Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.06.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak przygotować dobre description? Skorzystaj z porad Google!

Jak przygotować dobre description? Skorzystaj z porad Google!

Opis strony pojawiających się w wynikach wyszukiwania pomaga użytkownikowi podjąć decyzję, czy kliknąć w link prowadzący do strony i zapoznać się z jej pełną zawartością. Co prawda description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wyszukiwarce, ale może zwiększyć klikalność i liczbę wejść do serwisu. Jak tworzyć skuteczny meta opis? Skorzystaj ze wskazówek Google.

Skąd pochodzi treść, która trafia do description?

Do niedawna opisy description pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google pozyskiwało z 3 źródeł:

  • Treści ze strony,
  • Meta tagu description,
  • Katalogu DMOZ.

Pierwszym wyborem Google są teksty zamieszczone w serwisie. Jeśli odpowiadają na zapytania użytkowników, wybrany fragment tekstu trafia do wyniku wyszukiwania. Dzięki temu internauta dowie się, że przechodząc do wybranej strony, odnajdzie na niej to, czego poszukuje.

Następnie wyszukiwarka bierze pod uwagę ustawiony w kodzie strony meta opis description. Google zaleca, aby zwierał frazy, był krótki i treściwy – najlepiej oddawał zawartość merytoryczną strony, dla której został ustawiony.

Jeśli teksty na stronie nie były dopasowane do zapytania użytkownika, a opis description nie został ustawiony, Google czerpało treści do snippetów z DMOZ. Open Directory Project zakończył swoją działalność, więc tym samym wyszukiwarka nie może korzystać już z opisów pochodzących z DMOZ do przygotowywania description wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.

Jak przygotować skuteczny meta description?

Pamiętaj, aby był on krótki, miał marketingowy charakter oraz odzwierciedlał (lub streszczał) zawartość strony, do której się odnosi. Postaw się na miejscu użytkownika i zastanów się, czy przygotowany description zachęciłby Cię do kliknięcia w odnośnik prowadzący do strony. Przygotuj opisy dla każdej podstrony i nie przejmuj się, gdy Google wyświetli zamiast niego treść ze strony.

Upewnij się także, że każda podstrona ma ustawiony unikalny meta opis. Wyszukiwarka nie lubi duplikacji ani spamowania. W description przekazuj tylko te informacje, które zainteresują użytkowników.

Co prawda Google przyjmie całą treść, którą wpiszesz w znaczniku description, jednak snippety w wynikach wyszukiwania ograniczoną pojemność – wyświetlonych zostaje ok. 155-165 znaków. Z tego względu tworzenie długich opisów nie jest rekomendowane.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt