Współcześni psychologowie nie chcą być postrzegani jako usługodawcy przyciągający do swoich gabinetów niezliczoną rzeszę klientów. To specjaliści, którzy proponują spotkania, terapie lub coaching, aby nieść pomoc pacjentom w potrzebie. Czy to oznacza jednak, że nie mogą reklamować swoich działań? Nic bardziej mylnego. Coraz więcej poradni psychologicznych promuje ofertę za pośrednictwem stron internetowych. Warto do nich dołączyć.
„Terapia uzależnień od hazardu”, czyli dokładny opis działalności
Osoby poszukujące wsparcia ze strony psychologa mają nadzieję na znalezienie zaufanego i doświadczonego praktyka, który pomoże im uporać się z konkretnym problemem. Przeglądając stronę internetową poradni, będą skupione wyłącznie na odnalezieniu konkretnej propozycji, takiej jak np. terapia dla dzieci i młodzieży. Nie zrobią pożytku ze „wszystkich aspektów psychologii” lub „terapii spełniającej Twoje oczekiwania”. Jeśli zastaną tak lakoniczną treść, bez mrugnięcia okiem udadzą się do serwisów konkurencji.
Wniosek? Zbyt uniwersalny przekaz na stronie internetowej nie zapewni potencjalnym pacjentom informacji o ofercie, przez co może skutecznie zniechęcić ich do odwiedzenia gabinetu. Aby uniknąć podobnej sytuacji, warto dość drobiazgowo opisać formy wsparcia dla osób zmagających się z różnymi trudnościami. Wszystkie dostępne usługi najlepiej podzielić na oddzielne kategorie (z uwzględnieniem słów kluczowych), aby były łatwo dostępne z poziomu menu. Na docelowych podstronach powinien znajdować się tekst rzetelnie omawiający dane zagadnienie.
Przykład właściwie rozpisanej oferty:
- Terapia indywidualna
- Terapia dla dzieci i młodzieży
- Terapia uzależnień
- Terapia uzależnień od alkoholu
- Terapia uzależnień od hazardu
- Terapia uzależnień od jedzenia
- Terapia dla par
Psycholog czy psychiatra – szczegółowe informacje o ofercie
W przypadku większych poradni wypisanie podejmowanych terapii to nie jedyne informacje, jakie powinny pojawić się w serwisie. Warto dodatkowo wskazać listę specjalistów, ze strony których pacjenci mogą oczekiwać pomocy na miejscu. Jeśli gabinet w placówce ma nie tylko psycholog, ale również psychoterapeuta, psychiatra, seksuolog czy też psychoonkolog koniecznie trzeba poinformować o tym osoby odwiedzające stronę internetową.
W sytuacji gdy swoją praktykę za pośrednictwem witryny promuje tylko jeden specjalista, powinien pamiętać zwłaszcza o tym, aby w kilku słowach opowiedzieć o sobie. Wyjątkowo cenne okażą się wzmianki o doświadczeniu, kwalifikacjach, zdobytych certyfikatach, a także o dodatkowej działalności w obrębie branży. Informacje można umieścić np. w zakładce „O mnie”, do której z pewnością zajrzy każdy użytkownik przymierzający się do umówienia wizyty.
Co ważne, w sekcjach związanych z działalnością psychologa warto podkreślać swoją rolę oraz korzyści wynikające ze współpracy. Nie trzeba przy tym unikać treści sprzedażowych, np. przemyślanego call to action, który zachęci do kontaktu. Oczywiście, nie należy robić tego w nachalny sposób – poradnia psychologiczna to nie sklep internetowy. Nie na miejscu będą więc zwroty typu: „Masz załamanie nerwowe? Zadzwoń do nas!”. Tak samo jak w codziennej pracy również w internecie specjaliści powinni wykazywać się empatią i delikatnym podejściem.