Innowacje w remarketingu od Google - Blog Artefakt

Google wprowadza kolejne innowacje w remarketingu

04.10.2016 / SEM
Targetowanie kampanii

W ubiegłą środę odbyła się konferencja SMX East w Nowym Jorku poświęcona szeroko pojętej reklamie w wyszukiwarkach. Na wydarzeniu nie mogło zabraknąć przedstawicieli Google, którzy zaprezentowali innowacje w remarketingu.

 

Lepsze działanie RLSA

Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) pomagają dotrzeć do klientów, którzy odwiedzili już dany sklep internetowy i wciąż mogą być zainteresowani dokonaniem zakupu. Google zapowiada udoskonalenie reklam remarketingowych, by zwiększyć ich skuteczność w oddziaływaniu na e-konsumenta:

  • Docieranie do klienta korzystającego z różnych urządzeń. Reklamy tego samego e-sklepu pojawią się na smartfonie, jeśli uprzednio użytkownik odwiedził platformę sprzedażową na laptopie lub tablecie,
  • Przechowywane listy osób odwiedzających serwis przez 540 dni. Dłuższy okres członkostwa zwiększy intensywność oddziaływania na klientów,
  • Tworzenie list remarketingowych na poziomie kampanii w panelu AdWords ułatwia korzystanie z RLSA.

Customer Match pozwala dotrzeć do klientów za pośrednictwem wyszukiwarki, portalu YouTube oraz poczty Gmail. Połączenie list marketingowych z Customer Match zwiększa efektywność podejmowanych działań promocyjnych. Eksperci Google to zauważyli i na SMX East zachęcali reklamodawców do łączenia tych dwóch funkcjonalności.

Jeśli chcesz poznać tajniki remarketingu, obejrzyj filmik instruktażowy przygotowany przez Google: https://www.youtube.com/watch?v=vkOHdEx1PQY

Demographics for search ads

Google rozpoczął także wdrażanie demografii dla reklam w wyszukiwarce. DFSA pozwala dopasować i kierować reklamy do grup klientów o ściśle określonych cechach: płci, wieku, zainteresowań. Dzięki temu można zwiększyć intensywność przekazu reklamowego kierowanego do poszczególnych konsumentów poprzez zwiększenie stawek płaconych za reklamy wyświetlane precyzyjnie wyodrębnionej grupie użytkowników.

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...