Jak usunąć zdjęcia z wizytówki Google Moja Firma dodane przez lokalnych przewodników?

/ SEO
Publikacja zdjęć w internecie

Program lokalnych przewodników zwiększył liczbę opinii, zdjęć i informacji publikowanych przez internautów na wizytówkach w Google Maps. Użytkownicy nie są nieomylni i może zdarzyć się, że na koncie Google Moja Firma pojawią się błędne dane. Właściciel wizytówki powinien w takiej sytuacji zareagować, aby nie wprowadzać w błąd potencjalnych klientów. Szczególnie należy zadbać o usunięcie fotografii prezentujących inne firmy. Podpowiadamy, jak wygląda zgłaszanie nieodpowiednich zdjęć w Google Maps.

Przeglądanie informacji dodanych przez lokalnych przewodników

Na wizytówce w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps pojawią się informacje i zdjęcia, które załączą lokalni przewodnicy. Właściciel konta nie musi akceptować zmian użytkowników – przesłane zdjęcia lub opinie dodają się automatycznie.

Wszystkie informacje i zdjęcia, które wprowadził właściciel wizytówki, mogą zostać bez problemu usunięte z poziomu panelu administracyjnego. Nieco gorzej sprawa ma się z danymi udostępnionymi przez lokalnych przewodników – w tym przypadku wymagana jest akceptacja Google do skasowania zasobów dodanych przez użytkowników.

Zgłaszanie zdjęć w Google Moja Firma

Jeśli zauważysz, że lokalny przewodnik przesłał błędne zdjęcie, koniecznie skorzystaj z możliwości zgłoszenia fotografii do usunięcia przez Google. W tym celu z poziomu wizytówki w Google Maps przejdź do galerii znajdującej się zarówno na górze, jak i na dole panelu z informacjami.

Wizytówka Google Moja Firma

Następnie wybierz zdjęcie, które nie przedstawia Twojego sklepu, hotelu lub siedziby firmy. W lewym górnym rogu znajdziesz menu. Kliknij w pole Zgłoś problem.

 

profil Google Moja Firma

Zostaniesz przekierowany do formularza, za pomocą którego dokonasz zgłoszenia niewłaściwej fotografii. Wybierz jeden z 10 powodów. Wpisz swój adres e-mail i prześlij prośbę o usunięcie zdjęcia z Twojej wizytówki Google Moja Firma.

Zgłaszanie zdjęcia Google Moja Firma

Gotowe! Teraz wystarczy poczekać, aż zespół Google zweryfikuje Twoje zgłoszenie i rozpatrzy je pozytywnie.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kupując reklamy w Facebook Ads, należy spełnić obowiązki podatkowe - rozliczyć się z podatku VAT i...
Podsumowujemy działania, które podejmowaliśmy w 2019 r. dla naszych klientów w zakresie analityki...
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...