Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
02.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie firm produkcyjnych

Pozycjonowanie firm produkcyjnych

Firmy produkcyjne często potrzebują wsparcia zewnętrznych specjalistów w obszarze marketingu. Istnieje kilka kwestii, które są specyficzne dla tego typu przedsiębiorstw i należy je rozważyć przed rozpoczęciem działań.

Promocję firm produkcyjnych w internecie można rozpatrywać w dwóch płaszczyznach – dotarcia do końcowego użytkownika produktu (B2C) oraz dotarcia do dystrybutorów, pośredników lub sklepów, którzy będą potem odsprzedawać towar (B2B). Wielu producentów skupia się wyłącznie na promocji e-commerce B2B. Przy planowaniu działań marketingowych dla firm z branży produkcyjnej warto mieć na uwadze, do kogo kierujemy przekaz i odpowiednio go dostosować – inne argumenty przekonają końcowego nabywcę, a inne dystrybutora.

Jeśli tego typu firma chce zwiększyć swoją widoczność w internecie poprzez usługę pozycjonowania, ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych i optymalizacja stron docelowych (landing page’y) pod potrzeby obu lub wybranej grupy docelowej. Promocja na zbyt ogólne frazy produktowe może spowodować, że efekty prowadzonych działań będą niezadowalające.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Jako przykład rozważmy producenta kosmetyków naturalnych, który chce poprzez swoją stronę dotrzeć do dystrybutorów i sklepów internetowych. Jeśli wybierzemy do pozycjonowania takie frazy jak kosmetyki naturalne, kosmetyki ekologiczne, kosmetyki organiczne, to według planera słów kluczowych możemy dotrzeć maksymalnie do 12 200 osób miesięcznie. Jednakże większość z tej grupy internautów stanowią konsumenci zainteresowani kupnem tego typu kosmetyków w sklepach internetowych lub stacjonarnych. Jeśli producent nie prowadzi sprzedaży na swojej stronie, jego oferta będzie niedopasowana do oczekiwań użytkowników.

Aby skutecznie docierać do swojej grupy docelowej, producent powinien wybrać do pozycjonowania lub kampanii AdWords słowa kluczowe typu:

  • kosmetyki naturalne producent,
  • producent kosmetyków naturalnych,
  • kosmetyki ekologiczne producent.

Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, liczba wyszukiwań dla tych haseł jest już o wiele niższa, ale mamy większą pewność, że dotrzemy z przekazem do potencjalnych kontrahentów – segmentu B2B. Pozycjonowanie lub kampania AdWords na tego typu frazy będzie również tańsza niż promocja na ogólne słowa kluczowe.

Producenci często decydują się także na pozycjonowanie serwisu na brandowe słowa kluczowe, aby zwiększać świadomość marki i kreować swój wizerunek w sieci. W naszym przykładzie byłby to frazy takie jak:

  • kosmetyki naturalne brand,
  • brand kosmetyki naturalne,
  • kosmetyki ekologiczne brand.

Pozycjonując się na brandowe słowa kluczowe, producent ma szansę stać się widoczny dla dystrybutorów i hurtowni, którzy chcą sprzedawać określoną markę produktów najlepiej bez udziału pośredników.

Proces pozycjonowania

Jak w przypadku każdej innej branży, również w przypadku serwisów producentów proces pozycjonowania rozpoczęty odpowiednim doborem fraz kluczowych kontynuowany jest poprzez techniczną optymalizację strony, rozwój tematycznych treści oraz pozyskiwanie wartościowych linków. Odnośniki do strony producenta często pochodzą z serwisów hurtowni, pośredników czy sklepów, które oferują jego towary. Warto jednak przyjrzeć się ich jakości i zadbać o odpowiednio zróżnicowany profil linkowania.

Źródłem linków mogą być również poszczególne obcojęzyczne serwisy producenta, prowadzone z myślą o dotarciu do klientów z poszczególnych krajów. Wzajemne odnośniki na często historycznych i mocnych domenach stanowią zawsze silny impuls do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.

Mimo wszystko jeśli w danej branży działa wielu producentów, samodzielne pozycjonowanie strony może okazać się nieefektywne i bardzo czasochłonne. Warto więc powierzyć te działania profesjonalnej agencji, by móc skoncentrować się realizacji kluczowych procesów biznesowych.

Content Marketing – na co zwrócić uwagę?

W promocji branży produkcyjnej dobrze sprawdza się również content marketing. Nikt nie wie o produkcie tyle, ile jego producent, a prowadzenie bloga firmowego lub sekcji poradnikowej to dobra strategia. Pozwala zaangażować użytkowników trafiających na stronę, dostarcza dużo informacji potencjalnym nabywcom i wspiera również pozycjonowanie na tzw. długi ogon.

Wracając do naszego przykładu – producent kosmetyków naturalnych może pisać na swoim blogu o składach kosmetyków, działaniu składników aktywnych, pielęgnacji różnych typów cery itd.

W tym aspekcie warto zadbać o unikalność treści. Gdy producent tworzy unikalne opisy produktów lub artykuły, trzeba dopilnować, aby nie były one kopiowane przez firmy, z którymi współpracuje np. sklepy online. Powielone treści mogą negatywnie wpłynąć na pozycję strony w Google.

Charakterystyczne jest również dodawanie katalogów w formie PDF na stronach internetowych producentów. Tego typu dokumenty powinny być odpowiednio zoptymalizowane, by w ten sposób ułatwić użytkownikom na dotarcie do treści z poziomu wyszukiwarki (pliki PDF pojawiają się w wynikach wyszukiwania) oraz wspierać rozwój treści na stronie, a nawet linkowanie wewnętrzne. Często pobranie takiego katalogu stanowi mikrokonwersję, stanowiącą krok w przód do osiągnięcia celów biznesowych.

Producencie – nie zostawaj w tyle!

Firmy produkcyjne powinny rozważyć inwestycję w SEO, aby móc skutecznie konkurować w wyszukiwarce z innymi firmami tego typu oraz docierać do potencjalnych nabywców i partnerów biznesowych. Paradoksalnie – im szersza sieć dystrybucji danego produktu, tym większa staje się konkurencja w wyszukiwarce dla jego producenta. Odpowiednia optymalizacja strony oraz pozycjonowanie pozwoli utrzymać się na najwyższych miejscach w Google.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt