Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Google Chrome blokuje nachalne reklamy, czyli realizacja postanowień Coalition for Better Ads

Google Chrome blokuje nachalne reklamy, czyli realizacja postanowień Coalition for Better Ads

W ubiegłym roku Google dołączyło do inicjatywy Coalition for Better Ads, którym celem jest uwolnienie internetu od nachalnego i irytującego przekazu reklamowego. Jednym z pierwszych kroków podjętych przez amerykańskiego giganta było wdrożenie nowego raportu na temat widoczności reklam w narzędziu Search Console. Teraz do gry została włączona przeglądarka Chrome, która blokuje uciążliwe reklamy przed użytkownikami.

Rodzaj reklam, które blokuje Google Chrome

Nachalny przekaz reklamowy nie tylko denerwuje użytkowników, ale również szkodzi portalom czerpiącym zyski z wyświetlania reklam. Jeśli internauta spotka się z wyskakującymi i trudnymi do pominięcia banerami na danej stronie internetowej, następnym razem wybierze inny serwis. A to już wiąże się z utratą ruchu, a więc i mniejszym potencjałem reklamowym dla witryny wydawcy.

Chcąc zapobiegać takim sytuacjom, Google od połowy lutego 2018 r. wdrożyło w swojej przeglądarce opcję blokowania następujących rodzajów reklam:

  1. Na urządzeniach desktopowych:
  • Reklamy Pop-up (Pop-up Ads) – wyskakujące okienka, które często mają ukryty przycisk X,
  • Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
  • Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown) – często pojawiają się przed załadowaniem treści na stronie,
  • Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.

Rodzaje nachalnych reklam można podejrzeć na stronie: https://www.betterads.org/standards.

  1. Na urządzeniach mobilnych:
  • Reklamy Pop-up,
  • Reklamy pełnoekranowe (Prestitial ads),
  • Reklamy zasłaniające ponad 30% wysokości strony (Ad density higher than 30 percent),
  • Migające reklamy animowane (Flashing animated ads),
  • Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
  • Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown),
  • Scrollowane pełnoekranowe reklamy (Full-screen scrollover ads),
  • Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.

Google obiecuje, że będzie blokować wszystkie reklamy niezgodne z  Better Ads Standards, nawet jeśli będą one przygotowane za pośrednictwem systemu AdWords. Warto więc regularnie obserwować raport na temat widoczności reklam w Search Console, aby szybko zidentyfikować treść reklamową oznaczoną jako nachalna i irytująca.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt