Kupony Adwords - rodzaje i zasady dystrybucji - Blog Artefakt

Kupony AdWords – rodzaje i zasady dystrybucji

17.03.2016 / SEM
cennik AdWords

Kupony AdWords to nic innego jak forma zachęty do korzystania z systemu reklamowego Google, czyli Google AdWords. Bonusy różnią się od siebie wysokością przyznawanego gratisu oraz sposobem ich dystrybucji. W niniejszym artykule postaram się bliżej przedstawić rodzaje kuponów oraz sposoby ich otrzymania.

Rodzaje kuponów AdWords

Możemy podzielić kupony na dwa rodzaje:

  1. Otrzymywane bezpośrednio od Google
  2. Pozyskane za pośrednictwem Ceryfikowanych Partnerów Google AdWords, czyli m.in. Artefakt.

 

Jak uzyskać kupon od Google?

Najprostszym sposobem jest założenie konta i zwrócenie się bezpośrednio do Google z prośbą o otrzymanie doładowania. Można to zrobić za pomocą poniższego formularza: http://www.google.pl/adwords/coupons/.

Kupon AdWords 200 zł

Zaletą takiej ścieżki jest przede wszystkim wygoda – nie potrzebujemy korzystać z żadnych pośredników, czyli agencji AdWords takich jak Artefakt. Wadą jest wysokość doładowania – jest to „tylko” 200 zł.

Kody zawierające doładowanie od Google można otrzymać również po założeniu konta AdWords lub Analytics, gdzie w ramach zachęty do reklamowania wysyłane są maile z promocją.

Należy również pamiętać, że otrzymany kod promocyjny od Google musimy koniecznie wprowadzić nie później niż 14 dni od założenia konta AdWords. Kupon jest jednorazowy, nie możemy ponownie wygenerować i aktywować kolejnych kodów uprawniających nas do zniżki na kampanie reklamowe.

Kupony „agencyjne”

Agencje SEM, będące partnerami Google, mają możliwość dystrybucji następujących kuponów:

  • 250 PLN
  • do 600 PLN

 

Kupon Adwords 250 zł to praktycznie ten sam kupon, który można otrzymać bezpośrednio od Google. Jedyna różnica to wspomniana wysokość doładowania. Bonus AdWords jest przyznawany po wydaniu min. 100 zł za pośrednictwem Agencji.

Natomiast kupon Google AdWords o wartości nawet 600 zł jest przyznawany wyłącznie Google AdWords Partner, którzy odpowiadają za ich dystrybucję. Klienci mogą otrzymać kod promocyjny za pośrednictwem Agencji. Wartość bonusu dodawana jest automatycznie w ciągu 30 dni. Google AdWords kupon należy dodać do 14 dni od momentu założenia konta. Środki muszą być przeznaczone na organizację kampanii reklamowych.

 

AdWords kupony – kiedy można je otrzymać?

Google nie rozdaje kodów promocyjnych przez cały czas. W ramach specjalnych ofert można otrzymać bonus i go aktywować. Należy więc śledzić aktualności Google AdWords lub poprosić agencję SEM o przyznanie kuponu, kiedy będzie to możliwe. W ten sposób możemy także otrzymać o wiele większą kwotę doładowania.

 

Kod promocyjny AdWords – gdzie go wpisać?

Logując się do panelu Google AdWords nie tak prosto jest znaleźć okienko, za pośrednictwem którego aktywujemy AdWords kupon. Należy kliknąć w umieszczoną w prawym górnym rogu ikonkę:  Ustawienia Google AdWords . Rozwinie nam się większe menu, wtedy należy wejść w Płatności. Wyświetlą się trzy pola: „Aktualne saldo”, „Metoda płatności” oraz „Profil”. Klikamy w środkowe okno, a następnie odszukujemy zakładkę „Zarządzaj kodami promocyjnymi”. Tutaj możemy już aktywować otrzymany AdWords kupon.

Kupon Google - kod promocyjny

AdWords kod promocyjny – ograniczenia

Jak już wcześniej zostało wspomniane, z kodów promocyjnych mogą skorzystać wyłącznie nowi użytkownicy Google AdWords. Każdy reklamodawca ma możliwość wykorzystania tylko jednego kuponu. Wartość dofinansowania nie może być w żaden sposób przeniesiona na innego klienta, sprzedana lub wymieniona na inny rodzaj usług.

 

Korzystanie z kuponów Google

Warto pomyśleć nad podjęciem współpracy z Certyfikowanym Partnerem Google, który może „obdarować nas” kodem promocyjnym o wartości do 600 zł. Taka kwota wspierająca nasz budżet reklamowy z pewnością przyczyni się do realizacji celów biznesowych i odniesienia sukcesu.

Serdecznie zachęcamy do napisania do nas poprzez poniższy formularz kontaktowy lub bezpośrednio na e-mail: firma@artefakt.pl.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...