Promocja gabinetu dentystycznego w internecie: pozycjonowanie, social media, AdWords – Blog Artefakt

Promocja gabinetu dentystycznego w internecie – pozycjonowanie, social media i AdWords

/ SEO
promocja gabinetu dentystycznego

Branża stomatologiczna jest wysoce konkurencyjna – w każdej, nawet małej miejscowości działa co najmniej kilka gabinetów dentystycznych. I o ile w niewielkim mieście można pozyskiwać klientów za pomocą poczty pantoflowej, to działając na terenie Wrocławia, Krakowa, nie wspominając już o Warszawie, trudno zabiegać o pacjentów, bazując wyłącznie na dobrej reputacji. Z pomocą przychodzi internet i jego ogromny potencjał reklamowy. Jak skutecznie promować usługi stomatologiczne w sieci? Zebraliśmy 9 sprawdzonych sposobów.

Dentysta Wrocław – czyli pozycjonowanie lokalne gabinetów stomatologicznych

Chcąc dotrzeć do nowych pacjentów, koniecznie trzeba zainwestować w pozycjonowanie lokalne, czyli zwiększenie widoczności gabinetu stomatologicznego na lokalnym rynku. Strategia ta opiera się na wyborze lokalnych fraz, na które pozycjonowana będzie strona internetowa dentysty, np.

  • dentysta Wrocław – 5 400 wyszukań miesięcznie,
  • stomatolog Wrocław – 4 400 wyszukań miesięcznie,
  • dentysta Krzyki Wrocław – 30 wyszukań miesięcznie,
  • klinika stomatologiczna Wrocław – 590 wyszukań miesięcznie.

Warto także zdecydować się na słowa kluczowe odzwierciedlające usługi, w których specjalizuje się gabinet dentystyczny lub klinika stomatologiczna:

  • implantologia Wrocław – 210 wyszukań miesięcznie,
  • ortodonta Wrocław – 2 400 wyszukań miesięcznie,
  • wybielanie zębów Wrocław – 590 wyszukań miesięcznie.

Oprócz lokalnych fraz ważne jest posiadanie wizytówki Google Moja Firma. Dzięki niej klinika dentystyczna staje się obecna na Mapach Google, a tam mogą ją znaleźć nowi pacjenci. Profil w Google Maps wspiera także pozycjonowanie dentystów w organicznych wynikach wyszukiwania.

google maps dentysta

By zwiększyć widoczność wizytówki, należy uzupełnić wszystkie informacje, dodać zdjęcia, przygotować krótki opis. Można także skorzystać z płatnej formy reklamy w Google Maps, korzystając z systemu Google AdWords.

Wyczerpujący opis usług stomatologicznych

Google to wyszukiwarka tekstowa, dla której wyznacznikiem jakości strony są m.in. wartościowe, wyczerpujące i unikalne treści. W związku z tym każda usługa stomatologiczna powinna być dokładnie opisana z użyciem pozycjonowanych słów kluczowych. Taki zabieg da nie tylko efekty z punktu widzenia zwiększenia widoczności strony dentysty w organicznych wynikach wyszukiwania, ale także zaspokoi potrzeby informacyjne pacjentów, którzy chcą dowiedzieć się jak najwięcej o konkretnym zabiegu stomatologicznym.

opis oferty dentysty

Polecamy także prowadzenie bloga, sekcji z pytaniami i odpowiedziami lub zakładki z aktualnościami, gdzie regularnie będzie publikowany świeży content. Oprócz optymalizacji tekstu pod wyszukiwarkę (nasyceniu słowami kluczowymi), warto zadbać o formatowanie treści, dodanie multimediów, stosowanie pogrubień, aby zwiększyć przejrzystość wpisów i zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z przygotowanymi informacjami.

Zdjęcia i wideo z gabinetu stomatologicznego

Treść na stronie to także multimedia, które angażują użytkowników i wzbudzają ich zainteresowanie. Dentyści mogą prowadzić kanał na portalu YouTube, dodając filmiki z poradami dotyczącymi higieny jamy ustnej, wyjaśniającymi przebieg poszczególnych zabiegów, ich efekty itp. Dodatkowo w witrynie gabinetu stomatologicznego warto zamieścić fotografie prezentujące zęby przed i po określonym zabiegu dentystycznym, by w ten sposób zachęcić pacjentów do rejestracji w gabinecie stomatologicznym.

Cennik, kalendarz wizyt online, formularz kontaktowy – użyteczna strona stomatologa

Przejrzysty cennik wszystkich świadczonych usług to kolejny element strony gabinetu dentystycznego. Pacjenci przed wizytą chcą wiedzieć, ile będzie kosztował ich konkretny zabieg. Przy skomplikowanych i drogich usługach (np. protetyce) można dodać informacje o płatności ratalnej oraz płatności kartą. Należy pamiętać o aktualizacji cen, aby po wizycie w gabinecie klienta nie zaskoczyła wyższa kwota niż ta, która znajdowała się w serwisie internetowym.

formularz kontaktowy dentysta

Niektórzy pacjenci wolą korzystać z kontaktu mailowego niż telefonicznego, więc dla nich przygotujmy prosty formularz kontaktowy lub system rejestracji online. Takie rozwiązanie przypadnie do gustu szczególnie zabieganym osobom, które chcą szybko dowiedzieć się, czy wybrany przez nich termin jest wolny i mogą go zarezerwować na wybrany zabieg dentystyczny.

