Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.01.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błędne wdrożenie SSL

Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błędne wdrożenie SSL

Prywatność i ochrona danych użytkowników jest ważna dla Google. Obecność protokołu HTTPS stała się jednym z czynników rankingowych i ma wpływ na zajmowaną pozycję w wynikach wyszukiwania. Wielu właścicieli domen z tego względu wdrożyło certyfikat SSL. Przy przejściu z http na https należy uważać na błędy, które mogą pojawić się podczas wdrażania certyfikatu. Ich konsekwencją są komunikaty przeglądarki o niezaufanym lub niebezpiecznym połączeniu, które pojawiają się na ekranie użytkownika.

 

Bezpieczeństwo danych Twoich klientów

Secure Sockets Layer jest protokołem szyfrującym połączenie między witryną a użytkownikiem. Certyfikat SSL zapewnia poufność i spójność przesyłanych danych, a także chroni serwis przed niektórymi atakami hakerskimi. Ponadto podnosi wiarygodność strony, co zachęca do skorzystania z prezentowanej oferty. Zalet HTTPS jest więc kilka. A wszystkie błędy związane z wdrożeniem bezpiecznego protokołu należy szybko naprawić. Jak mogą one wpłynąć na Twoją witrynę i Twój biznes?

Zmniejszają ruch na stronie

Użytkownicy niechętnie podchodzą do komunikatów o braku bezpiecznego połączenia i najczęściej uciekają z domeny, która nie wdrożyła SSL poprawnie. Niewiele osób wie, jak pominąć szarą informację od przeglądarki, dodać wyjątek i pomimo ostrzeżeń przejść do niezabezpieczonej witryny. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to tego rodzaju komunikaty odstraszą Twoich klientów. Ruch na stronie będzie gwałtownie spadał. O wysokiej konwersji będziesz mógł tylko pomarzyć.

 

Stanowią okazję do ataku hakerów

Niepoprawnie wdrożony certyfikat SSL może ułatwić atak hakerski. Większość właścicieli domen jest przekonanych, że ich witryna nie zostanie zaatakowana, ponieważ nie jest interesująca lub nie zawiera wrażliwych informacji. Niestety hakerzy nie zawsze poszukują poufnych danych. Twoja witryna może po prostu posłużyć do zamieszczenia spamerskich linków. Na serwis zostanie nałożona kara od Google, stracisz pozycje w SERP, które później jest bardzo trudno odbudować.

 

Pamiętaj o przekierowaniach!

Kiedy instalacja certyfikatu SSL zostanie zakończona, pamiętaj, że użytkownik oraz roboty Google będą miały dostęp do dwóch wersji Twojego serwisu: z HTTP oraz HTTPS. Internauta z pewnością nie zauważy, że raz wejdzie na bezpieczną, a drugi raz na niezabezpieczoną stronę, jednak wyszukiwarka obie strony potraktuje jako odrębne – zostaną one uznane za duplikaty.

Rozwiązaniem tego problemu jest stworzenie przekierowania 301 z adresu http na https. Cały ruch zostanie przekierowany na wersję strony, która będzie miała zainstalowany certyfikat SSL. W ten sposób wszystkie efekty SEO i pozycje, które do tej pory zostały wypracowane na niezabezpieczonym adresie URL, przejdą na domenę z HTTPS.

 

Korzystając z Google Search Console, musisz pamiętać także, aby dodać nową usługę – adres domeny z protokołem https. Jeśli tego nie zrobisz, dane dla Twojej domeny nie będą zbierane, ponieważ URL-e z HTTP oraz HTTPS dla wyszukiwarki to dwa osobne adresy, dwa odrębne serwisy.

 

Jak sprawdzić, czy certyfikat SSL został poprawnie wdrożony?

Istnieje kilka narzędzi, za pomocą których możemy zweryfikować, czy nie występują żadne błędy związane z przejściem na HTTPS. Jednym z nich jest SSL Checker. Po wpisaniu nazwy domeny, ukaże się krótki raport. Dzięki niemu wykryjemy wszystkie nieprawidłowości związane z wdrożeniem SSL.

 

 

Przeanalizowanie informacji w raporcie pomoże poprawić błędy i wyeliminować komunikaty pojawiające się użytkownikom w przeglądarce. Miej także na uwadze, że certyfikat SSL ma swój termin ważności – jeśli go nie przedłużysz, to znów może pojawić się szare powiadomienie na ekranie komputera.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

image seo 08.08.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Image SEO, czyli jak zoptymalizować grafikę na stronie internetowej

Grafika na stronie internetowej jest elementem przyciągającym uwagę użytkownika. Ubarwia długą treść, pomagając przekazać najważniejsze informacje. Pozwala także na przyciągnięcie ruchu z wyszukiwarki grafiki. Jednak aby tak się stało, obrazy i zdjęcia należy zoptymalizować dla procesu pozycjonowania stron. Czy wiesz, jak to osiągnąć? W tym artykule pokażemy Ci, jak SEO zdjęć wpływa na pozycjonowanie stron internetowych, jakie znaczenie ma optymalizacja plików graficznych, alternatywny opis zdjęcia, atrybut alt czy odpowiedni format zdjęcia. Nauczysz się, jak dzięki kompresji obrazów, responsywności i strategii opartej o dane strukturalne zwiększyć ruch organiczny i skuteczność całej witryny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

badania marketingowe 04.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co to są badania marketingowe?

Zacznijmy od konkretu. Załóżmy, że Twoja firma chce wprowadzić nowy produkt na rynek. Inwestujesz w produkcję, marketing, sprzedaż. Ale czy masz pewność, że klienci tego właśnie chcą? Jeśli odpowiedź brzmi „nie do końca”, ten artykuł jest dla Ciebie. Oto jak badania marketingowe pomagają podejmować trafne decyzje, minimalizować ryzyko i zwiększać zyski. Zapoznaj się z naszymi cennymi wskazówkami i unikaj błędów w rozwoju swojej firmy. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt