Spis treści:
Kupony AdWords to nic innego jak forma zachęty do korzystania z systemu reklamowego Google, czyli Google AdWords. Bonusy różnią się od siebie wysokością przyznawanego gratisu oraz sposobem ich dystrybucji. W niniejszym artykule postaram się bliżej przedstawić rodzaje kuponów oraz sposoby ich otrzymania.
Rodzaje kuponów AdWords
Możemy podzielić kupony na dwa rodzaje:
- Otrzymywane bezpośrednio od Google
- Pozyskane za pośrednictwem Ceryfikowanych Partnerów Google AdWords, czyli m.in. Artefakt.
Jak uzyskać kupon od Google?
Najprostszym sposobem jest założenie konta i zwrócenie się bezpośrednio do Google z prośbą o otrzymanie doładowania. Można to zrobić za pomocą poniższego formularza: http://www.google.pl/adwords/coupons/.
Zaletą takiej ścieżki jest przede wszystkim wygoda – nie potrzebujemy korzystać z żadnych pośredników, czyli agencji AdWords takich jak Artefakt. Wadą jest wysokość doładowania – jest to „tylko” 200 zł.
Kody zawierające doładowanie od Google można otrzymać również po założeniu konta AdWords lub Analytics, gdzie w ramach zachęty do reklamowania wysyłane są maile z promocją.
Należy również pamiętać, że otrzymany kod promocyjny od Google musimy koniecznie wprowadzić nie później niż 14 dni od założenia konta AdWords. Kupon jest jednorazowy, nie możemy ponownie wygenerować i aktywować kolejnych kodów uprawniających nas do zniżki na kampanie reklamowe.
Kupony „agencyjne”
Agencje SEM, będące partnerami Google, mają możliwość dystrybucji następujących kuponów:
- 250 PLN
- do 600 PLN
Kupon Adwords 250 zł to praktycznie ten sam kupon, który można otrzymać bezpośrednio od Google. Jedyna różnica to wspomniana wysokość doładowania. Bonus AdWords jest przyznawany po wydaniu min. 100 zł za pośrednictwem Agencji.
Natomiast kupon Google AdWords o wartości nawet 600 zł jest przyznawany wyłącznie Google AdWords Partner, którzy odpowiadają za ich dystrybucję. Klienci mogą otrzymać kod promocyjny za pośrednictwem Agencji. Wartość bonusu dodawana jest automatycznie w ciągu 30 dni. Google AdWords kupon należy dodać do 14 dni od momentu założenia konta. Środki muszą być przeznaczone na organizację kampanii reklamowych.
AdWords kupony – kiedy można je otrzymać?
Google nie rozdaje kodów promocyjnych przez cały czas. W ramach specjalnych ofert można otrzymać bonus i go aktywować. Należy więc śledzić aktualności Google AdWords lub poprosić agencję SEM o przyznanie kuponu, kiedy będzie to możliwe. W ten sposób możemy także otrzymać o wiele większą kwotę doładowania.
Kod promocyjny AdWords – gdzie go wpisać?
Logując się do panelu Google AdWords nie tak prosto jest znaleźć okienko, za pośrednictwem którego aktywujemy AdWords kupon. Należy kliknąć w umieszczoną w prawym górnym rogu ikonkę: . Rozwinie nam się większe menu, wtedy należy wejść w Płatności. Wyświetlą się trzy pola: „Aktualne saldo”, „Metoda płatności” oraz „Profil”. Klikamy w środkowe okno, a następnie odszukujemy zakładkę „Zarządzaj kodami promocyjnymi”. Tutaj możemy już aktywować otrzymany AdWords kupon.
AdWords kod promocyjny – ograniczenia
Jak już wcześniej zostało wspomniane, z kodów promocyjnych mogą skorzystać wyłącznie nowi użytkownicy Google AdWords. Każdy reklamodawca ma możliwość wykorzystania tylko jednego kuponu. Wartość dofinansowania nie może być w żaden sposób przeniesiona na innego klienta, sprzedana lub wymieniona na inny rodzaj usług.
Korzystanie z kuponów Google
Warto pomyśleć nad podjęciem współpracy z Certyfikowanym Partnerem Google, który może „obdarować nas” kodem promocyjnym o wartości do 600 zł. Taka kwota wspierająca nasz budżet reklamowy z pewnością przyczyni się do realizacji celów biznesowych i odniesienia sukcesu.
Również na naszym blogu
- Wymiary zdjęcia w tle Facebook
- ROI w marketingu - jak mierzyć?
- Optymalizacja SEO - WordPress zapewnia przydatne wtyczki!
- SEO a linki przychodzące - jaką przyjąć strategię?
- Dodawanie zdjęć do Google Maps
- Jak utworzyć grupę na Facebooku?
- Artykuły SEO - jak tworzyć teksty do internetu?
- Jak realizować skuteczny content marketing video?
- Katalogi a subdomeny - pozycjonowanie sklepu internetowego
- Lead sprzedażowy - co to jest?
- Banery AdWords - wymiary
- Dlaczego atrakcyjny design jest tak ważny na stronie internetowej?
- Pozycjonowanie stron kancelarii notarialnych - jak powinno wyglądać?
- Rozliczenie za efekt, ryczałt czy model mieszany? Wady i zalety modeli płatności
- Piktogramy hotelowe z ceną - nowość w wynikach wyszukiwania
- Co to są tzw. evergreeny?
- Jak działają filtry ręczne od Google?
- Zasady linkowania, które musisz znać
- Jak na pozycjonowanie wpływa algorytm Panda i Pingwin?
- Klauzula informacyjna RODO na stronie internetowej - co powinno się w niej znaleźć?
- Google Inc zobowiązane do wypłaty odszkodowania za naruszenie dóbr osobistych w Polsce
- Biuro tłumaczeń - jak promować je w internecie?
- Reklama firmy transportowej w sieci - jak się skutecznie wypromować?
- Pozycjonowanie dla dentystów - co warto zrobić, chcąc zwiększyć widoczność w sieci?
- Reklama sklepu internetowego sprzedającego sprzęt sportowy
- Jak reklamować restaurację wykorzystując platformy social media?
- Reklama firmy kosmetycznej w internecie - krok po kroku