Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.05.2024 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kampania Google Ads krok po kroku

Kampania Google Ads krok po kroku

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, w jaki sposób rozwinąć swój biznes i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów w internecie. Często dobrym rozwiązaniem wydaje się być kampania AdWords. Szczególnie, jeśli konkurencja już z niej korzysta i ciągle wyświetla się nad naszą stroną w Google. Jednak uwaga! Zbyt pochopnie skonfigurowana kampania AdWords może okazać się jedynie studnią bez dna, która pochłania budżet i nie daje nic w zamian.

Poradnik Google Ads – jak stworzyć strategię kampanii Google?

Przygotowaliśmy poradnik Google Ads dla początkujących reklamodawców – jak zacząć swoją pierwszą kampanię Google AdWords Ads i o czym pamiętać, aby zapewnić sobie efektywną reklamę w Google. O tych podstawach powinien pamiętać każdy, kto chce reklamować się w Google, więc to również dobra ściąga dla bardziej zaawansowanych. Przedstawiamy schemat jedynie dla reklam w wyszukiwarce, ponieważ wymagają one najwięcej pracy w samym systemie Google Ads, ale warto pamiętać, że przy niektórych celach reklamowych lepiej sprawdzają się inne typy kampanii.

Tworzenie reklamy Google AdWords krok po kroku

1. Cel i grupa docelowa reklam Google Ads – jak je określić?

Każda kampania reklamowa AdWords powinna rozpoczynać się od tego etapu. Jeśli nie określimy celu kampanii, nie będziemy wiedzieli, w jaki sposób zwracać się do odbiorców, jakie cechy oferty podkreślić i jak stwierdzić, czy prowadzenie kampanii Google przynosi efekty. A więc zaczynamy od jasnego, najlepiej mierzalnego celu – np. „zwiększenie sprzedaż w sklepie o 20%”. Cel kampanii powinien nam towarzyszyć podczas kolejnych etapów jej tworzenia. Musimy o nim pamiętać, pisząc reklamy czy tworząc landing page. Celem nie koniecznie musi być zwiększanie sprzedaży. Może to być np. generowanie leadów lub promowanie marki wśród potencjalnych klientów.

Konkretny cel daje nam już pewne pojęcie na temat tego, co i jak będziemy promować i jakie rodzaje reklam wykorzystamy. Aby to uszczegółowić, należy następnie określić, kto jest naszym potencjalnym klientem, czyli do kogo jest skierowana oferta. Ustalamy, jakie cechy mają nasi odbiorcy i czego potrzebują od naszego produktu lub usługi. Z naszego doświadczenia wynika, że skuteczna reklama w Google Ads nie powinna kierować się tylko stereotypami czy oczywistymi schematami. Nie ograniczajmy na przykład zarządzania kampanią reklamującą artykuły dziecięce tylko do osób posiadających dzieci – często takich produktów szukają również osoby bezdzietne, planujące zakup prezentu.

2. Keyword research – dlaczego jest tak istotny?

Aby nasza reklama zadziałała tak, jak tego chcemy, musimy pamiętać, aby przy tworzeniu kampanii wybrać odpowiednie dla naszej marki słowa kluczowe. Bez nich nawet najlepsze treści reklamowe będą trafiały do zupełnie niezainteresowanych odbiorców i nie przyniosą efektów. Trzeba zachować balans pomiędzy słowami, które szczegółowo opisują naszą ofertę, ale generują mało ruchu (np. „domy jednorodzinne na wynajem Wrocław Krzyki”), a tymi bardziej ogólnymi, które generują duży ruch, ale częściowo od użytkowników niezainteresowanych naszą ofertą (np. „domy jednorodzinne”).

