Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
24.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Przed wyborem noclegu często sprawdzamy opinie o hotelu, pensjonacie lub hostelu. Na wizytówkach Google Moja Firma możemy zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z googlowskich kont użytkowników, z portalu Facebook oraz z serwisów turystycznych np. z Booking.com. Google jednak na tym nie poprzestaje i udoskonala wygląd opinii na urządzeniach mobilnych.

Opinie z internetu w wizytówkach hoteli

Po wpisaniu frazy hotel Wrocław i przejściu na mapkę z wynikami wyszukań lokalnych, uzyskujemy dostęp do informacji o obiekcie – standardzie, zakresie cenowym, lokalizacji oraz dodatkowych udogodnień. Możemy także zerknąć na opinie internautów. Recenzje podzielone są na dwie sekcje: Opinie z Google i Opinie z internetu, wśród których zobaczymy oceny wystawione przez użytkowników korzystających z portali turystycznych, np. Booking.com.

W wizytówce wyświetlają się 3 opinie z internetu. Jeśli chcemy poznać więcej ocen z wybranego portalu turystycznego, wystarczy kliknąć link prowadzący do danego serwisu. W Stanach Zjednoczonych internauci mogą zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z trzech witryn: Booking,com, Priceline oraz Agoda. Pojawiły się spekulacje, że Google korzysta z danych dostarczanych przez TrustYou, a w mapkach nie będą ukazywały się opinie z takich stron internetowych jak TripAdvisor czy Expedia.

 

Recenzje grupowane po typach podróżnych

Obiekty noclegowe nastawione są na określony rodzaj gości. Hotele biznesowe przystosowane są przede wszystkim do zapewnienia komfortu w podróży służbowej, a kameralne hoteliki spełniają wymagania rodzin z dziećmi. Google chcąc ułatwić poszczególnym typom podróżnym wybór idealnego noclegu, wprowadziło grupowanie opinii użytkowników według typów gości hotelowych.

Opinie nie są widoczne z pierwszego poziomu wizytówki Google Maps. Po wybraniu hotelu pojawia się standardowy widok z oceną zbiorczą i podstawowymi informacjami kontaktowymi.

 

Scrollując wizytówkę, natrafimy na sekcję z recenzjami. Tam zobaczymy średnią ocenę przyznaną hotelowi w trzech kategoriach:

  • Pokoje,
  • Lokalizacja,
  • Obsługa.

 

Klikając w przycisk Wyświetl wszystkie opinie, pojawiają się średnie oceny przyznane hotelowi przez poszczególne typu podróżnych:

  • Pary,
  • Rodziny,
  • Podróżujących w pojedynkę,
  • Podróżujących służbowo.

 

Następnie możemy sprawdzić, jakie oceny w zakresie kategorii pokoje, lokalizacja oraz obsługa wystawili poszczególni podróżujący. To pozwoli zweryfikować, czy obiekt hotelowy odpowiada oczekiwaniom rodzin z dziećmi.

Funkcjonalność została opatrzona kolorową grafiką przyciągającą wzrok. Przejrzysty układ informacji umożliwia szybkie zapoznanie się ze średnimi ocenami przyznanymi hotelowi. Jeśli chcemy przeczytać kilka, pełnych recenzji, możemy je posortować według najnowszych lub najbardziej pomocnych. Dostępność tak wielu danych z pewnością uprości podejmowanie decyzji i rezerwację noclegów spełniających nasze oczekiwania.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt