Grupy kampanii w AdWords - Blog Artefakt

Grupy kampanii w AdWords

14.09.2016 / SEM
analityka internetowa e-commerce

Prowadząc kampanię reklamową, należy monitorować jej skuteczność. Nie powinno się inwestować w promocję, która generuje wyłącznie same koszty i nie ma wpływu na wzrost przychodów. Google wdrożyło nową funkcjonalność w AdWords: Grupy kampanii, dzięki której sprawdzimy, czy określone grupy reklam realizują zaplanowane cele skuteczności.

 

Analiza wielu kampanii dzięki celom skuteczności

Tworząc wiele kampanii, możesz pogrupować je ze względu na tematykę. Dla danej Grupy Kampanii można ustalić cele skuteczności, dzięki którym możliwy jest monitoring i prognozowanie ogólnej skuteczności danego zbioru reklam. Po zerknięciu na cele skuteczności widzimy, czy zdefiniowana Grupa Kampanii przynosi nam wymierne korzyści.

Tworzenie grupy kampanii

Po ustawieniu celów skuteczności AdWords oszacuje, czy zdefiniowana grupa kampanii ma szansę odnieść sukces. Jeśli okaże się, że możliwości powodzenia są niskie, wtedy można dokonać zmian w ustawieniach kampanii, by uzyskać większą skuteczność działań promocyjnych.

 

Grupy kampanii mogą obejmować kampanie:

  • Produktowe,
  • Wideo,
  • Sieci wyszukiwania,
  • Sieci reklamowej.

 

Dana kampania nie musi należeć do grupy kampanii (jest to opcjonalne), ale nie może należeć do dwóch grup na raz. Natomiast cele skuteczności mogą być wielokrotnie edytowane i zmieniane.

Cele skuteczności

https://adwords.googleblog.com/2016/09/track-your-goals-with-campaign-groups.html

 

Grupy kampanii znajdziemy w lewym sidebarze w panelu AdWords. Konfiguracja nie zajmie więcej niż kilka minut. Reklamodawca może ustawić, jakie cele skuteczności chce monitorować – kliknięcia czy konwersję. Jest także możliwość indywidualnego zdefiniowania zakresu dat. Po dokonaniu wszelkich zmian, pozostaje tylko weryfikowanie stanu celu skuteczności.

 

Więcej informacji o grupach kampanii znajdziesz tutaj: https://support.google.com/adwords/answer/6393275

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...