Showcase Shopping Ads i branding w TrueView w AdWords - Blog Artefakt

Nowości w AdWords: zmiany w PLA, Showcase Shopping Ads, branding w TrueView

/ SEM
optymalizacja e-sklepu

Google wprowadza kolejne zmiany w reklamach AdWords. Tym razem na celowniku znalazły się PLA (product listing ads). Do tej pory wpisując określone zapytanie, użytkownik otrzymywał kilka produktów pochodzących z różnych sklepów. Nowością ma być Showcase Shopping Ads, czyli nowy sposób prezentacji linków sponsorowanych. Zmiany nastąpią także w TrueView i reklamach prezentowanych na YouTube’ie.

 

Showcase Shopping Ads dla ogólnych słów kluczowych

40% zapytań produktowych należy do ogólnych słów kluczowych – tak twierdzi Google. Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę frazę sportowa odzież damska oczekując, że pojawi się kilka propozycji spełniających jego wymagania. Niestety do tej pory w PLA pokazywały się konkretne produkty, które mogły nie odpowiadać potrzebom klientów, którzy nie są do końca pewni, co chcą kupić i poszukują pewnych pomysłów i inspiracji. Z tego względu wprowadzone zostało Showcase Shopping Ads – nowy sposób prezentacji reklam, który ma na celu pokazanie wielu produktów należących do kolekcji określonego producenta i odpowiadających na ogólne zapytanie użyte przez internautę.

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2016/07/making-travel-and-shopping-easier-for.html

Na urządzeniach mobilnych Showcase Shopping Ads przyjmie formę karuzeli. Użytkownik zobaczy jedno duże zdjęcie i dwa mniejsze przedstawiające produkty odpowiadające zapytaniu. Jeśli będzie zainteresowany ofertą danego producenta, po kliknięciu w slider zostanie przekierowany do całej kolekcji. Pod grafiką pokazują się także informacje dotyczące lokalizacji najbliższego sklepu stacjonarnego, w którym dostępny będzie dany asortyment.

Showcase Shopping Ads to kolejne miejsce do reklamowania swoich produktów. Reklamodawca zostanie obciążony dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w obrazek przekierowujący do strony sprzedawcy. Opłaty nie będą naliczane za samo wyświetlenie w wynikach wyszukiwania. Na początku nowy sposób prezentacji produktów zostanie udostępniony w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Australii.

 

Branding w TrueView

YouTube to zarówno źródło rozrywki, jak również ogromne medium reklamowe. Jakiś czas temu Google wprowadziło reklamy TrueView umożliwiające kierowanie przekazu reklamowego do osób oglądających filmiki w sieci. Teraz amerykański koncern wprowadza możliwość większej kontroli nad prowadzonymi kampaniami reklamowymi, proponując:Companion banner

  • Companion banner – interaktywny baner reklamowy, który pokazuje się obok wideo i pozwala na skrollowanie produktów podczas oglądania filmiku,
  • Product picker – opcja dla reklamodawców, pozwalająca na określenie priorytetów dla produktów, które mają pojawić się w określonych kampaniach reklamowych w TrueView.

 

Reklamodawcy działający na globalnym rynku wkrótce będą mogli przetestować nowe narzędzie do automatycznej konwersji waluty. Aplikacja pokaże przeliczone ceny dla produktów wyświetlanych w PLA – kwotę wyrażoną w walucie lokalnej oraz kwotę w walucie, w której rozlicza się właściciel domeny. To z pewnością ułatwi kwestie finansowe i nie będzie powodowało konieczności przeprowadzania dodatkowych obliczeń.

Konwersja walut

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2016/07/making-travel-and-shopping-easier-for.html

Kiedy nowości zawitają na europejskim rynku i w Polsce? Na razie Google nie zdradza swoich planów na ten temat. Reakcje amerykańskich użytkowników z pewnością staną się punktem odniesienia do rozwoju reklam AdWords.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...