Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
24.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Przed wyborem noclegu często sprawdzamy opinie o hotelu, pensjonacie lub hostelu. Na wizytówkach Google Moja Firma możemy zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z googlowskich kont użytkowników, z portalu Facebook oraz z serwisów turystycznych np. z Booking.com. Google jednak na tym nie poprzestaje i udoskonala wygląd opinii na urządzeniach mobilnych.

Opinie z internetu w wizytówkach hoteli

Po wpisaniu frazy hotel Wrocław i przejściu na mapkę z wynikami wyszukań lokalnych, uzyskujemy dostęp do informacji o obiekcie – standardzie, zakresie cenowym, lokalizacji oraz dodatkowych udogodnień. Możemy także zerknąć na opinie internautów. Recenzje podzielone są na dwie sekcje: Opinie z Google i Opinie z internetu, wśród których zobaczymy oceny wystawione przez użytkowników korzystających z portali turystycznych, np. Booking.com.

W wizytówce wyświetlają się 3 opinie z internetu. Jeśli chcemy poznać więcej ocen z wybranego portalu turystycznego, wystarczy kliknąć link prowadzący do danego serwisu. W Stanach Zjednoczonych internauci mogą zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z trzech witryn: Booking,com, Priceline oraz Agoda. Pojawiły się spekulacje, że Google korzysta z danych dostarczanych przez TrustYou, a w mapkach nie będą ukazywały się opinie z takich stron internetowych jak TripAdvisor czy Expedia.

 

Recenzje grupowane po typach podróżnych

Obiekty noclegowe nastawione są na określony rodzaj gości. Hotele biznesowe przystosowane są przede wszystkim do zapewnienia komfortu w podróży służbowej, a kameralne hoteliki spełniają wymagania rodzin z dziećmi. Google chcąc ułatwić poszczególnym typom podróżnym wybór idealnego noclegu, wprowadziło grupowanie opinii użytkowników według typów gości hotelowych.

Opinie nie są widoczne z pierwszego poziomu wizytówki Google Maps. Po wybraniu hotelu pojawia się standardowy widok z oceną zbiorczą i podstawowymi informacjami kontaktowymi.

 

Scrollując wizytówkę, natrafimy na sekcję z recenzjami. Tam zobaczymy średnią ocenę przyznaną hotelowi w trzech kategoriach:

  • Pokoje,
  • Lokalizacja,
  • Obsługa.

 

Klikając w przycisk Wyświetl wszystkie opinie, pojawiają się średnie oceny przyznane hotelowi przez poszczególne typu podróżnych:

  • Pary,
  • Rodziny,
  • Podróżujących w pojedynkę,
  • Podróżujących służbowo.

 

Następnie możemy sprawdzić, jakie oceny w zakresie kategorii pokoje, lokalizacja oraz obsługa wystawili poszczególni podróżujący. To pozwoli zweryfikować, czy obiekt hotelowy odpowiada oczekiwaniom rodzin z dziećmi.

Funkcjonalność została opatrzona kolorową grafiką przyciągającą wzrok. Przejrzysty układ informacji umożliwia szybkie zapoznanie się ze średnimi ocenami przyznanymi hotelowi. Jeśli chcemy przeczytać kilka, pełnych recenzji, możemy je posortować według najnowszych lub najbardziej pomocnych. Dostępność tak wielu danych z pewnością uprości podejmowanie decyzji i rezerwację noclegów spełniających nasze oczekiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej
ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt