Oceny sprzedawcy w płatnych wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Potrzebujesz 150 recenzji, by oceny sprzedawcy pokazały się w AdWords

29.08.2016 / SEM
Ocena witryny internetowej

Nasza reklama AdWords może zostać wyróżniona spośród płatnych wyników wyszukiwania. Internautę można przyciągnąć za pomocą chociażby oceny sprzedawcy, czyli gwiazdek, które pokazują, jakie recenzje zostały przyznane danej domenie przez użytkowników. By ocena sprzedawcy wyświetliła się w SERP, musimy zdobyć określoną liczbę opinii internautów.

 

Zmiany w regulaminie dotyczącym oceny sprzedawcy

Aktualnie witryna musi zebrać 30 unikalnych recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy, których średnia wynosi powyżej 3,5 gwiazdki, aby ocena sprzedawcy została wyświetlona w wyszukiwarce. Jednak nieoficjalnie Google poinformowało już kilku reklamodawców, że liczba unikalnych ocen wzrośnie do 150. Natomiast średnia ocen nie ulegnie zmianie.

Oceny sprzedawcy

Źródło: https://support.google.com/adwords/answer/2375474?hl=pl

Na stronie supportu Google wciąż możemy spotkać się z informacją o konieczności uzyskania 30 recenzji, jednak według portalu http://searchengineland.com/ niektórzy reklamodawcy już zauważyli, że zapowiadana zmiana już teraz ma wpływ na wyświetlanie oceny sprzedawcy w wynikach wyszukiwania.

 

Dobra zmiana? Niekoniecznie dla małych serwisów

Zebranie 150 unikalnych recenzji może stanowić problem w przypadku serwisów, których zasięg działalności jest niewielki, lokalny lub regionalny. Klienci znacznie chętniej publikują negatywne opinie o sprzedawcach, więc nawet jeśli ocen będzie dużo, a nie przekroczą one średniej 3,5 gwiazdki, to oceny sprzedawcy nie pojawią się w SERP. Dodatkowo jeśli strona prowadzona jest w kilku wersjach językowych, to w wyszukiwarce gwiazdki pojawią się dopiero wtedy, gdy minimum 10 recenzji zostanie zamieszczonych w danym języku.

Wkrótce podwyższenie limitu recenzji powinno zostać formalnie potwierdzone przez Google.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...