Z punktu widzenia restauracji, warto stworzyć hashtag z nazwą lokalu i umieszczać go pod każdym postem. W ten sposób uda się uzyskać indywidualny wyróżnik marki, którym goście będą mogli posługiwać się przy publikacji zdjęć z wizyty w obiekcie. Sięgaj również po hashtagi dopasowane do branży (np. #coffee, #food) oraz popularne wśród użytkowników, ale powiązane z treścią – np. #nofilter dla zdjęć bez filtra. Oprócz stosowania #, postaw również na komunikację z obserwatorami, podobnie jak na Facebooku. Zadawaj pytania, odpowiadaj na komentarze, udzielaj się w dyskusjach i oznaczaj innych użytkowników.
Facebook Ads jako forma uzupełnienia promocji
Działania podejmowane w social mediach warto co jakiś czas uzupełnić o reklamy na Facebooku i Instagramie. Komunikaty charakteryzują się bardzo dużym zasięgiem, dlatego pomagają zdobywać zainteresowanie nowych klientów. Opłacone publikacje świetnie nadają się do wyróżnienia ważnych informacji, np. o promocjach, wydarzeniach specjalnych, aktualizacji karty dań, zmianie godzin otwarcia lokalu. Pozwalają również promować pojedyncze pozycje z menu. Posty sponsorowane pomogą natomiast dotrzeć z ciekawym wpisem do szerszego grona odbiorców.
Ogromną zaletą systemu Facebook Ads są nie tylko różne formaty komunikatów (np. karuzela, film), ale także fakt, że mogą one wyświetlać się konkretnym użytkownikom w social mediach. Reklamodawca samodzielnie określa profil odbiorców, opierając się na rozmaitych parametrach. Właściciel restauracji może też targetować reklamy z uwzględnieniem lokalizacji – np. skierować przekaz do osób podróżujących do danego miasta i zaprezentować swój lokal turystom spędzającym czas w okolicy.
Reklama restauracji w Google AdWords
Na reklamy Google AdWords składają się bannery w sieci reklamowej oraz płatne linki, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google nad pozycjami organicznymi, a także w Google Maps. Nasi specjaliści zalecają właścicielom restauracji sięganie po komunikaty z etykietą „reklama”, aby zwiększyć widoczność witryny w sieci. Potencjalni goście kawiarni czy pubu szukają informacji w popularnej wyszukiwarce, dlatego warto znaleźć się w obszarze ich kliknięć.
Kampanię AdWords przeprowadza się w oparciu o odpowiedni dobór słów kluczowych. W przypadku restauracji dobrze jest posłużyć się takimi frazami, które najlepiej określają rodzaj oferty oraz lokalizację (np. miasto czy dzielnicę), aby trafić wprost do użytkowników o konkretnych oczekiwaniach – np. pizzeria Wrocław lub sushi Warszawa centrum. Przygotowując komunikat reklamowy, zadbaj o krótką, ale treściwą wiadomość dla klientów, w której znajdą się najważniejsze informacje dotyczące lokalu.