Limit 33 znaków w nagłówku expanded text ads - Blog Artefakt

Limit 33 znaków w nagłówku expanded text ads?

29.07.2016 / SEM
Content marketing

We wtorek Google poinformowało, że reklamodawcy mogą już korzystać z dłuższych reklam tekstowych. Nagłówek reklamy może zajmować nawet dwie linijki, dzięki czemu można przemycić ponad 50% więcej atrakcyjnych treści, zachęcających klientów do zakupu. Jednak już po kilku dniach reklamodawcy zauważyli błąd – skracanie przekazu reklamowego. Co na to Google?

 

Limit 33 znaków w expanded text ads?

Po wdrożeniu expanded text ads wielu reklamodawców zauważyło, że pomimo deklaracji ze strony Google o zwiększeniu liczby znaków wyświetlanych w nagłówku, zdarzają się obcięcia tekstów reklamowych. Może mieć to znaczenie np. w branży farmaceutycznej, która przekaz reklamowy musi dostosowywać do obowiązującego prawa. Na Twitterze od razu pojawiły się posty, mające na celu wywołanie gromkiej dyskusji i uzyskanie odpowiedzi od kalifornijskiego giganta w tej sprawie.

Skrócona reklama AdWords

Źródło: https://twitter.com/markkennedysem/status/755819425572327425/photo/1

 

I już w środę Cassie Hartt z Google opublikowała oficjalny komunikat na forum AdWords Community. Przyznała, że czasami zdarzają się obcięcia tekstów w nagłówkach reklam, co jest spowodowane optymalizacją przekazu reklamowego do urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Najważniejsze są dobre wrażenia internauty z przeglądania wyników wyszukiwania.

 

Jak więc poradzić sobie z obcięciami treści reklamowych? Przede wszystkim podczas tworzenia reklamy można skorzystać z narzędzia podglądu. Jeśli tam treść nie zostanie skrócona, nie stanie się to również w wynikach wyszukiwania. Reklamodawcy, którzy chcą, aby cały przekaz reklamowy pojawił się w wyszukiwarce, powinni przestrzegać limitu 33 znaków. Należy też pamiętać, że nie każdy znak zajmuje tyle samo miejsca – np. M jest większe niż I.

 

Expanded text ads

Źródło: https://www.en.advertisercommunity.com/t5/Articles/Expanded-Text-Ads-Make-Your-Ads-Look-Their-Best/ba-p/592360

 

Google wciąż jednak zachęca do korzystania z 60 znaków w expanded text ads. Jeśli stworzymy nagłówek nieco dłuższy niż 30-40 znaków, to powinien się on cały pojawić w SERP. Korzystając ze wspomnianego już narzędzia podglądu z łatwością sprawdzimy, jak wyświetlą się nasze reklamy.

 

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...