W jaki sposób wykonać keyword research? Spisz najpierw, po jakich słowach kluczowych chcesz, aby użytkownicy znajdowali Twoją stronę – może to być ogólne określenie typu twojej działalności (np. „deweloper Wrocław”) albo konkretna usługa czy produkt (np. „domy na sprzedaż Wrocław”). Następnie sprawdź za pomocą dostępnych narzędzi np. w planerze słów kluczowych Google Ads lub Ubersuggest, jaka jest szacowana liczba wyszukań danego słowa i jakie dodatkowe słowa kluczowe podpowie narzędzie. Pamiętaj, aby dodać do listy tylko te hasła, które odpowiadają Twojemu biznesowi i celom. W sytuacji gdy masz wątpliwości, czy dana propozycja w planerze słów jest odpowiednia, możesz wpisać je w wyszukiwarkę. Jeśli w wynikach wyszukiwania Google znajdziesz konkurencyjne firmy, możesz założyć, że to dobry trop i warto taką frazę dodać do swojej listy.

3. Zarządzanie kampanią – jak stworzyć logiczną strukturę kampanii?

O strukturze kampanii Ads można pisać dużo. Najważniejsze jest jednak, aby uwzględniała ona założone cele. Na tym etapie musisz podzielić wybrane przez siebie słowa kluczowe na grupy o jednorodnej tematyce. Jeśli chcesz promować kilka produktów czy usług, zaplanuj dla nich osobne grupy reklam czy nawet kampanie. Tworzenie różnych typów kampanii jest niezbędne wtedy, gdy chcesz jasno podzielić swój budżet na kampanie, chcesz reklamować się w inny sposób w różnych lokalizacjach czy realizujesz różne cele (i zakładasz np. jedną kampanię produktową, a drugą – wizerunkową).

Bez względu na to, czy masz jedną kampanię w wyszukiwarce, czy kilka, w każdej z nich grupy reklam muszą charakteryzować się spójnością. Oznacza to, że słowa kluczowe w grupie reklam powinny być jak najbardziej zbliżone i zawierać np. wspólny dla wszystkich wyraz czy wyrażenie (np. „domy jednorodzinne Wrocław”, „domy jednorodzinne Wrocław wynajem”, „domy jednorodzinne we Wrocławiu” itd.). Te słowa powinny się następnie znaleźć w tekstach reklam oraz na stronie docelowej tej grupy reklam. Synergia tych trzech elementów: słów kluczowych, treści reklam i zawartości strony docelowej przełoży się na pozytywną ocenę kampanii przez system Google Ads oraz na jej wyższą efektywność w kontekście założonego celu.

4. Napisz i dodaj rozszerzenia reklam w Google

Teksty reklam to ważny element konfiguracji Google Ads. To właśnie je widzi użytkownik w wynikach wyszukiwania – pełnią funkcję informacyjną, powinny zachęcać do kliknięcia i dawać pewien ogląd na to, czego można się spodziewać na stronie docelowej. Jeśli nasza oferta odznacza się czymś na tle konkurencji, warto również taką informację umieścić w reklamie. Wszystko, co pozwoli nam się wyróżnić spośród innych wyników wyszukiwania, działa na naszą korzyść i, przede wszystkim, zwiększa skuteczność kampanii Google.

Pamiętaj też, że użytkownicy zwracają największą uwagę na nagłówki – zawrzyj tam najważniejsze i najbardziej przekonujące hasła. Nie zapominaj też o call to action, czyli wezwaniu do działania. Najlepsze są takie sformułowania, które jednocześnie poinformują o korzyściach np. „wypróbuj za darmo”, „odbierz zniżkę”, „skorzystaj z rabatu 20%” itd.

Kampanie reklamowe wyświetlają się w SERP razem z rozszerzeniami, czyli dodatkowymi tekstami lub linkami, które pozwalają na przekazanie dodatkowych informacji o ofercie, dotyczących m.in. ceny, cech oferty, typów produktów czy udogodnień, a także sposobu kontaktu. Rozszerzenia reklam zwiększają też powierzchnię zajmowaną przez nasz link sponsorowany, co przekłada się na wyższą szansę na kliknięcie. Warto więc używać wszystkich rozszerzeń reklam możliwych do zastosowania dla naszego biznesu.