Rekomendacje i opinie, czyli poczta pantoflowa w internecie

Zanim pacjenci dokonają wyboru gabinetu dentystycznego, przeglądają opinie o stomatologach. Każdy specjalista powinien więc zadbać o pozyskanie rekomendacji, które zostaną opublikowane na stronie internetowej. W ten sposób można zawalczyć o niezdecydowanych klientów, którzy wahają się, czy zarejestrować się na wizytę dentystyczną.

Wspomniana już wizytówka Google Moja Firma to także opiniotwórcze miejsce – lokalni przewodnicy oceniają chętnie usługi, z których skorzystali. W związki z tym najlepiej systematycznie odpowiadać na pojawiające się komentarze. Negatywne opinie, jeśli są konstruktywne, warto wziąć sobie do serca, aby następnym razem poprawić komfort pacjenta podczas wykonywanego zabiegu stomatologicznego.

Obecność w serwisach branżowych

Oprócz nowoczesnej strony internetowej gabinetu dentystycznego i wizytówki Google Moja Firma stomatolog może promować swoją działalność za pośrednictwem portali branżowych (np. ZnanyLekarz.pl). Tego typu agregatory pozwalają na dotarcie do pacjentów zainteresowanych określonym rodzajem usług. Każdy dentysta tworzy swój profil, opisuje specjalizacje, a następnie zbiera opinie. Istnieje także możliwość zsynchronizowania swojego systemu do rejestracji, by użytkownik już z poziomu takiego portalu mógł zarezerwować wizytę. To duże ułatwienie dla osób poszukujących wolnych terminów zabiegów.

Social media dla dentystów

Gabinety dentystyczne mogą prowadzić konta w portalach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie lub Twitterze. Co zamieszczać w social media? Np. wpisy przybliżające wykonywane zabiegi, informacje o promocjach, zmianach godzin pracy, wolnych terminach lub braku miejsc. Dobrze sprawdzą się także krótkie porady dotyczące higieny jamy ustnej. Zdjęcia pięknego uzębienia, wyposażenia kliniki dentystycznej lub stomatologów podczas pracy także mile widziane!

social media gabinety dentystyczne

Gabinety stomatologiczne w linkach sponsorowanych

Chcąc zwiększyć widoczność w wyszukiwarce, można także zainwestować w płatną kampanię Google AdWords. Stawki za lokalne słowa kluczowe w branży dentystycznej (stomatolog Wrocław) oscylują od nawet 1 grosza do ponad 10 zł za kliknięcie (cena zależy od wielkości miejscowości i konkurencyjności, na którą wpływa liczby reklamujących się dentystów). Aby nie przepalić budżetu, należy odpowiednio zoptymalizować tekst reklamy i włączyć dostępne rozszerzenia reklamy, aby zwiększyć tym samym jakość kampanii AdWords.

Stomatologu, podążaj za klientem mobilnym

Gabinety stomatologiczne muszą iść z duchem czasu, jeśli chcą trafiać do klientów korzystających z urządzeń mobilnych. Responsywna, mobilna lub wykonana w technologii AMP wersja strony sprawdzi się w tym celu idealnie. Dzięki temu pacjenci bez problemów na smartfonie lub tablecie będą mogli zapoznać się ze wszystkim zabiegami, a także dokonać rezerwacji terminu.

Różnorodność form promocji gabinetu dentystycznego sprawdzi się najlepiej!

Social media marketing, reklamy AdWords, obecność na portalach branżowych oraz pozycjonowanie to komplementarne formy promocji w internecie. By osiągnąć największą widoczność gabinetu stomatologicznego w sieci, należy postawić na aktywne działania w różnych obszarach e-marketingu. Systematyczna praca nad reputacją w wyszukiwarce z pewnością przyniesie dobre efekty!

Również na naszym blogu
Stworzenie persony wpływa pozytywnie na działalność firmy lub rozwój konkretnego projektu. Ułatwia...
Rynek sklepów z internetowych z wyposażeniem wnętrz nieustannie się powiększa. Właściciele...
Dobrze skonfigurowane reklamy Google Ads pomogą rozwinąć biznes i wyróżnić się na tle konkurentów...
Prowadzisz biuro architektoniczne? Sprawdź, jakie działania promocyjne warto podjąć, aby promować...
Przed rozpoczęciem analizy ruchu na stronie w Google Analytics sprawdź, czy statystyki tworzone są...