Spis Treści
Znacznik rel=”author” służy do oznaczenia autora treści (artykułu, grafiki, wideo) i powiązania jej z indywidualnym kontem na portalu społecznościowym Google +. Po wdrożeniu poniższego kodu w sekcji <head> w wynikach wyszukiwania obok Title, Description oraz adresu URL może pojawić się avatar, imię i nazwisko oraz ilość znajomych w kręgach z Google +.
<link rel=”author” href=”adres URL profilu osoby prywatnej Google+”/>
Tag rel=”author” powinien być stosowany tylko w odniesieniu do prywatnych profili Google Plus. Należy pamiętać także o tym, aby na danej podstronie znalazło się imię i nazwisko autora treści, aby znacznik zadziałał. Dobrą praktyką jest podpisywanie artykułów lub grafik.
Kiedy należy stosować meta tag rel=”publisher”?
Rel=”publisher” to znacznik, który wiąże treść na stronie z profilem na Google+ należącym do firmy, organizacji, przedsiębiorcy. Autorem nie jest w tym przypadku osoba prywatna, tylko brand lub marka. Mówimy tutaj o powiązaniu strony firmowej prowadzonej na G+ z tekstem lub grafiką opublikowaną w serwisie. Dodanie tego meta tagu w kodzie strony w sekcji <head> pozwala na wyróżnienie wyników wyszukiwania poprzez pojawienie się w wyszukiwarce adresu i logo firmy, opinii z Google, informacji z Knowlegde Graph.
<link rel=”publisher” href=”adres URL profilu strony firmowej na Google+”/>
Zastosowanie tego meta tagu pozwala uzyskać marce lub przedsiębiorcy przewagę nad konkurencją w wyszukiwarce Google.
Stosowanie znaczników łączących stronę z profilem Google Plus przynosi wiele korzyści związanych głównie z wyróżnieniem serwisu w wyszukiwarce. Oprócz tego:
- Zdjęcia i dodatkowe informacje przy wyniku wyszukiwania zwiększają szansę na wzrost CTR,
- Powiązanie z kontem Google + chroni treść przed duplikacją i kradzieżą – jeśli ktoś posłuży się naszym tekstem, nie może już przypisywać sobie jej autorstwa, skoro na naszej stronie będzie ona powiązana z konkretnym profilem społecznościowym,
- Uzyskanie tzw. +1 dla danego artykułu zwiększa autorytet profilu na G+, przez co staje się on atrakcyjniejszy w oczach Google. Osiągnięcie dobrej reputacji pozwala pozyskać linki dofollow z Google+, nowego źródła cennych odnośników prowadzących do serwisu,
- Zdobywamy zaufanie użytkowników, którzy nie boją się korzystać z naszych produktów lub usług, kiedy widzą, że prowadzimy atrakcyjne profile w mediach społecznościowych.
Czy można stosować jednoczenie oba znaczniki na stronie internetowej?
Tak, Google nie widzi żadnych zastrzeżeń w stosowaniu zarówno rel=”publisher”, jak i rel=”author” na stronie internetowej. Jedyne, na co należy uważać, to stosowanie meta tagów zgodnie z przeznaczeniem.
Rel=”publisher” służy do oznaczenia „tożsamości” serwisu, więc należy go wdrożyć w sekcji <head> na stronie głównej tak jak kod śledzenia Google Analytics lub Search Console. W ten sposób firmowy profil Google+ zostanie połączony z witryną. Meta tagu nie powinniśmy implementować na poszczególnych podstronach. Ważne jest także, aby zlinkować stronę z kontem G+, umieszczając odnośnik w sekcji O mnie.
Z racji tego, że rel=”author” identyfikuje autora tekstu – osobę fizyczną, powinien być zamieszczony jedynie na tych podstronach, na których znajduje się treść autorstwa danej osoby. Meta tag został stworzony przez Google z myślą o promowaniu działalności osobistej w internecie, więc nie powinien być stosowany na stronie głównej lub w innych sekcjach. A jeśli w witrynie pojawiają się teksty różnych osób, wtedy należy przygotować indywidualne znaczniki dla każdej z nich. Podobnie jak w przypadku rel=”publisher” należy również zlinkować serwis z profilem autora na Google+.
