Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
05.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

First link counts – jak linkować te same adresy URL na stronie internetowej?

First link counts – jak linkować te same adresy URL na stronie internetowej?

Chcąc ograniczyć spam i zaspokoić potrzeby informacyjne użytkowników, Google restrykcyjnie podchodzi do tematu linków zamieszczanych na stronach internetowych. Skuteczne linkowanie wymaga doświadczenia i znajomości zasad SEO np. first link counts. Podpowiadamy, jak bezpiecznie i efektywnie podlinkowywać takie same adresy URL na danej podstronie serwisu.

Na czym polega first link counts?

Zasada first link counts (tzw. zasada pierwszego linka) mówi o tym, że jeśli na danej podstronie zamieścimy kilkukrotnie ten sam adres URL z identycznymi albo z różnymi anchorami, wyszukiwarka weźmie pod uwagę jedynie pierwsze wystąpienie odnośnika i jego anchor text.

W praktyce oznacza to, że nie warto linkować wielokrotnie tego samego adresu na podstronie, ponieważ takie działanie nie będzie przynosiło efektu dla procesu pozycjonowania strony. Potwierdza to wypowiedź Matta Cuttsa z 2014 r.:

Googlowiec przyznał, że jeśli roboty wyszukiwarki natrafią na danej stronie na ten sam adres URL, potraktują go, jakby wystąpił jeden raz. A jeśli odnośniki będą miały różne anchory, wtedy Googlebot wybierze ten, który będzie najbardziej odpowiedni – zapewnia Cutts. Jednak wiele testów przeprowadzonych przez branżę SEO wykazało, że wyszukiwarka bierze pod uwagę pierwszy anchor, na który natrafi na podstronie. Oczywiście nie wiadomo, jak Google podejdzie do sprawy w przyszłości, ale na razie zasada first link counts jest aktualna.

Czy można obejść zasadę first link counts?

Rozwiązaniem linkowania tego samego adresu URL z jednej podstrony na różne anchory może być stosowanie kotwic – odnośników z #. Tego rodzaju linki służą do stworzenia wewnętrznej sekcji na danej stronie, np. przy tworzeniu spisu treści w artykule lub odsyłaniu klientów do poszczególnych informacji na witrynie przygotowanej w technologii one page.

Link z kotwicą wygląda następująco w kodzie strony:

<a href=”http:// www. domena. pl/#kontakt”> Kontakt </a>.

 

Co ciekawe, linki z # Google traktuje jak indywidualne odnośniki, chociaż w rzeczywistości prowadzą do tej samej podstrony. W związku z tym wyszukiwarka zlicza wszystkie anchory, nawet jeśli na stronie pojawi się „oryginalny” link bez kotwicy. Takie wnioski wyciągamy w branży po przeprowadzeniu wielu testów i obserwacji.

Niestety, nie ma pewności, że za każdym razem wyszukiwarka potraktuje kotwice jako osobne linki, więc nie można zagwarantować, że ten sposób linkowania w każdym przypadku pozwoli ominąć zasadę first link counts. Jest to najlepsze rozwiązanie, kiedy chcemy linkować tę samą podstronę na różne anchory.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt