Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Google ostrzega przed agresywną strategią linkowania

/ SEO
Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Algorytm Pingwin od ubiegłego roku działa w czasie rzeczywistym, obniżając pozycje serwisów, do których prowadzą niskiej jakości linki. Mimo to Google obserwuje, że w sieci wciąż pojawia się dużo spamerskich odnośników. Gigant z Kalifornii ostrzega przed stosowaniem praktyk niezgodnych z wytycznymi i szkodzących użytkownikom.

Jakie linki znalazły się pod lupą Google?

Publikowanie artykułów wyłącznie z zamiarem osadzenia linków prowadzących do naszej witryny to działanie uważane za Black Hat SEO. Google nie ma nic przeciwko artykułom sponsorowanym i partnerskim, o ile niosą wartości merytoryczne, zwiększają świadomość marki, edukują klientów i przynoszą im konkretną korzyść i nie są tworzone wyłącznie w celu pozyskania odnośników.

Praktyki, które naruszają wytyczne Google, to m.in.:

  • Artykuły przyspamowane słowami kluczowymi zawierające odnośniki,
  • Publikowanie wielu artykułów sponsorowanych na wielu różnych stronach,
  • Tworzenie artykułów pozbawionych merytorycznej wartości,
  • Publikowanie tych samych albo bardzo podobnych artykułów na różnych stronach powodujących duplikację treści.

Jeśli wyszukiwarka wykryje niskiej jakości odnośniki, serwis spadnie w wynikach wyszukiwania, co może wiązać się z nałożeniem kary ręcznej lub algorytmicznej. Najgorszą konsekwencją będzie usunięcie z indeksu i całkowite zniknięcie z rankingu Google.

Google poleca, aby przed napisaniem i publikacją treści z linkiem zastanowić się, czy tekst przyniesie wartość użytkownikowi, zainteresuje go i wzbogaci jego wiedzę w danym temacie. W niskiej jakości artykułach rekomenduje się wstawianie atrybutu nofollow w odnośnikach.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od maja 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...