Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

COVID-19 atakuje Google Moja Firma: ograniczenia w publikacji opinii i pytań w sekcji Q&A

/ SEO

Google jak większość firm wysłało swoich pracowników na home office, zmniejszając tym samym moce przerobowe w zakresie obsługi klienta. Już od kilku dni na oficjalnych stronach poszczególnych usług pojawiają się informacje o dłuższym czasie oczekiwania na odpowiedź z supportu. Zmiany spowodowane światową pandemią koronawirusa obejmą także Google Moja Firma, o czym dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu amerykańskiego giganta.

COVID-19: priorytet zyskują usługi o kluczowym znaczeniu

Aktualnie Google koncentruje się na zapewnieniu rzetelnych i wiarygodnych informacji w wyszukiwarce i w mapach. Pod lupą znajdują się wszystkie komunikaty dotyczące koronawirusa, usuwane są fake newsy, a nieuczciwi sprzedawcy reklamujący niezwykłe specyfiki na COVID lub sprzedający produkty ważne dla naszego zdrowia po zawyżonej cenie znikają z rankingu. Celem taki działań jest dobro użytkownika w trudnej dla nas wszystkich sytuacji.

W związku z tym zmiany obejmują także działanie niektórych funkcjonalności Google Moja Firma:

  • Googlarze zachęcają przede wszystkim do aktualizacji informacji na wizytówkach, jeśli koronawirus wpłynął na funkcjonowanie naszej firmy, biura lub oddziału, o czym wspominaliśmy we wpisie dotyczącym wskazówek GMF dot. COVID-19.
  • Weryfikacja wprowadzonych danych na wizytówkach przedsiębiorstw związanych z ochroną zdrowia uzyskała pierwszeństwo, aby każdy z nas miał dostęp do aktualnych godzin otwarcia czy nowych procedur związanych z bezpieczeństwem w stacjonarnych placówkach.

Objęcie priorytetem firm powiązanych z przemysłem medycznym, zdrowiem i środkami ochrony może niestety spowodować opóźnienia w akceptacji zmian na wizytówkach biznesów z innych branż.

Zawieszenie opinii i sekcji pytań i odpowiedzi na Google Moja Firma

Zaangażowanie zasobów ludzkich w zarządzanie informacjami o kluczowym znaczeniu w obliczu pandemii koronawirusa wymusiło na Google wprowadzenie jeszcze jednej zmiany. Na wizytówkach GMF nie będą dostępne 2 funkcje związane z obsługą i budowaniem dobrych relacji z klientami:

  • dodawanie i odpowiadanie na opinie,
  • dodawanie i odpowiadanie na pytania z sekcji Q&A.

Oznacza to, że nowe recenzje oraz pytania publikowane przez użytkowników nie pojawią się na mapce, co powoduje, że właściciele nie będą na nie w stanie odpowiedzieć. Dotychczasowe opinie pozostają na swoich miejscach, natomiast sekcja Q&A zniknęła już z niektórych profili GMF.

W oficjalnym komunikacie Google obiecało na bieżąco informować o kolejnych zmianach związanych z funkcjonowaniem wizytówek Google Moja Firma. Warto zaglądać do supportu i na naszego bloga, aby śledzić najnowsze informacje.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od maja 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...