Ograniczone dane w Keyword Plannerze - Blog Artefakt

Dane w Keyword Planner zostaną ukryte przed niektórymi reklamodawcami

30.08.2016 / SEM
strategia pozycjonowania

Google zaczyna ograniczać funkcjonalności darmowych narzędzi. Do tej pory mogliśmy korzystać z Keyword Plannera i bez ograniczeń sprawdzać liczbę wyszukiwań interesujących nas słów kluczowych. Niestety, aby sprawdzić, jaką popularnością cieszy się dana fraza, będziemy musieli spełnić kilka warunków.

 

Luki w danych w Keyword Plannerze

Pod koniec czerwca informowaliśmy na blogu, że aby skorzystać z Keyword Plannera, należy zalogować się na koncie Google. Teraz samo wpisanie hasła i kliknięcia przycisku enter nie wystarczy, aby zobaczyć wszystkie dane dotyczące liczby wyszukań poszczególnych słów kluczowych. Pierwsze ograniczenia w funkcjonalnościach zaobserwowali reklamodawcy na początku sierpnia. Zamiast precyzyjnych prognoz wskazujących na popularność danej frazy, zauważyli przedział liczbowy, np. 100 tys. – 1 mln. Czy taka informacja pomaga w planowaniu kampanii reklamowych? Raczej nie.

Keyword Planner

 

Dlaczego w Keyword Plannerze pojawiły się przedziały zamiast precyzyjnych prognoz liczby wyszukań? CassieH., Community Manager Google, na forum poświęconym AdWords wyjaśniła całą sprawę: reklamodawcy, których miesięczne wydatki na kampanie są niewielkie, nie zobaczą dokładnych danych. Zamiast tego wyświetlone zostaną poniższe zakresy wyszukań danej frazy:

 

  • 0,
  • 1 – 100,
  • 100 – 1 tys.,
  • 1 tys.- 10 tys.,
  • 10 tys. – 100 tys.,
  • 100 tys. – 1 mln,
  • 1 mln+.

 

Ograniczone dane zobaczą także reklamodawcy, którzy zbyt często będą wyszukiwali określone frazy i tym samym przekroczą miesięczny limit wyszukań konkretnych słów kluczowych.

Wprowadzenie ograniczeń oznacza, że Keyword Planner stanie się narzędziem prawie bezużytecznym. Na podstawie samych przedziałów reklamodawca nie będzie bowiem w stanie ocenić, czy opłaca mu się zainwestować w daną frazę. Zmiany uderzą także w seowców korzystających z Plannera w celu określenia słów kluczowych, na które warto pozycjonować dany serwis.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...