Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

COVID-19 atakuje Google Moja Firma: ograniczenia w publikacji opinii i pytań w sekcji Q&A

/ SEO

Google jak większość firm wysłało swoich pracowników na home office, zmniejszając tym samym moce przerobowe w zakresie obsługi klienta. Już od kilku dni na oficjalnych stronach poszczególnych usług pojawiają się informacje o dłuższym czasie oczekiwania na odpowiedź z supportu. Zmiany spowodowane światową pandemią koronawirusa obejmą także Google Moja Firma, o czym dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu amerykańskiego giganta.

COVID-19: priorytet zyskują usługi o kluczowym znaczeniu

Aktualnie Google koncentruje się na zapewnieniu rzetelnych i wiarygodnych informacji w wyszukiwarce i w mapach. Pod lupą znajdują się wszystkie komunikaty dotyczące koronawirusa, usuwane są fake newsy, a nieuczciwi sprzedawcy reklamujący niezwykłe specyfiki na COVID lub sprzedający produkty ważne dla naszego zdrowia po zawyżonej cenie znikają z rankingu. Celem taki działań jest dobro użytkownika w trudnej dla nas wszystkich sytuacji.

W związku z tym zmiany obejmują także działanie niektórych funkcjonalności Google Moja Firma:

  • Googlarze zachęcają przede wszystkim do aktualizacji informacji na wizytówkach, jeśli koronawirus wpłynął na funkcjonowanie naszej firmy, biura lub oddziału, o czym wspominaliśmy we wpisie dotyczącym wskazówek GMF dot. COVID-19.
  • Weryfikacja wprowadzonych danych na wizytówkach przedsiębiorstw związanych z ochroną zdrowia uzyskała pierwszeństwo, aby każdy z nas miał dostęp do aktualnych godzin otwarcia czy nowych procedur związanych z bezpieczeństwem w stacjonarnych placówkach.

Objęcie priorytetem firm powiązanych z przemysłem medycznym, zdrowiem i środkami ochrony może niestety spowodować opóźnienia w akceptacji zmian na wizytówkach biznesów z innych branż.

Zawieszenie opinii i sekcji pytań i odpowiedzi na Google Moja Firma

Zaangażowanie zasobów ludzkich w zarządzanie informacjami o kluczowym znaczeniu w obliczu pandemii koronawirusa wymusiło na Google wprowadzenie jeszcze jednej zmiany. Na wizytówkach GMF nie będą dostępne 2 funkcje związane z obsługą i budowaniem dobrych relacji z klientami:

  • dodawanie i odpowiadanie na opinie,
  • dodawanie i odpowiadanie na pytania z sekcji Q&A.

Oznacza to, że nowe recenzje oraz pytania publikowane przez użytkowników nie pojawią się na mapce, co powoduje, że właściciele nie będą na nie w stanie odpowiedzieć. Dotychczasowe opinie pozostają na swoich miejscach, natomiast sekcja Q&A zniknęła już z niektórych profili GMF.

W oficjalnym komunikacie Google obiecało na bieżąco informować o kolejnych zmianach związanych z funkcjonowaniem wizytówek Google Moja Firma. Warto zaglądać do supportu i na naszego bloga, aby śledzić najnowsze informacje.

Najnowsze artykuły na blogu:
Chciałbyś przeprowadzić rebranding w swojej firmie? Zapoznaj się z 6 wskazówkami, jak zrobić to...
Opinie produktów i gwiazdki pojawiające się na stronie internetowej zachęcają niezdecydowanych...
Dobry wizerunek firmy przynosi wiele korzyści, w tym sprzedażowych. Sprawdź, jakich 6 błędów...
Chcesz zaangażować pracowników w aktywność na firmowych mediach społecznościowych? Podpowiadamy,...
Zacząłeś prowadzić firmowy blog i zastanawiasz się, w jakim stylu powinny być publikowane teksty?...