Jak stworzyć skuteczny meta description? - Blog Artefakt

Jak przygotować dobre description? Skorzystaj z porad Google!

/ SEO
opis description

Opis strony pojawiających się w wynikach wyszukiwania pomaga użytkownikowi podjąć decyzję, czy kliknąć w link prowadzący do strony i zapoznać się z jej pełną zawartością. Co prawda description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wyszukiwarce, ale może zwiększyć klikalność i liczbę wejść do serwisu. Jak tworzyć skuteczny meta opis? Skorzystaj ze wskazówek Google.

Skąd pochodzi treść, która trafia do description?

Do niedawna opisy description pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google pozyskiwało z 3 źródeł:

  • Treści ze strony,
  • Meta tagu description,
  • Katalogu DMOZ.

Pierwszym wyborem Google są teksty zamieszczone w serwisie. Jeśli odpowiadają na zapytania użytkowników, wybrany fragment tekstu trafia do wyniku wyszukiwania. Dzięki temu internauta dowie się, że przechodząc do wybranej strony, odnajdzie na niej to, czego poszukuje.

opis description w SERP

Następnie wyszukiwarka bierze pod uwagę ustawiony w kodzie strony meta opis description. Google zaleca, aby zwierał frazy, był krótki i treściwy – najlepiej oddawał zawartość merytoryczną strony, dla której został ustawiony.

Jeśli teksty na stronie nie były dopasowane do zapytania użytkownika, a opis description nie został ustawiony, Google czerpało treści do snippetów z DMOZ. Open Directory Project zakończył swoją działalność, więc tym samym wyszukiwarka nie może korzystać już z opisów pochodzących z DMOZ do przygotowywania description wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.

Jak przygotować skuteczny meta description?

Pamiętaj, aby był on krótki, miał marketingowy charakter oraz odzwierciedlał (lub streszczał) zawartość strony, do której się odnosi. Postaw się na miejscu użytkownika i zastanów się, czy przygotowany description zachęciłby Cię do kliknięcia w odnośnik prowadzący do strony. Przygotuj opisy dla każdej podstrony i nie przejmuj się, gdy Google wyświetli zamiast niego treść ze strony.

Description w wynikach wyszukiwania

Upewnij się także, że każda podstrona ma ustawiony unikalny meta opis. Wyszukiwarka nie lubi duplikacji ani spamowania. W description przekazuj tylko te informacje, które zainteresują użytkowników.

Co prawda Google przyjmie całą treść, którą wpiszesz w znaczniku description, jednak snippety w wynikach wyszukiwania ograniczoną pojemność – wyświetlonych zostaje ok. 155-165 znaków. Z tego względu tworzenie długich opisów nie jest rekomendowane.

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...