Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.01.2024 | czas czytania: 5 | SEM | autor: Artefakt

O czym należy pamiętać podczas organizowania promocji, wyprzedaży i obniżki na stronie internetowej?

Brak promocji cenowej to jeden z głównych powodów porzuceń koszyków w sklepach internetowych – wysokie koszty zakupu bardzo często odstraszają konsumentów przed finalizowaniem transakcji (Raport: Porzucony e-koszyk. Dlaczego konsumenci porzucają zakupy?, Izba Gospodarki Elektronicznej). Aby przekonać do siebie klienta, warto przeprowadzać akcje rabatowe, wyprzedaże i obniżki. Dobrze zorganizowana promocja przełoży się nie tylko na wzrost współczynnika konwersji, ale także na poprawę rozpoznawalności marki i budowanie stałego grona lojalnych użytkowników, powracających do sklepu internetowego. Jak więc promować promocję na swojej stronie internetowej? Oto kilka naszych wskazówek.

Podstawowe zasady organizowania promocji w sklepie internetowym

Skuteczność akcji promocyjnej zależy od wielu czynników – znaczenie ma atrakcyjność udzielanego rabatu, ekspozycja informacji o wyprzedaży na stronie internetowej oraz odpowiednie przygotowanie organizacyjne obniżki cen. Z naszego doświadczenia wynika, że podczas realizowania promocji na oferowane produkty lub świadczone usługi należy zwrócić uwagę na takie elementy jak:

  1. Sprecyzowanie warunków promocji – jednym z największych problemów i punktów zapalnych są zagmatwane zasady akcji promocyjnej. Konsument musi dostać jasną informację, które produkty zostały objęte rabatem. W tym celu na stronie internetowej najlepiej uruchomić osobną podstronę typu landing page zbierającą przeceniony asortyment. A jeśli zniżka dotyczy zakupów powyżej określonej kwoty, należy podać wartość, powyżej której klient otrzyma rabat.
  2. Określenie wysokości rabatu kwotowo lub procentowo – rabaty możemy dowolnie określać, testując, co najsilniej działa na naszych odbiorców. Ogólna zasada jest taka:
    • Rabaty procentowe – udzielamy je do niższych kwot. 5% obniżka na produkt warty 100 zł podziała lepiej na wyobraźnię klienta niż rabat wysokości 5 zł,
    • Rabaty kwotowe – dobrze działają na percepcję konsumentów przy produktach droższych, których zakup wymaga dłuższego procesu decyzyjnego. Np. dealerzy samochodów oferują zniżkę 32 tys. złotych zamiast np. 30%.
  1. Ograniczenie promocji w czasie – presja czasowa to jeden ze sposobów wywierania wpływu na konsumenta. Jeśli obniżka jest ograniczona w czasie, klient szybciej zdecyduje się na zakup produktu, chcąc skorzystać z okazji, zanim ta ucieknie mu sprzed nosa. Gdy promocja ma na celu wyprzedanie określonej grupy asortymentu albo określonej partii produktów, warto dodać informację, że rabat obowiązuje do wyczerpania stanów magazynowych.
  2. Przygotowanie regulaminu promocji łatwo dostępnego na stronie internetowej – zasady promocji należy spisać i przedstawić w postaci regulaminu. Najlepiej zamieścić plik PDF na stronie internetowej, do którego z łatwością będą mogli zajrzeć bardziej wnikliwi konsumenci. Zalecane jest, aby wszystkie osoby zaangażowane w obsługę promocji po stronie firmy znały bardzo dobrze zapisy regulaminu. Warto treść tego dokumentu skonsultować z radcą prawnym tak, aby każdy zapis był merytorycznie poprawny. Przed rozpoczęciem promocji należy dokładnie ustalić kto, kiedy i za jakie czynności odpowiada. Umożliwi to szybkie i sprawne zareagowanie w sytuacji ewentualnych reklamacji lub sporów z klientami.
  3. Zwiększenie możliwości logistycznych i obsługi klienta na czas trwania promocji – zainteresowanie klientów promocją często przerasta możliwości sklepów internetowych. By nie doprowadzić do spadku jakości obsługi klienta i wydłużającego się procesu realizacji zamówienia, warto odpowiednio wcześniej zaplanować „zwiększenie mocy przerobowych”.

Uwaga! Pamiętajmy również o możliwościach hostingu lub serwera – przy niższych pakietach i subskrypcjach duża liczba wejść może spowodować zablokowanie strony i brak jej dostępności dla nowych konsumentów.

Każda promocja to okazja do testowania poszczególnych elementów. Czasem okazuje się, że zwiększenie rabatu o kilka złotych albo wydłużenie czasu trwania obniżki zdecydowanie lepiej zachęca do składania zamówień. Korzystając nawet z najlepszych praktyk, można nie odnosić sukcesów, jeśli nie obserwuje się swoich klientów charakteryzujących się nieco odmiennymi potrzebami i oczekiwaniami niż ogólna grupa docelowa naszej branży.

