę Google.

Stosowanie rel=”author” w kodzie strony

Znacznik rel=”author” służy do oznaczenia autora treści (artykułu, grafiki, wideo) i powiązania jej z indywidualnym kontem na portalu społecznościowym Google +. Po wdrożeniu poniższego kodu w sekcji <head> w wynikach wyszukiwania obok Title, Description oraz adresu URL może pojawić się avatar, imię i nazwisko oraz ilość znajomych w kręgach z Google +.

<link rel=”author” href=”adres URL profilu osoby prywatnej Google+”/>

Tag rel=”author” powinien być stosowany tylko w odniesieniu do prywatnych profili Google Plus. Należy pamiętać także o tym, aby na danej podstronie znalazło się imię i nazwisko autora treści, aby znacznik zadziałał. Dobrą praktyką jest podpisywanie artykułów lub grafik.

Kiedy należy stosować meta tag rel=”publisher”?

Rel=”publisher” to znacznik, który wiąże treść na stronie z profilem na Google+ należącym do firmy, organizacji, przedsiębiorcy. Autorem nie jest w tym przypadku osoba prywatna, tylko brand lub marka. Mówimy tutaj o powiązaniu strony firmowej prowadzonej na G+ z tekstem lub grafiką opublikowaną w serwisie. Dodanie tego meta tagu w kodzie strony w sekcji <head> pozwala na wyróżnienie wyników wyszukiwania poprzez pojawienie się w wyszukiwarce adresu i logo firmy, opinii z Google, informacji z Knowlegde Graph.

<link rel=”publisher” href=”adres URL profilu strony firmowej na Google+”/>

Zastosowanie tego meta tagu pozwala uzyskać marce lub przedsiębiorcy przewagę nad konkurencją w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto wdrożyć rel=”author” oraz rel=”publisher w serwisie?

Stosowanie znaczników łączących stronę z profilem Google Plus przynosi wiele korzyści związanych głównie z wyróżnieniem serwisu w wyszukiwarce. Oprócz tego:

  • Zdjęcia i dodatkowe informacje przy wyniku wyszukiwania zwiększają szansę na wzrost CTR,
  • Powiązanie z kontem Google + chroni treść przed duplikacją i kradzieżą – jeśli ktoś posłuży się naszym tekstem, nie może już przypisywać sobie jej autorstwa, skoro na naszej stronie będzie ona powiązana z konkretnym profilem społecznościowym,
  • Uzyskanie tzw. +1 dla danego artykułu zwiększa autorytet profilu na G+, przez co staje się on atrakcyjniejszy w oczach Google. Osiągnięcie dobrej reputacji pozwala pozyskać linki dofollow z Google+, nowego źródła cennych odnośników prowadzących do serwisu,
  • Zdobywamy zaufanie użytkowników, którzy nie boją się korzystać z naszych produktów lub usług, kiedy widzą, że prowadzimy atrakcyjne profile w mediach społecznościowych.

 

Czy można stosować jednoczenie oba znaczniki na stronie internetowej?

Tak, Google nie widzi żadnych zastrzeżeń w stosowaniu zarówno rel=”publisher”, jak i rel=”author” na stronie internetowej. Jedyne, na co należy uważać, to stosowanie meta tagów zgodnie z przeznaczeniem.

Rel=”publisher” służy do oznaczenia „tożsamości” serwisu, więc należy go wdrożyć w sekcji <head> na stronie głównej tak jak kod śledzenia Google Analytics lub Search Console. W ten sposób firmowy profil Google+ zostanie połączony z witryną. Meta tagu nie powinniśmy implementować na poszczególnych podstronach. Ważne jest także, aby zlinkować stronę z kontem G+, umieszczając odnośnik w sekcji O mnie.

Z racji tego, że rel=”author” identyfikuje autora tekstu – osobę fizyczną, powinien być zamieszczony jedynie na tych podstronach, na których znajduje się treść autorstwa danej osoby. Meta tag został stworzony przez Google z myślą o promowaniu działalności osobistej w internecie, więc nie powinien być stosowany na stronie głównej lub w innych sekcjach. A jeśli w witrynie pojawiają się teksty różnych osób, wtedy należy przygotować indywidualne znaczniki dla każdej z nich. Podobnie jak w przypadku rel=”publisher” należy również zlinkować serwis z profilem autora na Google+.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt