Statystyki zdjęć w Google Moja Firma - Blog Artefakt

Monitoruj statystyki zdjęć w Google Moja Firma

20.12.2016 / SEO
Publikacja zdjęć w internecie

Wizytówka w Google Maps pozwala zwiększyć widoczność w internecie. Jest szczególnie ważna, jeśli działalność prowadzona jest lokalnie – pomaga dotrzeć do osób poszukujących sklepów lub lokali znajdujących się w pobliżu. Konto Google Moja Firma udostępnia także podstawowe statystyki dotyczące ruchu lub klikalności wizytówki. Od grudnia można także sprawdzić, jak mają się zdjęcia opublikowane na profilu.

 

Sprawdź wyświetlenia zdjęć i porównaj się z konkurencją

Użytkownicy lubią oglądać obrazy, dlatego Google zachęca do dodawania grafik w wizytówkach Google Maps. Dodatkowo w zakładce Statystyki pojawił się nowy wykres przedstawiający wyświetlenia naszych zdjęć oraz firm konkurencyjnych. Można więc porównać, czy wpisujemy się w standardy branży, czy powinniśmy dodać jeszcze kilka obrazów, aby przyciągnąć uwagę użytkownika.

Niestety, statystyki nie pokazują np. jakie zdjęcia cieszą się największą popularnością, czy użytkownicy wyświetlają je jedynie w wizytówce Google Moja Firma obok mapy, czy klikają w nie i powiększają na cały ekran swojego urządzenia. Osoby administrujące kontem mogą jedynie zmienić zakres dat, dla których chcą zobaczyć statystyki wyświetleń.

 

statystyki zdjęć Google Moja Firma

Jak można poprawić wskaźnik wyświetleń zdjęć? Po pierwsze należy dodać jakąkolwiek grafikę, która pokaże się w wizytówce Google Maps. Pamiętaj, że jeśli nie dodałeś żadnych obrazów, a mimo to na profilu widzisz zdjęcia, z pewnością zostały one zaciągnięcie ze zbiorów Google. To jednak nie są twoje zasoby, więc nie zobaczysz ich wyświetleń w statystykach.

Poza tym należy zadbać o to, aby:

  • na profilu Google Moja Firma pojawiały się regularnie nowe zdjęcia – część starych można usuwać, a część warto zostawić – rozbudowana galeria jest mile widziana,
  • zdjęcia były wysokiej jakości,
  • grafika zachęcała użytkowników do podjęcia interakcji – kliknięcia, przejścia do strony internetowej firmy, wykonania telefonu, zapoznania się z innymi informacjami.

Wyświetlenia zdjęć znajdziesz na swoim koncie Google Moja Firma w zakładce Statystyki.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...