W 2005 r. Google wprowadziło atrybut rel=”nofollow”, by zapobiec rozprzestrzenianiu się spamu w postaci linków na stronach internetowych w sekcji z komentarzami. Bardzo szybko nofollow stało się sposobem na linkowanie do partnerów, sponsorów, cytowanych stron, o których wspominamy na naszym serwisie, ale do których nie chcemy odsyłać robotów indeksujących. Po przeszło 14 latach największa wyszukiwarka na świecie zdecydowała się na wprowadzenie nowych rodzajów linków, niejako wyręczających stosowanie w pewnych przypadkach linki nofollow. Poznaj rel=”sponsored” i rel=”ugc” i dowiedź się, kiedy należy stosować te rodzaje linków wychodzących!
Follow, nofollow, sponsored i ugc – kiedy należy stosować poszczególne rodzaje linków wychodzących?
Według suportu Google i oficjalnych informacji z bloga dla webmasterów możemy stosować na naszych stronach 4 rodzaje atrybutów linków wychodzących:
- rel=”follow” (brak wartości lub link nieoznaczony żadnym atrybutem) – przekazuje informację robotom Google, że linkowana strona jest wartościowa, więc należy ją zaindeksować. Są to najbardziej wartościowe linki z punktu widzenia pozycjonowania, ponieważ przekazują moc domeny linkowanej stronie,
- rel=”sponsored”– tym atrybutem należy oznaczać odnośniki uprzednio oznaczone jako nofollow prowadzące do reklamodawców. Innymi słowy, są to linki sponsorowane,
- rel=”ugc” – powinny się pojawiać w treści wygenerowanej przez użytkowników, czyli w sekcji z komentarzami i na forach internetowych,
- rel=”nofollow”– można je zastosować, gdy linkowana podstrona nie zalicza się ani do punktu 2, ani do 3, a nie chcemy do niej odsyłać robota wyszukiwarki.
Kwalifikowanie linków wychodzących do Google