W ubiegłym roku Google dołączyło do inicjatywy Coalition for Better Ads, którym celem jest uwolnienie internetu od nachalnego i irytującego przekazu reklamowego. Jednym z pierwszych kroków podjętych przez amerykańskiego giganta było wdrożenie nowego raportu na temat widoczności reklam w narzędziu Search Console. Teraz do gry została włączona przeglądarka Chrome, która blokuje uciążliwe reklamy przed użytkownikami.
Rodzaj reklam, które blokuje Google Chrome
Nachalny przekaz reklamowy nie tylko denerwuje użytkowników, ale również szkodzi portalom czerpiącym zyski z wyświetlania reklam. Jeśli internauta spotka się z wyskakującymi i trudnymi do pominięcia banerami na danej stronie internetowej, następnym razem wybierze inny serwis. A to już wiąże się z utratą ruchu, a więc i mniejszym potencjałem reklamowym dla witryny wydawcy.
Chcąc zapobiegać takim sytuacjom, Google od połowy lutego 2018 r. wdrożyło w swojej przeglądarce opcję blokowania następujących rodzajów reklam:
- Na urządzeniach desktopowych:
- Reklamy Pop-up (Pop-up Ads) – wyskakujące okienka, które często mają ukryty przycisk X,
- Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
- Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown) – często pojawiają się przed załadowaniem treści na stronie,
- Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.