Innowacje w remarketingu od Google - Blog Artefakt

Google wprowadza kolejne innowacje w remarketingu

/ SEM
Targetowanie kampanii

W ubiegłą środę odbyła się konferencja SMX East w Nowym Jorku poświęcona szeroko pojętej reklamie w wyszukiwarkach. Na wydarzeniu nie mogło zabraknąć przedstawicieli Google, którzy zaprezentowali innowacje w remarketingu.

 

Lepsze działanie RLSA

Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) pomagają dotrzeć do klientów, którzy odwiedzili już dany sklep internetowy i wciąż mogą być zainteresowani dokonaniem zakupu. Google zapowiada udoskonalenie reklam remarketingowych, by zwiększyć ich skuteczność w oddziaływaniu na e-konsumenta:

  • Docieranie do klienta korzystającego z różnych urządzeń. Reklamy tego samego e-sklepu pojawią się na smartfonie, jeśli uprzednio użytkownik odwiedził platformę sprzedażową na laptopie lub tablecie,
  • Przechowywane listy osób odwiedzających serwis przez 540 dni. Dłuższy okres członkostwa zwiększy intensywność oddziaływania na klientów,
  • Tworzenie list remarketingowych na poziomie kampanii w panelu AdWords ułatwia korzystanie z RLSA.

Customer Match pozwala dotrzeć do klientów za pośrednictwem wyszukiwarki, portalu YouTube oraz poczty Gmail. Połączenie list marketingowych z Customer Match zwiększa efektywność podejmowanych działań promocyjnych. Eksperci Google to zauważyli i na SMX East zachęcali reklamodawców do łączenia tych dwóch funkcjonalności.

Jeśli chcesz poznać tajniki remarketingu, obejrzyj filmik instruktażowy przygotowany przez Google: https://www.youtube.com/watch?v=vkOHdEx1PQY

Demographics for search ads

Google rozpoczął także wdrażanie demografii dla reklam w wyszukiwarce. DFSA pozwala dopasować i kierować reklamy do grup klientów o ściśle określonych cechach: płci, wieku, zainteresowań. Dzięki temu można zwiększyć intensywność przekazu reklamowego kierowanego do poszczególnych konsumentów poprzez zwiększenie stawek płaconych za reklamy wyświetlane precyzyjnie wyodrębnionej grupie użytkowników.

 

Również na naszym blogu
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...
Za pośrednictwem Search Console rozesłane zostały powiadomienia o przejściu serwisów na...