Google Chrome blokuje nachalne reklamy, czyli realizacja postanowień Coalition for Better Ads

| czas czytania: 5 min | SEM
panel Google AdWords

W ubiegłym roku Google dołączyło do inicjatywy Coalition for Better Ads, którym celem jest uwolnienie internetu od nachalnego i irytującego przekazu reklamowego. Jednym z pierwszych kroków podjętych przez amerykańskiego giganta było wdrożenie nowego raportu na temat widoczności reklam w narzędziu Search Console. Teraz do gry została włączona przeglądarka Chrome, która blokuje uciążliwe reklamy przed użytkownikami.

Rodzaj reklam, które blokuje Google Chrome

Nachalny przekaz reklamowy nie tylko denerwuje użytkowników, ale również szkodzi portalom czerpiącym zyski z wyświetlania reklam. Jeśli internauta spotka się z wyskakującymi i trudnymi do pominięcia banerami na danej stronie internetowej, następnym razem wybierze inny serwis. A to już wiąże się z utratą ruchu, a więc i mniejszym potencjałem reklamowym dla witryny wydawcy.

Chcąc zapobiegać takim sytuacjom, Google od połowy lutego 2018 r. wdrożyło w swojej przeglądarce opcję blokowania następujących rodzajów reklam:

  1. Na urządzeniach desktopowych:
  • Reklamy Pop-up (Pop-up Ads) – wyskakujące okienka, które często mają ukryty przycisk X,
  • Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
  • Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown) – często pojawiają się przed załadowaniem treści na stronie,
  • Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.

Rodzaje nachalnych reklam można podejrzeć na stronie: https://www.betterads.org/standards.

  1. Na urządzeniach mobilnych:
  • Reklamy Pop-up,
  • Reklamy pełnoekranowe (Prestitial ads),
  • Reklamy zasłaniające ponad 30% wysokości strony (Ad density higher than 30 percent),
  • Migające reklamy animowane (Flashing animated ads),
  • Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
  • Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown),
  • Scrollowane pełnoekranowe reklamy (Full-screen scrollover ads),
  • Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.

Google obiecuje, że będzie blokować wszystkie reklamy niezgodne z  Better Ads Standards, nawet jeśli będą one przygotowane za pośrednictwem systemu AdWords. Warto więc regularnie obserwować raport na temat widoczności reklam w Search Console, aby szybko zidentyfikować treść reklamową oznaczoną jako nachalna i irytująca.