Promocja promocji organizowanej w sklepie internetowym

Doskonale zaplanowana promocja, ustalenie atrakcyjnego rabatu i logistyczne przygotowanie do akcji rabatowej to nie wszystko. Istotna jest także odpowiednia ekspozycja informacji o rabacie w różnych miejscach w sieci, aby użytkownicy dowiedzieli się o organizowanej obniżce cen.

Promocję można promować:

  1. Na stronie internetowej – koniecznie należy zamieścić informację o rabacie na sliderze na stronie głównej lub w innym, widocznym i rzucającym się użytkownikowi w oczy miejscu. Przygotujmy także osobną podstronę landing page albo chociaż wpis na bloga lub do aktualności, gdzie klient znajdzie opis promocji, zasady, najważniejsze wskazówki. Użyjmy także słów kluczowych typu:
  • Brand + rabat/wyprzedaż/obniżka/promocja
  • Sklep internetowy rabat,
  • Brand + konkurs,
  • Brand + kupon rabatowy,
  • Sklep internetowy + rabat itp.

Za pomocą takich fraz dotrzemy do użytkowników poszukujących obniżek cen z poziomu wyszukiwarki internetowej. Przy wyborze słów kluczowych warto także skorzystać z narzędzi jak Planer słów kluczowych Google lub Ubersuggest – być może klienci wpisują już hasła powiązane z promocjami.

  1. Na profilach w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram lub Twitter to doskonałe miejsca na poinformowanie o prowadzonej promocji. Gdy fani polubią, skomentują lub udostępnią opublikowany przez nas post, dotrze on do ich znajomych, a dzięki temu zwiększy się zasięg informacji o rabacie. Portale społecznościowe pozwalają także na płatną reklamę wpisów, a tym samym pozyskiwanie jeszcze szerszej grupy odbiorców.
  2. W mailingu – osoby zapisane do bazy mailingowej z pewnością będą zainteresowane informacją o obniżce cen. Przygotowanie maila z krótkim komunikatem o promocji i linkiem do podstrony ze zrabatowanymi produktami nie kosztuje dużo, a pozwala na dotarcie do klientów, którzy już nam zaufali i są gotowi do ponownego złożenia zamówienia.
  3. Za pomocą rozszerzeń promocji w reklamach Google Ads – zarówno w rozszerzonej reklamie tekstowej, jak i w elastycznej reklamie tekstowej jest możliwość użycia rozszerzenia promocji. Można go z powodzeniem zastosować nie tylko w przypadku sklepu internetowego, ale również w przypadku świadczenia usług.

Przykład rozszerzenia promocji dla sklepu internetowego z kosmetykami:

Przykłady rozszerzenia promocji dla pensjonatu z pokojami do wynajęcia w turystycznej miejscowości:

Rozszerzenie promocji można dowolnie konfigurować dla potrzeb reklamodawcy. Warto pamiętać, aby uzupełnić pola „Końcowy URL” oraz „Datę zakończenia”.

W polu „Końcowy URL” należy zamieścić odnośnik do strony docelowej, w której powinna się znajdować:

  • lista produktów do kupienia online objęta wspomnianą promocją (sklepy internetowe),
  • aktualność lub wpis z łatwą w odbiorze, ale dokładną informacją o promocji oraz odnośnik do jej regulaminu (usługi).

Uzupełnienie pola „Data zakończenia” sprawi, że:

  • po zakończeniu promocji system Google Ads nie będzie go wyświetlać,
  • do świadomości osoby, która zobaczy rozszerzenie promocji z datą końcową, dotrze informacja, że należy się szybko decydować ze względu na ograniczony czas trwania tejże promocji.
  1. Z wykorzystaniem promocyjnej reklamy banerowej GDN wśród użytkowników strony (remarketing) – warto zadbać o spójne wizualnie kreacje banerów reklamowych z komunikatem o promocji. Należy pamiętać, aby w jednolitym stylu był także: slajder na stronie, pliki graficzne do wpisów na profilach społecznościowych (Facebook, Instagram).

Jeżeli używany jest remarketing dynamiczny, warto użyć poniższych funkcji do aktualnej promocji w sklepie internetowym:

Promocja produktów w e-sklepie – przemyślana akcja z analizą skuteczności

Każdą akcję promocyjną warto przeanalizować pod kątem jej skuteczności i wpływu na współczynnik konwersji. Jeśli przygotowanie obniżki cen wymaga od nas poniesienia zbyt dużych kosztów w stosunku do uzyskiwanych przychodów, może nie warto jej w ogóle organizować. Analiza wszystkich działań da nam odpowiedź na pytanie, czy rabat rzeczywiście intensyfikuje sprzedaż i przekonuje klientów do dokonania większych zakupów.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt