Powiadomienia Google Search Console o mobile-first index – Blog Artefakt

Powiadomienia Google Search Console o wdrożeniu mobile-first index

/ SEO
Analityka wyszukiwania

Pod koniec kwietnia za pośrednictwem Search Console Google rozpoczęło rozsyłanie powiadomień o przejściu witryny na mobile-first index. Dopiero w tym tygodniu otrzymaliśmy pierwsze komunikaty na kontach naszych klientów. Jak się okazuje, warunkiem włączenia serwisu do mobile-first indexing nie jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, a dostępność takich samych treści na wersji mobilnej i desktopowej.

Powiadomienie w Google Search Console o mobile-first indexing

O przejściu strony na mobile-first index dowiemy się z powiadomienia Search Console wysłanego mailem:

powiadomienie o mobile-first index

O czym informuje Google? O możliwości wzrostu liczby wejść Googlebotów odpowiedzialnych za indeksowanie treści na mobilnych wersjach stron. Witryna może pojawiać się częściej w mobilnych wynikach wyszukiwania, a widoczne dla użytkownika Title oraz Decription będą pobierane z wersji serwisu dostosowanej do urządzeń mobilnych.

W dalszej części komunikatu czytamy:

Mobile-first indexing oznacza, że roboty wyszukiwarki będą indeksowały i rankingowały mobilną wersję strony, co ułatwi przede wszystkim użytkownikom mobilnym docieranie do informacji, których poszukują. Do tej pory googlowskie systemy indeksujące, crawlujące i rankingujące korzystały z desktopowej wersji strony, tworząc mobilny ranking. To mogło powodować pewne problemy, jeśli treść na witrynie desktopowej różniła się od treści na mobilnej wersji serwisu.

Nasza analiza wykazała, że mobilna i desktopowa wersja strony jest porównywalna.

Czyli po otrzymaniu powiadomienia od Google mobilna wersja naszej strony będzie brana pod uwagę podczas tworzenia mobilnego rankingu.

Jakie witryny otrzymały powiadomienia o mobile-first index?

Z dyskusji w branży i naszych obserwacji wynika, że na razie na mobile-first index przeszły witryny, które posiadają taką samą treść na obu wersjach albo dysponują jedynie stroną desktopową, zupełnie niedostosowaną do wymagań użytkowników urządzeń mobilnych. Przypuszczalnie obecnie znaczenia nie ma mobilność serwisu, tylko zgodność treści, które pojawiają się internatom przeglądającym witrynę na komputerze i smartfonie.

Przygotowanie serwisu do mobile-first

Jeśli nadal nie posiadasz wersji witryny przyjaznej do przeglądania na urządzeniach mobilnych, koniecznie wdróż zalecaną przez Google responsywną wersję serwisu lub zainteresuj się technologią AMP HTML. Na razie może liczyć się jedynie porównywalność treści na różnych wersjach stron, ale z pewnością w przyszłości posiadanie witryny dostosowanej do smartfonów i tabletów zyska znaczenie w mobile-first index.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...