Local Inventory Ads – reklamy lokalnego asorytmentu produktów - Blog Artefakt

Local Inventory Ads w Google Maps i Panelu wiedzy

15.07.2016 / SEM
Artefakt Google Maps

AdWords subtelnie powiększa przestrzeń reklamową w wynikach wyszukiwania. Płatne linki pojawiają się już w mobilnej wyszukiwarce grafiki, mapach Google, boksie Local Pack w SERP-ach. Użytkownicy będą mogli także poszukiwać produktów w panelu wiedzy (Knowledge Panels) oraz wizytówkach firmowych na mobile’u.

 

Local Inventory Ads – reklamy lokalnego asortymentu produktów

W maju Google ogłosiło, że dla firm działających na lokalnym rynku zaproponowany zostanie nowy sposób reklamowania się, czyli Local Inventory Ads. Nowa funkcjonalność Search items at this store pozwoli użytkownikom wyszukiwać produkty bezpośrednio z wizytówek w Google Maps oraz panelu wiedzy, który ukazuje się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Przed pójściem do stacjonarnej siedziby sklepu, klient bezpośrednio w SERP będzie mógł sprawdzić, czy interesujący go asortyment jest dostępny.

 

Local Inventory Ads

 

Po kliknięciu w reklamę lokalnego asortymentu produktów przenosimy się na landing page automatycznie generowanej przez Google, na której widzimy produkty znajdujące się w ofercie danego sklepu i promowane przez reklamodawcę. Użytkownicy mogą zapoznać się z poszczególnymi kategoriami asortymentu, przejść do kart produktów prezentowanych w formie reklamy AdWords. Można skorzystać także z filtrów ułatwiających znalezienie rzeczy, odpowiadającej naszym potrzebom.

 

Reklamy lokalnego asortymentu produktów

 

Klikając w produkty możemy także od razu zobaczyć, czy i w jakich oddziałach sklepu nabędziemy dany asortyment. Jeśli zakupu chcemy dokonać za pomocą strony internetowej, w każdej chwili możemy kliknąć w adres URL, przekierowujący do witryny e-sklepu. Takie same funkcjonalności są także dostępne w Google Maps na urządzeniach mobilnych. Czyżby dzięki Local Inventory Ads zakupy u lokalnych sprzedawców stały się zdecydowanie prostsze? Z pewnością dopiero okaże się, czy reklamy lokalnego asortymentu produktów przypadną do gustu polskim przedsiębiorcom.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...