Podstawę promowania sklepów z artykułami dla dzieci stanowi bogaty asortyment, który zapewnia rodzicom wszystko, czego potrzebują ich pociechy. Nie obejdzie się też bez pozycjonowania oraz przemyślanej strategii content marketingowej. Aby uzupełnić układankę o inne elementy zwiększające konwersję, warto pomyśleć także o aktywności w social media i reklamach AdWords. Wskazujemy, o co w szczególności należy zadbać.
Produkty dla dzieci w mediach społecznościowych
Obecność w social media to dzisiaj pozycja obowiązkowa niemal w każdej branży – takie zdanie pojawia się w wielu tekstach o mediach społecznościowych, jednak trudno się z nim nie zgodzić. Podobnie dzieje się w przypadku sklepów dla dzieci, których rodzice są aktywnymi użytkownikami m.in. Facebooka. Ponieważ nie mają czasu na beztroskie przeglądanie internetu, doceniają przede wszystkim fanpage’e sklepów dostarczające sensownych informacji o ofercie.
Fanpage na Facebooku sprzyjający zakupom
Jakie działania możesz podjąć na stronie na Facebooku, aby skusić fanów do obejrzenia asortymentu? Regularnie prezentuj klientom wyjątkowe propozycje, takie jak:
- Rabaty – nic tak nie zachęca do skorzystania z oferty jak tańsze produkty. Ceny niższe o 20%, 30% czy 50% warto więc wyeksponować w postaci czytelnego, graficznego banneru w publikowanym poście.
- Promocje – pamiętasz o komplementarnych pakietach produktów dla dzieci? Fanpage na Facebooku to dobre miejsce, aby o nich opowiedzieć. Dzięki promocjom, typu: „Kup 2 butelki ze smoczkiem, a 3 dostaniesz gratis!”, klienci poczują, że w sklepie znajdą pełne wyposażenie dla dziecka i to w atrakcyjnej cenie.
- Darmowa dostawa – to kolejny argument za tym, aby zdecydować się na zakupy. Jeśli wysyłka za 0 zł nie jest w Twoim sklepie standardem, ale czasowym ukłonem w stronę klienta, udostępnij informację w kanale social media, by było o niej głośno.
Fanpage można też wykorzystać bezpośrednio do przedstawienia asortymentu. W tym celu wystarczy włączyć opcję Sklep na Facebooku w ustawieniach konta oraz dodać zdjęcia i opisy poszczególnych produktów. Karuzelę z prezentacją towarów bez problemu uda się dodać do postów, udostępniając jednocześnie odnośnik do oferty na stronie internetowej.
#instadziecko, czyli wizualna oferta na Instagramie
Artykuły dla dzieci w pastelowych barwach i o rozmaitych wzorach mają duży potencjał estetyczny – doskonale prezentują się na wysokiej jakości fotografiach. Klienci „kupują oczami”, dlatego atrakcyjne prezentacje produktów z pewnością przyciągną ich uwagę. W tym celu warto wykorzystać takie kanały jak Pinterest oraz przede wszystkim Instagram, gdzie zdjęcia odgrywają główną rolę. W obu przypadkach tuż pod obrazem można umieścić link do sklepu internetowego, w którym rodzice bez trudu znajdą oglądane propozycje.
Na Instagramie dotarcie do potencjalnych klientów ułatwiają hashtagi. Stosowanie znaczników z popularną kratką # otwiera drzwi do obserwatorów o różnych zainteresowaniach. Wystarczy dobrać odpowiednie oznaczenia, aby zdjęcia produktów lub sytuacji ich użycia wyświetlały się konkretnej grupie docelowej. Dla marek dziecięcych przydatne hashtagi to w szczególności:
#baby, #dziecko, #dladzieci, #instadziecko, #instakids, #kidscollection, #sklepdladzieci
Poradnik dla rodzica do zobaczenia w social media
Z tych samych powodów, dla których czytają blogi parentingowe, rodzice małych dzieci cenią sobie wszelkie instrukcje oraz poradniki znalezione w serwisach społecznościowych. Pomocne okazują się również materiały dotyczące bezpośrednio produktów z oferty ulubionych marek. Świetnie sprawdzają się wszelkie treści w formie czytelnej infografiki lub wideo. Nie tylko zwięźle przekazują najważniejsze informacje, ale przede wszystkim są atrakcyjne dla oka i angażują odbiorców, skłaniając ich do pozostawienia komentarzy oraz reakcji.
Firma Pampers opublikowała na Facebooku film objaśniający działanie modelu pieluszki
Pytanie, krótka odpowiedź – pomocna komunikacja online
Nie zawsze tekst czy film instruktażowy będzie w stanie rozwiać wszystkie wątpliwości, np. czy produkt nadaje się dla noworodka. Kiedy content marketing zawiedzie, przydatnym narzędziem okaże się czat lub komunikator Messenger z osobą obytą w temacie. Oglądając ofertę, klientowi może nasunąć się wiele pytań dotyczących wózka dziecięcego czy śliniaczków. Możliwość szybkiej komunikacji z kimś kompetentnym z pewnością zachęci go do dalszych zakupów.
Zwykle prywatną wiadomość na Messengerze można napisać do firm przez Facebooka. Sklepy internetowe mogą jednak ułatwić tę ścieżkę i wdrożyć komunikator w miejsce czatu online bezpośrednio w serwisie. Jak to zrobić? Na stronach opartych o WordPress wystarczy włączyć i skonfigurować wtyczkę Cresta Facebook Messenger, podając ID fanpage na Facebooku oraz ustawiając tekst wyświetlany w oknie.
Precyzyjne reklamy AdWords
Rodzice szukający produktów dla swojej pociechy często wpisują hasła do wyszukiwarki internetowej. W odpowiedzi na zapytanie ich oczom ukazują się nie tylko wyniki organiczne, ale także linki sponsorowane, które pojawiają się u góry strony. W wielu przypadkach klikają właśnie w reklamy AdWords (oznaczone etykietą „Reklama”), odpowiadające treścią na ich oczekiwania. Jeśli zależy Ci na dotarciu do szerszego grona klientów, proces pozycjonowania wspomóż właśnie skuteczną kampanią reklamową.