Reklamy AdWords w wynikach lokalnych - Blog Artefakt

Reklamy AdWords w lokalnych wynikach wyszukiwania

27.04.2016 / SEM
pozycjonowanie lokalne

Dla Google’a kwiecień to miesiąc intensywnych testów. Jedną z nowości są reklamy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Do tej pory w Mapach na pierwszym miejscu pojawiały się firmy mogące pochwalić się najlepiej zoptymalizowanymi wizytówkami oraz posiadające wysoką średnią ocen przyznawanych przez internautów. Obecnie najwyżej wyświetlają się przedsiębiorcy, którzy zainwestowali w AdWords.

 

Więcej miejsc i więcej reklam

Reklamy w lokalnych wynikach wyszukiwania pokazują się dopiero po kliknięciu w odnośnik „Więcej miejsc” umieszczony pod trzema pierwszymi wizytówkami. Po przejściu w Mapy Google możemy zapoznać się z listą wybranych przedsiębiorstw. Na dwóch pierwszych pozycjach znajdują się promowane firmy. Na początku ubiegłego tygodnia testy zaobserwowali amerykańscy internauci. Sponsorowane linki można także zobaczyć w polskiej wyszukiwarce. Wygląda to tak:

Reklamy w Google Maps

Jakie wiążą się z tym szanse i zagrożenia? Z pewnością na reklamach w Google Maps będą mogły skorzystać firmy, przeznaczające sporą część budżetu na promocję w internecie. Dobór odpowiednich słów kluczowych w treści reklamowej pozwoli wyświetlać się na zapytania nawet pośrednio związane z lokalizacją, w której prowadzona jest działalność. Mali przedsiębiorcy, którzy do tej pory korzystali z możliwości przyciągnięcia klienta za pomocą wyników lokalnych, mogą stracić na nowościach wprowadzonych przez Google’a. I tym razem większy może wygrać konkurencję na lokalnym rynku.

 

Nowe kolory i zróżnicowane pinezki

W Stanach Zjednoczonych Google testuje zielony kolor dla nazwy „Reklama”, która pojawia się w wynikach wyszukiwania przy linkach sponsorowanych. To samo dotyczy promowanych firm w Google Maps. Prowadzone są teksty z zielonymi i także fioletowymi etykietami. Użytkownicy zauważyli również zmienione pinezki na planie miasta. W ten sposób internauta będzie w stanie szybko zapoznać się z lokalizacją firmy korzystającej z płatnej formy promocji. W polskich wynikach wyszukiwania ta nowość nie jest jeszcze testowana, ale być może już niedługo ją zaobserwujemy.

Reklama w Google Maps

Źródło: https://twitter.com/BrianBarwig

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...