Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie stron notariuszy i komorników a zakaz podejmowania reklamy osobistej

Pozycjonowanie stron notariuszy i komorników a zakaz podejmowania reklamy osobistej

Komornicy i notariusze to osoby zaufania publicznego, działające w imieniu państwa. Chociaż prowadzą działalność gospodarczą, obowiązuje ich całkowity zakaz reklamy osobistej. Taki przepis związany jest przede wszystkim ze specyfiką tych profesji, jej celami oraz społecznym odbiorem zawodu. Czy podejmowanie działań SEO i pozycjonowanie strony internetowej zostanie uznane za naruszenie zakazu promocji? W jaki sposób komornicy i notariusze mogą walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

Notariusze i komornicy ograniczeni zakazem reklamy

W art. 25-27 Kodeksu Etyki Zawodowej Notariusza zostały uregulowane kwestie związane z nieuczciwą konkurencją. Znajdziemy tam zapis, który zabrania podejmowania reklamy osobistej. Ponadto notariusze nie powinni miedzy sobą rywalizować w żadnej formie o klientów, ani zabiegać o nich kosztem spadku merytorycznej jakości podejmowanych przez nich czynności. Tylko organy samorządu notarialnego są uprawnione do przekazywania informacji o notariuszach środkom masowego przekazu.

Komorników obowiązuje także całkowity zakaz reklamy. Jednak Kodeks Etyki Zawodowej Komornika zezwala na informowanie o prowadzonej kancelarii za pośrednictwem własnej strony www. Serwis nie może mieć charakteru promocyjnego. Zabronione jest podejmowanie jakichkolwiek formy nieuczciwej konkurencji, a także redagowanie relacji medialnych, które odnoszą się do czynności służbowych prowadzonych przez komornika.

Pozycjonowanie notariusza – jakie działania są dozwolone?

Notariusz może posiadać swoją stronę internetową o wyłącznie informacyjnym charakterze. Zabronione jest zamieszczanie treści, które nakłaniałyby do skorzystania z usług danej kancelarii notarialnej lub wyróżniałby ją na tle konkurencji.

Notariusz może prowadzić eksperckiego bloga, a publikowane artykuły powinny dotyczyć czynności notarialnych. Aby poradzić sobie z duplikacją treści wynikającą z odwoływania się do obowiązujących ustaw i rozporządzeń, cytowane fragmenty przepisów można umieszczać w formie grafiki. Dobrze jest także opisywać zastosowanie prawa w praktyce, podając przykłady, obszernie tłumacząc konsekwencje prawne.

Kancelarie notarialne mogą posiadać profile na portalach społecznościowych, jeśli zamieszczane posty będą dotyczyły wyłącznie czynności notarialnych.

Jak wygląda pozycjonowanie komornika?

Komornicy podobnie jak notariusze mogą posiadać swoje strony internetowe. Za ich pośrednictwem mają możliwość informowania o wykonywanym zawodzie i prowadzonej działalności. Należy pamiętać, aby wpisy nie miały charakteru reklamowego, nie wprowadzały w błąd ani nie zachęcały do skorzystania z oferty danej kancelarii.

 

Nie jest wskazane prowadzenie bloga lub kont na profilach społecznościowych, co potwierdza brak zainteresowania tymi formami wśród komorników. Piastując stanowiska publiczne należy zachować powściągliwość w internecie. Natomiast na swojej stronie internetowej można publikować informacje o rodzajach czynności notarialnych, cenniki świadczonych usług. Możliwe jest także zamieszczenie wzorów dokumentów.

Pozycjonowanie nie łamie zakazu reklamy!

Google to wyszukiwarka tekstowa. Znaczenie ma jakość i ilość treści na stronie, a nie jej charakter. Zamieszczanie w serwisie interesujących artykułów wyjaśniających kwestie prawne zachęci użytkowników do podjęcia określonej akcji – skorzystania z pomocy prawnej. Jednocześnie informacyjny charakter opublikowanych tekstów nie złamie zakazu reklamy osobistej. SEO pomoże wydobyć potencjał strony internetowej bez naruszenia przepisów, tym samym stając się działaniem legalnym, które nie ma znamion tradycyjnie pojmowanej promocji działalności usługowej.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt