Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.01.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błędne wdrożenie SSL

Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błędne wdrożenie SSL

Prywatność i ochrona danych użytkowników jest ważna dla Google. Obecność protokołu HTTPS stała się jednym z czynników rankingowych i ma wpływ na zajmowaną pozycję w wynikach wyszukiwania. Wielu właścicieli domen z tego względu wdrożyło certyfikat SSL. Przy przejściu z http na https należy uważać na błędy, które mogą pojawić się podczas wdrażania certyfikatu. Ich konsekwencją są komunikaty przeglądarki o niezaufanym lub niebezpiecznym połączeniu, które pojawiają się na ekranie użytkownika.

 

Bezpieczeństwo danych Twoich klientów

Secure Sockets Layer jest protokołem szyfrującym połączenie między witryną a użytkownikiem. Certyfikat SSL zapewnia poufność i spójność przesyłanych danych, a także chroni serwis przed niektórymi atakami hakerskimi. Ponadto podnosi wiarygodność strony, co zachęca do skorzystania z prezentowanej oferty. Zalet HTTPS jest więc kilka. A wszystkie błędy związane z wdrożeniem bezpiecznego protokołu należy szybko naprawić. Jak mogą one wpłynąć na Twoją witrynę i Twój biznes?

Zmniejszają ruch na stronie

Użytkownicy niechętnie podchodzą do komunikatów o braku bezpiecznego połączenia i najczęściej uciekają z domeny, która nie wdrożyła SSL poprawnie. Niewiele osób wie, jak pominąć szarą informację od przeglądarki, dodać wyjątek i pomimo ostrzeżeń przejść do niezabezpieczonej witryny. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to tego rodzaju komunikaty odstraszą Twoich klientów. Ruch na stronie będzie gwałtownie spadał. O wysokiej konwersji będziesz mógł tylko pomarzyć.

 

Stanowią okazję do ataku hakerów

Niepoprawnie wdrożony certyfikat SSL może ułatwić atak hakerski. Większość właścicieli domen jest przekonanych, że ich witryna nie zostanie zaatakowana, ponieważ nie jest interesująca lub nie zawiera wrażliwych informacji. Niestety hakerzy nie zawsze poszukują poufnych danych. Twoja witryna może po prostu posłużyć do zamieszczenia spamerskich linków. Na serwis zostanie nałożona kara od Google, stracisz pozycje w SERP, które później jest bardzo trudno odbudować.

 

Pamiętaj o przekierowaniach!

Kiedy instalacja certyfikatu SSL zostanie zakończona, pamiętaj, że użytkownik oraz roboty Google będą miały dostęp do dwóch wersji Twojego serwisu: z HTTP oraz HTTPS. Internauta z pewnością nie zauważy, że raz wejdzie na bezpieczną, a drugi raz na niezabezpieczoną stronę, jednak wyszukiwarka obie strony potraktuje jako odrębne – zostaną one uznane za duplikaty.

Rozwiązaniem tego problemu jest stworzenie przekierowania 301 z adresu http na https. Cały ruch zostanie przekierowany na wersję strony, która będzie miała zainstalowany certyfikat SSL. W ten sposób wszystkie efekty SEO i pozycje, które do tej pory zostały wypracowane na niezabezpieczonym adresie URL, przejdą na domenę z HTTPS.

 

Korzystając z Google Search Console, musisz pamiętać także, aby dodać nową usługę – adres domeny z protokołem https. Jeśli tego nie zrobisz, dane dla Twojej domeny nie będą zbierane, ponieważ URL-e z HTTP oraz HTTPS dla wyszukiwarki to dwa osobne adresy, dwa odrębne serwisy.

 

Jak sprawdzić, czy certyfikat SSL został poprawnie wdrożony?

Istnieje kilka narzędzi, za pomocą których możemy zweryfikować, czy nie występują żadne błędy związane z przejściem na HTTPS. Jednym z nich jest SSL Checker. Po wpisaniu nazwy domeny, ukaże się krótki raport. Dzięki niemu wykryjemy wszystkie nieprawidłowości związane z wdrożeniem SSL.

 

 

Przeanalizowanie informacji w raporcie pomoże poprawić błędy i wyeliminować komunikaty pojawiające się użytkownikom w przeglądarce. Miej także na uwadze, że certyfikat SSL ma swój termin ważności – jeśli go nie przedłużysz, to znów może pojawić się szare powiadomienie na ekranie komputera.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt