Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.06.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Publikuj Google Post na profilu Google Moja Firma

Publikuj Google Post na profilu Google Moja Firma

Google nieustannie rozwija swoje usługi, dbając także o wizytówki Google Maps. Lokalni przedsiębiorcy mogą np. skorzystać z bezpłatnego narzędzia do tworzenia prostych stron internetowych oraz publikować wpisy o charakterze ofertowym wyświetlające się bezpośrednio na profilu Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania.

Publikuj wpisy na wizytówce Google Maps

1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma. Na stronie głównej oraz w menu po lewej stronie znajduje się sekcja Wpisy.

2. Po przejściu do zakładki z wpisami rozpoczynamy przygotowanie pierwszego postu. W tym celu możemy:

  • Dodać zdjęcie,
  • Napisać od 100 do 300 słów ciekawej treści,
  • Zrobić z wpisu wydarzenie (opcja będzie działała podobnie jak wydarzenia na portalu Facebook),
  • Utworzyć przycisk call to action wraz z linkiem odsyłającym np. do naszego serwisu, specjalnie przygotowanego landing page’a lub podstrony ofertowej.

3. Kliknij przycisk Podgląd, aby sprawdzić, jak wpis zaprezentuje się na wizytówce. Następnie naciśnij Opublikuj.

4. Gotowe! Twój pierwszy post po chwili pojawi się na wizytówce wyświetlonej w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google.

Użytkownicy po kliknięciu w post mogą go udostępnić w wybranych social mediach, przesłać mailem lub skopiować prowadzący do niego link.

Google Post po 7 dniach znikają z wizytówek GMF

Posty są wygaszane po 7 dniach od daty ich zamieszczenia.

Wpisy, które zniknęły z wizytówki i nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania, nie zostają usunięte z panelu administracyjnego. Właściciel może je przejrzeć i sprawdzić statystyki postu – liczbę wyświetleń i interakcji. Niestety nie ma możliwości ponownej publikacji nieaktywnego wpisu. Chcąc zamieścić taką samą treść, musimy przesłać zdjęcie i przekleić tekst z wygaszonego postu.

Istnieje jeden wyjątek od tej reguły – z wizytówek nie są wygaszane wpisy, które zostały ustawione jako wydarzenie. Jeśli zaplanujemy event na wiele dni do przodu, post cały czas będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Warto więc korzystać z różnych typów wpisów. W przypadku publikacji kilku postów na wizytówce pojawi się karuzela umożliwiająca zapoznanie się z wszystkimi informacjami.

Dlaczego warto publikować wpisy w Google Moja Firma?

Większość osób, które poszukują lokalnych firm, korzysta w tym celu z wyszukiwarki. Informacje dostępne na wizytówkach Google Maps czasami są wystarczające do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usług przedsiębiorcy – użytkownik nie przechodzi na oficjalną stronę internetową. Posty stanowią okazję do wzbudzenia zainteresowania internauty, skierowania jego uwagi na wyjątkową ofertę lub sezonową akcję rabatową. Jeśli Google udostępnia nową opcję dotarcia do klientów, to zdecydowanie warto z niej skorzystać, aby choć przez chwilę być o krok przed konkurencją.

Google Post są widoczne zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wyszukiwarce Google.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt