Najpopularniejsze wyszukiwania w Google – statystyki wyszukiwarki 2017 - Blog Artefakt

Najpopularniejsze długoogonowe wyszukiwania w Google 2017

/ SEO
Prognozy w branży SEO

Coraz częściej wpisujemy do wyszukiwarki kilkuwyrazowe frazy mające postać konkretnego pytania – np. jak ugotować jajko. Zależy nam na precyzyjnych odpowiedziach i dotarciu do stron, które pomogą rozwiązać dany problem. Google od 2014 r. do 2017 r. zaobserwowało wzrost popularności zapytań z wyrażeniem jak (ang. how to) o 140%. Poznajmy ranking najczęściej wyszukiwanych długoogonowych haseł, którymi posługują się użytkownicy.

Najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Google

Google pochwaliło się swoimi statystykami dotyczącymi najczęściej wyszukiwanych fraz z wyrażeniem how to. Do Top 10 należą (przy słowie kluczowym podajemy miesięczną liczbę wyszukań według Keyword Plannera):

  1. Jak zawiązać krawat – 14 800
  2. Jak się całować – 8 100
  3. Jak zajść w ciążę – 4 400
  4. Jak schudnąć – 22 200
  5. Jak rysować – 6 600
  6. Jak zarobić pieniądze – 8 100
  7. Jak zrobić naleśniki – 14 800
  8. Jak napisać list motywacyjny – 6 600
  9. Jak zrobić tosta – 320
  10. Jak stracić brzuch – 390

Na specjalnie przygotowanej stronie http://how-to-fix-a-toilet.com możemy prześledzić, jakie inne problemowe zapytania wpisują najczęściej użytkownicy do wyszukiwarki.

Rosnąca popularność zapytań z frazą how to

Korzystając z narzędzia Google Trends, z łatwością sprawdzimy, że popularność zapytania how to, a w Polsce słówka jak, od 2014 roku wzrastała dynamicznie.

najpopularniejsze wyszukiwania Google

Reakcją Google na wzrost użycia długoogonowych słów kluczowych było stworzenie boksu Direct Answer. Sekcja znajdująca się w wyszukiwarce pomiędzy płatnymi a organicznymi wynikami wyszukiwania dostarcza użytkownikowi szybką odpowiedź na zapytanie w formie pytania.

najczęściej wpisywane hasła do Google

Jak wykorzystać popularność długoogonowych fraz? Naszym klientom polecamy tworzenie tekstów na bloga, sekcji FAQ, podstron informacyjnych, które odpowiadają na najczęstsze pytania i problemy zgłaszane przez internautów. Takie działanie przyniesie korzyści w postaci zwiększenia widoczności strony na słowa kluczowe z długiego ogona, zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkowników oraz zachęcenia ich do zapoznania się i skorzystania ze świadczonych usług.

Chcesz być widoczny w Google na frazy z długiego ogona? Postaw na Long Tail SEO!
Również na naszym blogu
Stworzenie persony wpływa pozytywnie na działalność firmy lub rozwój konkretnego projektu. Ułatwia...
Rynek sklepów z internetowych z wyposażeniem wnętrz nieustannie się powiększa. Właściciele...
Dobrze skonfigurowane reklamy Google Ads pomogą rozwinąć biznes i wyróżnić się na tle konkurentów...
Prowadzisz biuro architektoniczne? Sprawdź, jakie działania promocyjne warto podjąć, aby promować...
Przed rozpoczęciem analizy ruchu na stronie w Google Analytics sprawdź, czy statystyki tworzone są...