Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.04.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Mobilna czy responsywna wersja strony – jak dostosować serwis do urządzeń mobilnych?

Mobilna czy responsywna wersja strony – jak dostosować serwis do urządzeń mobilnych?

W ostatnich latach możemy zaobserwować wyraźny wzrost liczby użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W związku z tym treści, które do tej pory wyświetlano tylko na desktopie, coraz częściej przeglądane są na smartfonach i tabletach. Dlatego ważne jest dostosowanie witryny  internetowej do urządzeń, z których korzysta coraz większa liczba osób. Jeśli strona nie wyświetla się poprawnie na smartfonie, co wiąże się z ciągłym przesuwaniem ekranu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przeglądający opuści ją i poszuka odpowiedzi na nurtujące go pytania na innej domenie. Skutkiem takich działań może być odwrócenie się od danej marki.  Poza tym Google preferuje strony, które są mobile-friendly.

Strona mobilna czy responsywna? Którą wybrać?

Z myślą o użytkownikach smartfonów i tabletów należy przygotować wersję serwisu, która będzie dedykowana ich urządzeniom. Do wyboru mamy następujące możliwości – wersja mobilna strony lub responsywna (RWD). urządzenia mobilne

Mobilna wersja jest zbudowana na osobnych plikach z inną ścieżką dostępu, zatem można powiedzieć, że jest to „osobny byt”. Posiada ona własną strukturę pod katalogiem lub subdomeną, występując pod adresem np. m.nazwa.pl lub nazwa.pl/mobile. Mobilna wersja strony była kiedyś powszechna, głównie z powodu słabszych smartfonów i wolniejszego internetu. Jest to uboższa wersja serwisu, pozbawiona elementów, które długo się wczytują np. różne ciężkie, graficzne dodatki.  Ponadto podczas aktualizacji danych na stronie należy skorzystać z osobnego CMS-a.

Wersja responsywna, w skrócie zwana RWD (Responsive Web Design), polega na przystosowaniu treści do różnych ekranów – od desktopów i laptopów, po smartfony i tablety różnych wielkości.  Elementy, które na desktopie zajmują 60% szerokości strony, na ekranie urządzeń mobilnych wyświetlą się jedno pod drugim w podobnej do siebie wielkości.

Przyjrzyjmy się plusom i minusom obu wersji:

Strony responsywne dają większe możliwości pod kątem SEO. Przy stronach mobilnych należy przede wszystkim uważać na kopie treści wynikające z istnienia dwóch takich samych stron postawionych na różnych domenach.

A może technologia AMP?

Alternatywą dla wyżej wymienionych wersji strony może być coraz prężniej rozwijająca się technologia AMP (Accelerated Mobile Pages), czyli szybkie strony mobilne. Jest ona rozwijana w środowisku open source (każdy ma do niej dostęp, a deweloperzy posiadają możliwość wprowadzania autorskich poprawek). Standard AMP polega on na tym, że strony, które posiadają statyczne treści, są szybko renderowane. Można dzięki temu dopasować wyświetlaną zawartość do rozdzielczości dowolnego ekranu, przez co przeglądanie serwisów jest bardzo płynne i wygodne.

Strony AMP budowane są oczywiście za pomocą kodu HTML, jednak zastosowanie tej technologii może wiązać się z unikaniem jednych, a wdrażaniem innych elementów.  Złą wiadomością jest to, że nie wszystkie wyszukiwarki (szczególnie starsze wersje) poradzą sobie z odczytaniem treści zgodnej z wymogiem AMP. Należy też pamiętać – pomimo że AMP daje możliwości zbliżone do RWD, nie jest jego substytutem.

Celuj w responsywną wersję strony

Podsumowując, responsywna strona powinna stać się absolutnym standardem, który wkrótce może stanowić o „być albo nie być” w sieci.  Nie od dziś wiadomo, że Google lubi strony responsywne, więc prędzej czy później dostosowanie swojego portalu do nowych wytycznych i tak stanie się wymogiem. W przypadku tworzenia strony od podstaw dobrze jest od razu kłaść nacisk na RWD, niż dopuścić do zmniejszenia widoczności firmy, produktu lub usługi online. Warto też przyglądać się rozwojowi technologii AMP, której jest aktywnie wspierana przez Google.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt