Zmiany w Google Shopping w związku z karami nałożonymi przez Komisję Europejską

/ SEM
Google Shopping news

W czerwcu bieżącego roku Komisja Europejska nałożyła na Google karę w wysokości 2,7 mld dolarów za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję przez promowanie własnej porównywarki cenowej Google Shopping w wynikach wyszukiwania. W ciągu 90 dni amerykański gigant miał zaprzestać monopolistycznych działań i zaproponować rozwiązanie umożliwiające innym porównywarkom rywalizować o uwagę klientów. Co wymyśliła firma z Kalifornii? Zakupy Google otwierają się na oferty innych wyszukiwarek produktowych.

Wygląd i działanie Google Shopping w Europie

Produkty reklamowane nad wynikami wyszukiwania lub w prawej kolumnie w wyszukiwarce pochodziły z Zakupów Google, czyli porównywarki cenowej giganta z Kalifornii. Swój asortyment mogli tam promować przede wszystkim właściciele sklepów internetowych. Reklamy produktowe wyglądały następująco:

Google Shopping dawniej

Kara finansowa nałożona przez Komisję Europejską sprawiła, że powierzchnia reklamowa w wyszukiwarce przeznaczona dla Google Shopping stanie się dostępna dla wszystkich porównywarek cenowych. Podobnie jak w przypadku linków sponsorowanych o wyświetleniu będzie decydowała aukcja stawek, które reklamodawcy są w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę.

Zakupy Google Shopping

Nieznacznie zmieni się sposób prezentacji reklam produktowych. Pod zdjęciem została dodana jedna linijka tekstu z nazwą porównywarki cenowej, z której pochodzi reklama; w powyższym przykładzie jest to napis: Z oferty: Google.

Konsekwencje zmian w Zakupach Google

Zmiany wymuszone przez Komisję Europejską mogą stanowić dodatkowe źródło dochodów dla amerykańskiego giganta. Porównywarki cenowe, które chcą promować się w miejscu reklam z Google Shopping, będą musiały wziąć udział w aukcji, a następnie zapłacić za kliknięcia użytkowników.

W najbliższym czasie z pewnością przekonamy się, czy zaproponowane przez Google rozwiązanie usatysfakcjonuje europejskich urzędników.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...