COVID-19 atakuje Google Moja Firma: ograniczenia w publikacji opinii i pytań w sekcji Q&A

/ SEO

Google jak większość firm wysłało swoich pracowników na home office, zmniejszając tym samym moce przerobowe w zakresie obsługi klienta. Już od kilku dni na oficjalnych stronach poszczególnych usług pojawiają się informacje o dłuższym czasie oczekiwania na odpowiedź z supportu. Zmiany spowodowane światową pandemią koronawirusa obejmą także Google Moja Firma, o czym dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu amerykańskiego giganta.

COVID-19: priorytet zyskują usługi o kluczowym znaczeniu

Aktualnie Google koncentruje się na zapewnieniu rzetelnych i wiarygodnych informacji w wyszukiwarce i w mapach. Pod lupą znajdują się wszystkie komunikaty dotyczące koronawirusa, usuwane są fake newsy, a nieuczciwi sprzedawcy reklamujący niezwykłe specyfiki na COVID lub sprzedający produkty ważne dla naszego zdrowia po zawyżonej cenie znikają z rankingu. Celem taki działań jest dobro użytkownika w trudnej dla nas wszystkich sytuacji.

W związku z tym zmiany obejmują także działanie niektórych funkcjonalności Google Moja Firma:

  • Googlarze zachęcają przede wszystkim do aktualizacji informacji na wizytówkach, jeśli koronawirus wpłynął na funkcjonowanie naszej firmy, biura lub oddziału, o czym wspominaliśmy we wpisie dotyczącym wskazówek GMF dot. COVID-19.
  • Weryfikacja wprowadzonych danych na wizytówkach przedsiębiorstw związanych z ochroną zdrowia uzyskała pierwszeństwo, aby każdy z nas miał dostęp do aktualnych godzin otwarcia czy nowych procedur związanych z bezpieczeństwem w stacjonarnych placówkach.

Objęcie priorytetem firm powiązanych z przemysłem medycznym, zdrowiem i środkami ochrony może niestety spowodować opóźnienia w akceptacji zmian na wizytówkach biznesów z innych branż.

Zawieszenie opinii i sekcji pytań i odpowiedzi na Google Moja Firma

Zaangażowanie zasobów ludzkich w zarządzanie informacjami o kluczowym znaczeniu w obliczu pandemii koronawirusa wymusiło na Google wprowadzenie jeszcze jednej zmiany. Na wizytówkach GMF nie będą dostępne 2 funkcje związane z obsługą i budowaniem dobrych relacji z klientami:

  • dodawanie i odpowiadanie na opinie,
  • dodawanie i odpowiadanie na pytania z sekcji Q&A.

Oznacza to, że nowe recenzje oraz pytania publikowane przez użytkowników nie pojawią się na mapce, co powoduje, że właściciele nie będą na nie w stanie odpowiedzieć. Dotychczasowe opinie pozostają na swoich miejscach, natomiast sekcja Q&A zniknęła już z niektórych profili GMF.

W oficjalnym komunikacie Google obiecało na bieżąco informować o kolejnych zmianach związanych z funkcjonowaniem wizytówek Google Moja Firma. Warto zaglądać do supportu i na naszego bloga, aby śledzić najnowsze informacje.

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy w obliczu epidemii koronawirusa warto podejmować działania marketingowe? Tak! Podajemy listę...
Multichannel marketing pozwala na dotarcie do klientów różnymi źródłami. Opowiadamy, jak wdrożyć...
Chcąc wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego, należy opisać większość kategorii produktów....
Czy praca zdalna może być efektywna? Oczywiście! Pracodawca oraz pracownik powinni zastosować się...
Opisy na Instagramie mogą zwiększyć widoczność postów. W jaki sposób redagować i prezentować treści...