Firmy produkcyjne często potrzebują wsparcia zewnętrznych specjalistów w obszarze marketingu. Istnieje kilka kwestii, które są specyficzne dla tego typu przedsiębiorstw i należy je rozważyć przed rozpoczęciem działań.
Promocję firm produkcyjnych w internecie można rozpatrywać w dwóch płaszczyznach – dotarcia do końcowego użytkownika produktu (B2C) oraz dotarcia do dystrybutorów, pośredników lub sklepów, którzy będą potem odsprzedawać towar (B2B). Wielu producentów skupia się wyłącznie na promocji e-commerce B2B. Przy planowaniu działań marketingowych dla firm z branży produkcyjnej warto mieć na uwadze, do kogo kierujemy przekaz i odpowiednio go dostosować – inne argumenty przekonają końcowego nabywcę, a inne dystrybutora.
Jeśli tego typu firma chce zwiększyć swoją widoczność w internecie poprzez usługę pozycjonowania, ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych i optymalizacja stron docelowych (landing page’y) pod potrzeby obu lub wybranej grupy docelowej. Promocja na zbyt ogólne frazy produktowe może spowodować, że efekty prowadzonych działań będą niezadowalające.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Jako przykład rozważmy producenta kosmetyków naturalnych, który chce poprzez swoją stronę dotrzeć do dystrybutorów i sklepów internetowych. Jeśli wybierzemy do pozycjonowania takie frazy jak kosmetyki naturalne, kosmetyki ekologiczne, kosmetyki organiczne, to według planera słów kluczowych możemy dotrzeć maksymalnie do 12 200 osób miesięcznie. Jednakże większość z tej grupy internautów stanowią konsumenci zainteresowani kupnem tego typu kosmetyków w sklepach internetowych lub stacjonarnych. Jeśli producent nie prowadzi sprzedaży na swojej stronie, jego oferta będzie niedopasowana do oczekiwań użytkowników.