Coraz częściej wpisujemy do wyszukiwarki kilkuwyrazowe frazy mające postać konkretnego pytania – np. jak ugotować jajko. Zależy nam na precyzyjnych odpowiedziach i dotarciu do stron, które pomogą rozwiązać dany problem. Google od 2014 r. do 2017 r. zaobserwowało wzrost popularności zapytań z wyrażeniem jak (ang. how to) o 140%. Poznajmy ranking najczęściej wyszukiwanych długoogonowych haseł, którymi posługują się użytkownicy.
Najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Google
Na Google Trends (https://trends.google.pl/trends/?geo=PL) co 365 (lub 366 dni) możemy odkrywać podsumowania roku w wyszukiwarce Google. Najpopularniejsze zapytania w poszczególnych kategoriach często zaskakują. Użytkownicy interesują się najróżniejszymi tematami i sprawami.
Najpopularniejsze długoogonowe zapytania w 2019 r. to:
- Co to jest escape room – 6 600
- Co to jest apostazja – 590
- Co to jest większość konstytucyjna – 50
- Co to jest PPK – 390
- Co to jest SPA – 1 300
- Co to jest LGBT – 5 400
- Co to jest nutrikosmetyk – 590
- Co to jest pistol – brak danych
- Co to jest kerozyna – brak danych
- Co to jest mirra – brak danych
*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google
Zapytania z hasłem Jak…:
- Jak głosować w wyborach do UE? – brak danych
- Jak głosować w wyborach parlamentarnych? – 170
- Jak rozliczyć PIT za 2018? – 6 600
- Jak sprawdzić zwrot podatku? – 210
- Jak włączyć Asystenta Google? 4 400
- Jak zrobić czarnego Messengera? – 1 900
- Jak długo gotować grzyby? – 2 400
- Jak wyglądają hemoroidy? – 2 900
- Jak ugotować bób? – 6 600
- Jak ugotować botwinę? – 1300
*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google
Ranking najczęściej wpisywanych haseł typu long tail do wyszukiwarki Google w 2018 r.:
- Co to jest RODO? – 1 900
- Co to jest niepodległość? – 3 600
- Co to jest RRSO? – 1 900
- Co to jest habryka? – 50
- Co to jest alert RCB? – 210
- Co to jest spalony? – 590
- Co to jest sosręb? – 20
- Co to jest CRP? – 1000
- Co to jest pyskowanie? – 90
- Co to jest sinica? – 260
*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google
I ranking zapytań z hasłem ile?
- Ile palców ma koń? – 210
- Ile zebrał WOŚP? – brak danych
- Ile do wakacji? – 27 100
- Ile skrzydeł ma motyl? – 1 300
- Ile zarabia radny? – 390
- Ile odcinków ma Korona Królów? – 50
- Ile odcinków ma Pod Powierzchnią? – 10
- Ile drużyn wychodzi z grupy Mistrzostw Świata? – brak danych
- Ile odcinków ma Brzydula? – 260
- Ile odcinków mają Łzy Cennet? – brak danych
*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google
W 2017 r. Google pochwaliło się swoimi statystykami dotyczącymi najczęściej wyszukiwanych fraz z wyrażeniem how to. Do Top 10 należały (przy słowie kluczowym podajemy miesięczną liczbę wyszukań według Keyword Plannera):
- Jak zawiązać krawat – 14 800
- Jak się całować – 8 100
- Jak zajść w ciążę – 4 400
- Jak schudnąć – 22 200
- Jak rysować – 6 600
- Jak zarobić pieniądze – 8 100
- Jak zrobić naleśniki – 14 800
- Jak napisać list motywacyjny – 6 600
- Jak zrobić tosta – 320
- Jak stracić brzuch – 390
Na specjalnie przygotowanej stronie http://how-to-fix-a-toilet.com możemy prześledzić, jakie inne problemowe zapytania wpisują najczęściej użytkownicy do wyszukiwarki.
Rosnąca popularność zapytań z frazą how to
Korzystając z narzędzia Google Trends, z łatwością sprawdzimy, że popularność zapytania how to, a w Polsce słówka jak, od 2014 roku wzrastała dynamicznie.
Reakcją Google na wzrost użycia długoogonowych słów kluczowych było stworzenie boksu Direct Answer. Sekcja znajdująca się w wyszukiwarce pomiędzy płatnymi a organicznymi wynikami wyszukiwania dostarcza użytkownikowi szybką odpowiedź na zapytanie w formie pytania.
Jak wykorzystać popularność długoogonowych fraz? Naszym klientom polecamy tworzenie tekstów na bloga, sekcji FAQ, podstron informacyjnych, które odpowiadają na najczęstsze pytania i problemy zgłaszane przez internautów. Takie działanie przyniesie korzyści w postaci zwiększenia widoczności strony na słowa kluczowe z długiego ogona, zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkowników oraz zachęcenia ich do zapoznania się i skorzystania ze świadczonych usług.