Niepozorny, często niezauważalny i bagatelizowany. Tytuł podstrony, pojawiający się w zakładce okna przeglądarki oraz w wynikach wyszukiwania przeglądarek, stanowi nieocenioną pomoc w procesie pozycjonowania. Określa, czego dotyczy dana podstrona i pomaga Google ustalić kontekst treści. Umiejętnie wplecione w tytuł strony słowa kluczowe pozwalają uzyskać lepszą widoczność.
Co to jest meta title?
Tytuł to jeden z podstawowych znaczników w HTML, który określa nazwę danej strony. Umieszczamy go w początkowej części kodu <head>, która zawiera najważniejsze informacje o witrynie: wykorzystywany język, sposób kodowania znaków, czy też krótki opis meta description. Te dane nie pojawiają się nigdzie na stronie, dlatego też często traktowane są jako zbędny dodatek.
Tytuł strony internetowej wraz z meta description pojawiają się jednak w wynikach wyszukiwania – choćby z tego powodu warto przemyśleć zawartość obu elementów. Title strony to element, który nie tylko zachęca użytkownika do kliknięcia w wynik wyszukiwania, ale i wpływa na zwiększenie widoczności strony.
Jak wygląda znacznik title w HTML?
<head>
<title>Pozycjonowanie stron internetowych 🥇 darmowy audyt SEO www | Artefakt</title>
</head>
Gdzie pojawia się tytuł strony internetowej?
Jeśli wszystko będzie dobrze zaimplementowane, tytuł powinien pojawić się w zakładce przeglądarki. Dodatkowo Google zaciągnie title do wyników wyszukiwania i wyświetli na niebiesko jako link do strony. Jeśli zachowaliśmy odpowiednią ilość znaków (maksymalna długość na 2020 rok to ok. 65-70), meta title pokaże się w całości. To dlatego tak ważne jest, by tytułu nie sporządzać bez zastanowienia. Od niego między innymi zależy, czy użytkownik wyszukujący informacje w internecie zostanie zachęcony do przejścia na stronę.