Testy nowych kolorów w Google AdWords - Blog Artefakt

Zmiany kolorów w Google AdWords

/ SEM
Wyszukiwarka internetowa Google

W połowie kwietnia zaczęły pojawiać się informacje o zmianie koloru napisu „Reklama” wyświetlającego się przy każdym linku sponsorowanym w wynikach wyszukiwania. Do tej pory etykieta była żółta. Google testuje, jaki efekt wywrze na użytkownikach zielony napis w wynikach desktopowych oraz mobilnych. Natomiast we wtorek amerykańscy internauci zaobserwowali kolejne zmiany – etykiety „Ad” ukazujące się przy wizytówkach firm w Google Maps stały się fioletowe.

 

Zielono w USA i w Europie

Zielone reklamy testowane są w Stanach Zjednoczonych i niektórych państwach europejskich. W polskich wynikach wyszukiwania pojawiają się tylko wybranym użytkownikom i wyglądają tak:

Zielone linki do reklam AdWords

Dlaczego Google postanowiło przetestować inny kolor? Wszystko sprowadza się do pozyskania jak największej liczby kliknięć w reklamy AdWords. Możliwe, że zieleń zachęci internautów do kliknięcia w odnośnik. Jednak jeśli przyjrzymy się dokładnie powyższemu screenowi, zauważymy, że etykieta i adres URL są w dokładnie tym samym odcieniu. Google sprytnie chce ukryć przed nieuważnymi użytkownikami linki sponsorowane. Wiele osób z premedytacją nie klika w reklamy, aby nie dać zarobić kalifornijskiemu gigantowi. Być może jeśli będzie nam się wydawało, że mamy do czynienia z wynikami organicznymi, klikniemy w promowany adres URL. Jest to logiczne? Dla Google z pewnością tak.

 

Fioletowe pinezki w Google Maps

W ubiegłym tygodniu Google wprowadziło także możliwość reklamowania się w wynikach lokalnych. Jest to zupełna nowość. Nie wiadomo, czy przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność na niewielkim obszarze będą chcieli skorzystać z takiej formy promocji, ale już teraz amerykański koncern wprowadził filetowy kolor odróżniający wyniki sponsorowane od wyników organicznych.

Fioletowa pinezka w Google Maps

 

Jak widać na powyższym screenie, na mapie znajduje się fioletowa pinezka, która ma wyróżnić przedsiębiorcę korzystającego z płatnej formy promocji. Czy faktycznie efekt został osiągnięty? Oceńcie to sami. Moim zdaniem fiolet nie wyróżnia się na kolorowym planie miasta. Być może Google powinno przetestować inny kolor lub całkowicie zmienić ikonę promowanej firmy? Na razie pinezki są w fazie testów, więc mogą zniknąć równie błyskawicznie, jak się pojawiły.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...