Znikają gwiazdki w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Procenty zastąpią gwiazdki w reklamach AdWords?

/ SEM
Ocena witryny internetowej

W tym roku Google zaprezentowało kilka zmian w reklamach AdWords. Zielone linki sponsorowane na stałe zagościły w wynikach wyszukiwania, a na urządzeniach mobilnych zwiększy się ilość znaków, które będzie można umieścić w reklamie tekstowej. Obecnie przeprowadzane są testy na sposobie prezentacji oceny wystawianej danej witrynie przez internautów – być może gwiazdki na stałe zostaną zastąpione przez procenty.

 

Błyszcząca gwiazdka i szary procent

Poprawnie wdrożone mikrodane umożliwiają wyświetlanie w SERP-ach żółtych gwiazdek odzwierciedlających średnią ocenę, która została przyznana danej witrynie przez internautów. Gwiazdki wyróżniały się i przyciągały wzrok użytkowników poszukujących określonych produktów lub usług. Dzięki temu wynik w rankingu stawał się widoczny, a właściciel witryny mógł liczyć na większą liczbę wejść.

 

Reklamy AdWords

Źródło: http://searchengineland.com/google-test-ratings-percentage-text-ads-253723

 

Teraz Google postanowiło przetestować nowy sposób prezentacji oceny przyznanej domenie. Żółte gwiazdki zastąpi szary procent, będący jednolitą częścią tekstu reklamowego zamieszczonego pod adresem URL, w wynikach wyszukiwania. Tym samym reklamodawcy stracili możliwość wyróżnienia się spośród konkurencji. Użytkownik musi zapoznać się z treścią reklamy tekstowej, aby dostrzec wysoki wynik, który został przyznany serwisowi. Szare procenty nie przyciągają wzroku tak, jak robiły to gwiazdki.

Reklama AdWords w SERP

Źródło: http://searchengineland.com/google-test-ratings-percentage-text-ads-253723

 

Jaki jest cel testu? Być może Google chce sprawdzić, w jakim stopniu tekst odpowiada za klikalność w reklamy AdWords. Brak ikon, graficznych wyróżników powoduje, że wszystkie linki sponsorowane mają takie same szanse na zainteresowanie użytkownika. Żółte gwiazdki przyciągały wzrok internautów i zachęcały do najechania kursorem na reklamę, a następnie przejścia na promowaną witrynę.

Likwidacja gwiazdek może być także związana z minimalizowaniem kolorów w SERP-ach. Na konferencji SMX Advanced Sundeep Jain z Google wyjaśnił, że zmiana reklam AdWords na kolor zielony wiązała się ze zmniejszeniem ilości barw w wynikach wyszukiwania. Było to istotne szczególnie z perspektywy użytkowników mobilnych, którzy na małych urządzeniach powinni mieć możliwość szybkiego przeskanowania treści. Duża liczba kolorów rozprasza i stanowi większy wysiłek dla wzroku. Zmęczony użytkownik nie będzie przeglądał rankingu, więc reklamodawca straci potencjalnego klienta. Czy szara przyszłość czeka gwiazdki w reklamach i wynikach organicznych? Z pewnością wkrótce dowiemy się, jak wypadły testy Google’a.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...