Google jak większość firm wysłało swoich pracowników na home office, zmniejszając tym samym moce przerobowe w zakresie obsługi klienta. Już od kilku dni na oficjalnych stronach poszczególnych usług pojawiają się informacje o dłuższym czasie oczekiwania na odpowiedź z supportu. Zmiany spowodowane światową pandemią koronawirusa obejmą także Google Moja Firma, o czym dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu amerykańskiego giganta.
COVID-19: priorytet zyskują usługi o kluczowym znaczeniu
Aktualnie Google koncentruje się na zapewnieniu rzetelnych i wiarygodnych informacji w wyszukiwarce i w mapach. Pod lupą znajdują się wszystkie komunikaty dotyczące koronawirusa, usuwane są fake newsy, a nieuczciwi sprzedawcy reklamujący niezwykłe specyfiki na COVID lub sprzedający produkty ważne dla naszego zdrowia po zawyżonej cenie znikają z rankingu. Celem taki działań jest dobro użytkownika w trudnej dla nas wszystkich sytuacji.
W związku z tym zmiany obejmują także działanie niektórych funkcjonalności Google Moja Firma:
- Googlarze zachęcają przede wszystkim do aktualizacji informacji na wizytówkach, jeśli koronawirus wpłynął na funkcjonowanie naszej firmy, biura lub oddziału, o czym wspominaliśmy we wpisie dotyczącym wskazówek GMF dot. COVID-19.
- Weryfikacja wprowadzonych danych na wizytówkach przedsiębiorstw związanych z ochroną zdrowia uzyskała pierwszeństwo, aby każdy z nas miał dostęp do aktualnych godzin otwarcia czy nowych procedur związanych z bezpieczeństwem w stacjonarnych placówkach.
Objęcie priorytetem firm powiązanych z przemysłem medycznym, zdrowiem i środkami ochrony może niestety spowodować opóźnienia w akceptacji zmian na wizytówkach biznesów z innych branż.
Zawieszenie opinii i sekcji pytań i odpowiedzi na Google Moja Firma
Zaangażowanie zasobów ludzkich w zarządzanie informacjami o kluczowym znaczeniu w obliczu pandemii koronawirusa wymusiło na Google wprowadzenie jeszcze jednej zmiany. Na wizytówkach GMF nie będą dostępne 2 funkcje związane z obsługą i budowaniem dobrych relacji z klientami:
- dodawanie i odpowiadanie na opinie,
- dodawanie i odpowiadanie na pytania z sekcji Q&A.
Oznacza to, że nowe recenzje oraz pytania publikowane przez użytkowników nie pojawią się na mapce, co powoduje, że właściciele nie będą na nie w stanie odpowiedzieć. Dotychczasowe opinie pozostają na swoich miejscach, natomiast sekcja Q&A zniknęła już z niektórych profili GMF.
W oficjalnym komunikacie Google obiecało na bieżąco informować o kolejnych zmianach związanych z funkcjonowaniem wizytówek Google Moja Firma. Warto zaglądać do supportu i na naszego bloga, aby śledzić najnowsze informacje.