Jak usunąć zdjęcia z wizytówki Google Moja Firma dodane przez lokalnych przewodników?

/ SEO
Publikacja zdjęć w internecie

Program lokalnych przewodników zwiększył liczbę opinii, zdjęć i informacji publikowanych przez internautów na wizytówkach w Google Maps. Użytkownicy nie są nieomylni i może zdarzyć się, że na koncie Google Moja Firma pojawią się błędne dane. Właściciel wizytówki powinien w takiej sytuacji zareagować, aby nie wprowadzać w błąd potencjalnych klientów. Szczególnie należy zadbać o usunięcie fotografii prezentujących inne firmy. Podpowiadamy, jak wygląda zgłaszanie nieodpowiednich zdjęć w Google Maps.

Przeglądanie informacji dodanych przez lokalnych przewodników

Na wizytówce w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps pojawią się informacje i zdjęcia, które załączą lokalni przewodnicy. Właściciel konta nie musi akceptować zmian użytkowników – przesłane zdjęcia lub opinie dodają się automatycznie.

Wszystkie informacje i zdjęcia, które wprowadził właściciel wizytówki, mogą zostać bez problemu usunięte z poziomu panelu administracyjnego. Nieco gorzej sprawa ma się z danymi udostępnionymi przez lokalnych przewodników – w tym przypadku wymagana jest akceptacja Google do skasowania zasobów dodanych przez użytkowników.

Zgłaszanie zdjęć w Google Moja Firma

Jeśli zauważysz, że lokalny przewodnik przesłał błędne zdjęcie, koniecznie skorzystaj z możliwości zgłoszenia fotografii do usunięcia przez Google. W tym celu z poziomu wizytówki w Google Maps przejdź do galerii znajdującej się zarówno na górze, jak i na dole panelu z informacjami.

Wizytówka Google Moja Firma

Następnie wybierz zdjęcie, które nie przedstawia Twojego sklepu, hotelu lub siedziby firmy. W lewym górnym rogu znajdziesz menu. Kliknij w pole Zgłoś problem.

 

profil Google Moja Firma

Zostaniesz przekierowany do formularza, za pomocą którego dokonasz zgłoszenia niewłaściwej fotografii. Wybierz jeden z 10 powodów. Wpisz swój adres e-mail i prześlij prośbę o usunięcie zdjęcia z Twojej wizytówki Google Moja Firma.

Zgłaszanie zdjęcia Google Moja Firma

Gotowe! Teraz wystarczy poczekać, aż zespół Google zweryfikuje Twoje zgłoszenie i rozpatrzy je pozytywnie.

Najnowsze artykuły na blogu:
Podpowiadamy, na czym warto się skupić w komunikacji podczas obecnej sytuacji kryzysowej. Zadbaj o...
Skuteczny program lojalnościowy wymaga rzetelnego opracowania. Podpowiadamy, na jakie kwestie...
Prowadzisz sklep internetowy na Shoperze? Sprawdź, jak zoptymalizować go pod SEO i zapoznaj się z...
Prowadzisz stronę na Facebooku? Wykorzystaj ją do promocji swoich produktów ze sklepu...
Chciałbyś ograniczyć koszty operacyjne w sklepie internetowym? Mamy 9 pomysłów, w jakich obszarach...