5. Wybierz lub stwórz landing page

Żadna, nawet najlepiej skonfigurowana kampania Google Ads, nie będzie realizowała założonych celów, jeśli reklamy będą kierować na nieczytelną, trudną w obsłudze i nieestetyczną stronę www. W dobie urządzeń mobilnych ważne jest też dostosowanie do nich serwisu i szybkość wczytywania. Nikt dziś nie będzie czekał kilkunastu sekund na załadowanie się strony, tylko wróci do wyników wyszukiwania i wybierze inny odnośnik.

Załóżmy więc, że strona ładuje się szybko i jest dostosowana do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Co jeszcze decyduje o tym, czy użytkownik na niej zostanie i dokona konwersji? Przede wszystkim witryna musi być czytelna i jasno komunikować ofertę. Ważne też, aby odpowiadała potrzebom użytkownika, czyli dotyczyła dokładnie zagadnienia, które wpisał on w wyszukiwarkę. Jeśli masz dużo produktów w sklepie, a wszystkich użytkowników klikających w różne rodzaje reklam będziesz kierować na stronę główną, nie każdy podejmie próbę znalezienia tego, co go interesuje. Jeśli użytkownik będzie w stanie zapoznać się ze wszystkimi interesującymi go warunkami oferty, to już połowa sukcesu. Ważne też, aby czymś go zachęcić i poprowadzić niemal „za rękę” przez proces zakupu. W ten sposób nie będzie musiał się zbyt mocno zastanawiać, co powinien zrobić, żeby z tej oferty skorzystać. Pomogą w tym odpowiednio wyeksponowane przyciski call to action, maksymalnie uproszczona ścieżka zakupu, a także niezbyt skomplikowany formularz kontaktowy.

To oczywiście tylko podstawy. O tym, czy ktoś skorzysta z naszej oferty decydować będzie wiele innych czynników np. to, czy konkurencja nie ma atrakcyjniejszych cen, jakie są koszty dostawy, czy sklep budzi zaufanie itp. Jednak dobór odpowiedniego landing page dla kampanii jest kluczowy dla jej efektywności i pozwala w pełni wykorzystać potencjał reklamy Google.

6. Analiza konta – dlaczego warto mierzyć konwersję i optymalizować kampanie?

To ostatni, ale bardzo ważny etap. Aby ocenić, czy mamy skuteczne kampanie reklamowe, trzeba śledzić konwersje, które one generują. Bez tego nie będziemy mieć pewności, czy realizuje założone cele. Gdy już zbierzemy odpowiednią ilość danych np. po 2-3 miesiącach warto zweryfikować dotychczasowe założenia kampanii i sprawdzić, czy są jakieś elementy, które obniżają jej efektywność. Zawsze warto też testować nowe teksty reklam oraz różne rozwiązania na landing page, aby maksymalnie wykorzystać potencjał kampanii. Jeśli są jakieś elementy, które nie generują konwersji np. konkretne słowa kluczowe czy treści reklam, należy rozważyć, czy rzeczywiście dobrze je dobraliśmy i czy nie lepiej z nich zrezygnować.

7. Google Ads – ile kosztują reklamy w największej sieci wyszukiwania?

Koszty obsługi kampanii Google Ads mogą być różnorodne i zależą od wielu czynników. Decydując się na kampanię w tym systemie, warto mieć świadomość, że budżet można dostosować do własnych możliwości finansowych oraz oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Istotne jest również umiejętne zarządzanie kampanią, śledzenie wydatków i analiza efektywności kampanii, co pozwoli zoptymalizować koszty i osiągnąć lepsze rezultaty. Warto korzystać z narzędzi dostępnych na koncie Google Ads, takich jak narzędzie do przewidywania kosztów czy raporty dotyczące wydajności reklam, aby świadomie zarządzać budżetem i wybierać strategie reklamowe, które przyniosą najlepsze rezultaty przy możliwie najniższych kosztach.

Praca nad kampanią Google Ads tak naprawdę nigdy się nie kończy i zawsze jest coś, co można udoskonalić. Warto o tym pamiętać i nie spoczywać na laurach, gdy skończymy konfigurować reklamy.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt