Znikają gwiazdki w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Procenty zastąpią gwiazdki w reklamach AdWords?

12.07.2016 / SEM
Ocena witryny internetowej

W tym roku Google zaprezentowało kilka zmian w reklamach AdWords. Zielone linki sponsorowane na stałe zagościły w wynikach wyszukiwania, a na urządzeniach mobilnych zwiększy się ilość znaków, które będzie można umieścić w reklamie tekstowej. Obecnie przeprowadzane są testy na sposobie prezentacji oceny wystawianej danej witrynie przez internautów – być może gwiazdki na stałe zostaną zastąpione przez procenty.

 

Błyszcząca gwiazdka i szary procent

Poprawnie wdrożone mikrodane umożliwiają wyświetlanie w SERP-ach żółtych gwiazdek odzwierciedlających średnią ocenę, która została przyznana danej witrynie przez internautów. Gwiazdki wyróżniały się i przyciągały wzrok użytkowników poszukujących określonych produktów lub usług. Dzięki temu wynik w rankingu stawał się widoczny, a właściciel witryny mógł liczyć na większą liczbę wejść.

 

Reklamy AdWords

Źródło: http://searchengineland.com/google-test-ratings-percentage-text-ads-253723

 

Teraz Google postanowiło przetestować nowy sposób prezentacji oceny przyznanej domenie. Żółte gwiazdki zastąpi szary procent, będący jednolitą częścią tekstu reklamowego zamieszczonego pod adresem URL, w wynikach wyszukiwania. Tym samym reklamodawcy stracili możliwość wyróżnienia się spośród konkurencji. Użytkownik musi zapoznać się z treścią reklamy tekstowej, aby dostrzec wysoki wynik, który został przyznany serwisowi. Szare procenty nie przyciągają wzroku tak, jak robiły to gwiazdki.

Reklama AdWords w SERP

Źródło: http://searchengineland.com/google-test-ratings-percentage-text-ads-253723

 

Jaki jest cel testu? Być może Google chce sprawdzić, w jakim stopniu tekst odpowiada za klikalność w reklamy AdWords. Brak ikon, graficznych wyróżników powoduje, że wszystkie linki sponsorowane mają takie same szanse na zainteresowanie użytkownika. Żółte gwiazdki przyciągały wzrok internautów i zachęcały do najechania kursorem na reklamę, a następnie przejścia na promowaną witrynę.

Likwidacja gwiazdek może być także związana z minimalizowaniem kolorów w SERP-ach. Na konferencji SMX Advanced Sundeep Jain z Google wyjaśnił, że zmiana reklam AdWords na kolor zielony wiązała się ze zmniejszeniem ilości barw w wynikach wyszukiwania. Było to istotne szczególnie z perspektywy użytkowników mobilnych, którzy na małych urządzeniach powinni mieć możliwość szybkiego przeskanowania treści. Duża liczba kolorów rozprasza i stanowi większy wysiłek dla wzroku. Zmęczony użytkownik nie będzie przeglądał rankingu, więc reklamodawca straci potencjalnego klienta. Czy szara przyszłość czeka gwiazdki w reklamach i wynikach organicznych? Z pewnością wkrótce dowiemy się, jak wypadły testy Google’a.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...