Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Optymalizacja i pozycjonowanie stron Wix – jakie są możliwości tego systemu CMS?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron Wix – jakie są możliwości tego systemu CMS?

Wix to kreator stron internetowych, z którym poradzą sobie osoby nieposiadające wiedzy programistycznej. Użytkownicy cenią go za prostotę, estetyczne szablony, technologię opartą o HTML5 zapewniającą wydajność serwisu. Jak Wix radzi sobie w zakresie pozycjonowania? Czy spełnia oczekiwania pod względem możliwości optymalizacji strony z poziomu panelu administracyjnego? Jak się okazuje, oferuje pełen zakres opcji dot. SEO.

Na początek o Wix-ie słów kilka

Wix dedykuje swoją platformę zarówno profesjonalistom (firmom, przedsiębiorcom), jak i osobom nastawionym na tworzenie angażującego contentu (blogerom i influencerom). CMS dostępny jest w wersji bezpłatnej oraz w planie premium. Oczywiście im wyższy pakiet wybierzemy, tym więcej funkcjonalności otrzymamy. Możemy liczyć na kompleksową obsługę: na Wix-ie kupimy domenę, usługę hostingową, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy korzystali z darmowego serwera.

W zakresie SEO Wix oferuje rozbudowany support, bazę wiedzy, a nawet filmiki – tutoriale, z których nie tylko dowiemy się, gdzie w panelu administracyjnym znaleźć interesujące nas funkcje, ale także co oznaczają poszczególne terminy związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron. CMS zapewnia więc szeroki zakres wsparcia w zakresie zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania.

A jak wygląda pozycjonowanie Wix -a w praktyce? Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych możliwości na podstawie jednego z najniższych planów abonamentowych – Combo.

 

Meta tagi – dostęp do sekcji <head> w kodzie strony

W panelu administracyjnym Wix-a bez problemu dodamy znaczniki Title oraz Description dla każdej strony. Dodatkowo mamy możliwość uzupełnienia słów kluczowych (meta name=”keywords”), chociaż obecnie dodawanie tego tagu nie ma wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Dostaniemy się także do sekcji <head> kodu strony, aby dodać kod śledzenia Google Analytics lub zweryfikować witrynę w usłudze Search Console. Nie potrzebujemy więc plików źródłowych lub wtyczek, aby skonfigurować poszczególne narzędzia lub połączyć stronę z mediami społecznościowymi (np. z Twitterem lub Google+).

Optymalizacja treści pod SEO na Wix

Wix ułatwia także publikację treści w dowolnych miejscach, boksach i sekcjach. Chcąc wstawić śródtytuły H1-H6, wystarczy jedynie wybrać z rozwijanej listy odpowiedni rodzaj znacznika. Należy stosować poprawną hierarchię nagłówków oraz rozsądnie stosować w nich słowa kluczowe, aby nie narazić serwis na karę od Google za nieumiejętną optymalizację strony.

Podobnie jest w przypadku optymalizacji obrazków. W edytorze ustawimy atrybuty alt dla poszczególnych zdjęć, dzięki czemu zadbamy o ich optymalizację, a także wyświetlenie w wyszukiwarce grafiki. Fotografie można animować – wstawić różnego rodzaju efekty, np. powiększenie obrazka po kliknięciu. Należy jedynie uważać, aby nie wygenerować dodatkowych adresów URL z pustą zawartością – niektóre animacje niestety mogą stworzyć takie podstrony.

Widoczność strony w wyszukiwarce

Bez większego problemu zmodyfikujemy adresy URL poszczególnych podstron na przyjazne. Nie musimy obawiać się parametrów, znaków specjalnych lub polskich liter, które utrudniałyby indeksowanie witryny.

[/vc_column_text]

Istnieje także możliwość włączenia konkretnej podstrony z indeksu wyszukiwarki poprzez dodanie tagu no indeks. Uważamy, aby nie wyindeksować strony, na którą pozycjonujemy określone słowa kluczowe!
Wix automatycznie tworzy sitemapę, plik robots.txt oraz strony błędu 404 dla nieistniejących podstron, ale nie ma możliwości wprowadzenia zmian w tych dokumentach. Z kolei jeśli chodzi o zarządzanie przekierowaniami, 301 wdrożymy w panelu administracyjnym:

Wtyczki społecznościowe i powiązanie z social media

Chociaż social media bezpośrednio nie wpływają na pozycjonowanie strony, warto powiązać serwis z kontami w najpopularniejszych portalach społecznościowych. Wix daje szerokie pole do popisu, udostępniając wiele wtyczek i boxów, w których możemy dodać linki do swoich profili.

Funkcje, których w Wix brakuje

Niestety z poziomu panelu administracyjnego Wix nie ma dostępu do pliku .htaccess, więc musimy wprowadzać zmiany za pomocą serwera FTP. Nie ustawimy także przekierowań kanonicznych, co może nieco utrudniać wprowadzanie zaleceń optymalizacyjnych szczególnie dla dużych witryn i sklepów internetowych.

Ocena intuicyjności panelu administracyjnego Wix

Dostosowywanie strony na Wix-ie przypomina pracę z infografiką – modyfikując poszczególne elementy, na bieżąco widzimy, jak witryna zaprezentuje się użytkownikowi. Możemy utworzyć dowolne podstrony, założyć bloga, wgrać muzykę, filmy, chat, formularze kontaktowe, zmienić nazwy zakładek w menu. Istnieje także możliwość podejrzenia wyglądu mobilnej wersji strony i przeprowadzenia jej optymalizacji. Ilość dostępnych funkcji przytłoczy początkującego użytkownika, ale z pewnością spodoba się webmasterom i przedsiębiorcom poszukującym zaawansowanych rozwiązań.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt