Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps - Blog Artefakt

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

/ SEO
jak pozycjonowac hotel

Przed wyborem noclegu często sprawdzamy opinie o hotelu, pensjonacie lub hostelu. Na wizytówkach Google Moja Firma możemy zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z googlowskich kont użytkowników, z portalu Facebook oraz z serwisów turystycznych np. z Booking.com. Google jednak na tym nie poprzestaje i udoskonala wygląd opinii na urządzeniach mobilnych.

Opinie z internetu w wizytówkach hoteli

Po wpisaniu frazy hotel Wrocław i przejściu na mapkę z wynikami wyszukań lokalnych, uzyskujemy dostęp do informacji o obiekcie – standardzie, zakresie cenowym, lokalizacji oraz dodatkowych udogodnień. Możemy także zerknąć na opinie internautów. Recenzje podzielone są na dwie sekcje: Opinie z Google i Opinie z internetu, wśród których zobaczymy oceny wystawione przez użytkowników korzystających z portali turystycznych, np. Booking.com.

Opinie z internetu

W wizytówce wyświetlają się 3 opinie z internetu. Jeśli chcemy poznać więcej ocen z wybranego portalu turystycznego, wystarczy kliknąć link prowadzący do danego serwisu. W Stanach Zjednoczonych internauci mogą zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z trzech witryn: Booking,com, Priceline oraz Agoda. Pojawiły się spekulacje, że Google korzysta z danych dostarczanych przez TrustYou, a w mapkach nie będą ukazywały się opinie z takich stron jak TripAdvisor czy Expedia.

Opinie Google język angielski

Recenzje grupowane po typach podróżnych

Obiekty noclegowe nastawione są na określony rodzaj gości. Hotele biznesowe przystosowane są przede wszystkim do zapewnienia komfortu w podróży służbowej, a kameralne hoteliki spełniają wymagania rodzin z dziećmi. Google chcąc ułatwić poszczególnym typom podróżnym wybór idealnego noclegu, wprowadziło grupowanie opinii użytkowników według typów gości hotelowych.

Opinie nie są widoczne z pierwszego poziomu wizytówki Google Maps. Po wybraniu hotelu pojawia się standardowy widok z oceną zbiorczą i podstawowymi informacjami kontaktowymi.

wizytówka Google Moja Firma

Scrollując wizytówkę, natrafimy na sekcję z recenzjami. Tam zobaczymy średnią ocenę przyznaną hotelowi w trzech kategoriach:

  • Pokoje,
  • Lokalizacja,
  • Obsługa.
opinie o hotelu

Klikając w przycisk Wyświetl wszystkie opinie, pojawiają się średnie oceny przyznane hotelowi przez poszczególne typu podróżnych:

  • Pary,
  • Rodziny,
  • Podróżujących w pojedynkę,
  • Podróżujących służbowo.
Nowe recenzje o hotelach

Następnie możemy sprawdzić, jakie oceny w zakresie kategorii pokoje, lokalizacja oraz obsługa wystawili poszczególni podróżujący. To pozwoli zweryfikować, czy obiekt hotelowy odpowiada oczekiwaniom rodzin z dziećmi.

Recenzje o hotelach

Funkcjonalność została opatrzona kolorową grafiką przyciągającą wzrok. Przejrzysty układ informacji umożliwia szybkie zapoznanie się ze średnimi ocenami przyznanymi hotelowi. Jeśli chcemy przeczytać kilka, pełnych recenzji, możemy je posortować według najnowszych lub najbardziej pomocnych. Dostępność tak wielu danych z pewnością uprości podejmowanie decyzji i rezerwację noclegów spełniających nasze oczekiwania.

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...