Oceny sprzedawcy w płatnych wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Potrzebujesz 150 recenzji, by oceny sprzedawcy pokazały się w AdWords

/ SEM
Ocena witryny internetowej

Nasza reklama AdWords może zostać wyróżniona spośród płatnych wyników wyszukiwania. Internautę można przyciągnąć za pomocą chociażby oceny sprzedawcy, czyli gwiazdek, które pokazują, jakie recenzje zostały przyznane danej domenie przez użytkowników. By ocena sprzedawcy wyświetliła się w SERP, musimy zdobyć określoną liczbę opinii internautów.

 

Zmiany w regulaminie dotyczącym oceny sprzedawcy

Aktualnie witryna musi zebrać 30 unikalnych recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy, których średnia wynosi powyżej 3,5 gwiazdki, aby ocena sprzedawcy została wyświetlona w wyszukiwarce. Jednak nieoficjalnie Google poinformowało już kilku reklamodawców, że liczba unikalnych ocen wzrośnie do 150. Natomiast średnia ocen nie ulegnie zmianie.

Oceny sprzedawcy

Źródło: https://support.google.com/adwords/answer/2375474?hl=pl

Na stronie supportu Google wciąż możemy spotkać się z informacją o konieczności uzyskania 30 recenzji, jednak według portalu http://searchengineland.com/ niektórzy reklamodawcy już zauważyli, że zapowiadana zmiana już teraz ma wpływ na wyświetlanie oceny sprzedawcy w wynikach wyszukiwania.

 

Dobra zmiana? Niekoniecznie dla małych serwisów

Zebranie 150 unikalnych recenzji może stanowić problem w przypadku serwisów, których zasięg działalności jest niewielki, lokalny lub regionalny. Klienci znacznie chętniej publikują negatywne opinie o sprzedawcach, więc nawet jeśli ocen będzie dużo, a nie przekroczą one średniej 3,5 gwiazdki, to oceny sprzedawcy nie pojawią się w SERP. Dodatkowo jeśli strona prowadzona jest w kilku wersjach językowych, to w wyszukiwarce gwiazdki pojawią się dopiero wtedy, gdy minimum 10 recenzji zostanie zamieszczonych w danym języku.

Wkrótce podwyższenie limitu recenzji powinno zostać formalnie potwierdzone przez Google.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...