Social media i kampanie AdWords w promocji artykułów dla dzieci

| czas czytania: 5 min | EPR
sklep z artykułami dla dzieci

Podstawę promowania sklepów z artykułami dla dzieci stanowi bogaty asortyment, który zapewnia rodzicom wszystko, czego potrzebują ich pociechy. Nie obejdzie się też bez pozycjonowania oraz przemyślanej strategii content marketingowej. Aby uzupełnić układankę o inne elementy zwiększające konwersję, warto pomyśleć także o aktywności w social media i reklamach AdWords. Wskazujemy, o co w szczególności należy zadbać.

Produkty dla dzieci w mediach społecznościowych

Obecność w social media to dzisiaj pozycja obowiązkowa niemal w każdej branży – takie zdanie pojawia się w wielu tekstach o mediach społecznościowych, jednak trudno się z nim nie zgodzić. Podobnie dzieje się w przypadku sklepów dla dzieci, których rodzice są aktywnymi użytkownikami m.in. Facebooka. Ponieważ nie mają czasu na beztroskie przeglądanie internetu, doceniają przede wszystkim fanpage’e sklepów dostarczające sensownych informacji o ofercie.

Fanpage na Facebooku sprzyjający zakupom

Jakie działania możesz podjąć na stronie na Facebooku, aby skusić fanów do obejrzenia asortymentu? Regularnie prezentuj klientom wyjątkowe propozycje, takie jak:

  • Rabaty – nic tak nie zachęca do skorzystania z oferty jak tańsze produkty. Ceny niższe o 20%, 30% czy 50% warto więc wyeksponować w postaci czytelnego, graficznego banneru w publikowanym poście.
  • Promocje – pamiętasz o komplementarnych pakietach produktów dla dzieci? Fanpage na Facebooku to dobre miejsce, aby o nich opowiedzieć. Dzięki promocjom, typu: „Kup 2 butelki ze smoczkiem, a 3 dostaniesz gratis!”, klienci poczują, że w sklepie znajdą pełne wyposażenie dla dziecka i to w atrakcyjnej cenie.
  • Darmowa dostawa – to kolejny argument za tym, aby zdecydować się na zakupy. Jeśli wysyłka za 0 zł nie jest w Twoim sklepie standardem, ale czasowym ukłonem w stronę klienta, udostępnij informację w kanale social media, by było o niej głośno.

Fanpage można też wykorzystać bezpośrednio do przedstawienia asortymentu. W tym celu wystarczy włączyć opcję Sklep na Facebooku w ustawieniach konta oraz dodać zdjęcia i opisy poszczególnych produktów. Karuzelę z prezentacją towarów bez problemu uda się dodać do postów, udostępniając jednocześnie odnośnik do oferty na stronie internetowej.

#instadziecko, czyli wizualna oferta na Instagramie

Artykuły dla dzieci w pastelowych barwach i o rozmaitych wzorach mają duży potencjał estetyczny – doskonale prezentują się na wysokiej jakości fotografiach. Klienci „kupują oczami”, dlatego atrakcyjne prezentacje produktów z pewnością przyciągną ich uwagę. W tym celu warto wykorzystać takie kanały jak Pinterest oraz przede wszystkim Instagram, gdzie zdjęcia odgrywają główną rolę. W obu przypadkach tuż pod obrazem można umieścić link do sklepu internetowego, w którym rodzice bez trudu znajdą oglądane propozycje.

Na Instagramie dotarcie do potencjalnych klientów ułatwiają hashtagi. Stosowanie znaczników z popularną kratką # otwiera drzwi do obserwatorów o różnych zainteresowaniach. Wystarczy dobrać odpowiednie oznaczenia, aby zdjęcia produktów lub sytuacji ich użycia wyświetlały się konkretnej grupie docelowej. Dla marek dziecięcych przydatne hashtagi to w szczególności:

#baby, #dziecko, #dladzieci, #instadziecko, #instakids, #kidscollection, #sklepdladzieci

Poradnik dla rodzica do zobaczenia w social media

Z tych samych powodów, dla których czytają blogi parentingowe, rodzice małych dzieci cenią sobie wszelkie instrukcje oraz poradniki znalezione w serwisach społecznościowych. Pomocne okazują się również materiały dotyczące bezpośrednio produktów z oferty ulubionych marek. Świetnie sprawdzają się wszelkie treści w formie czytelnej infografiki lub wideo. Nie tylko zwięźle przekazują najważniejsze informacje, ale przede wszystkim są atrakcyjne dla oka i angażują odbiorców, skłaniając ich do pozostawienia komentarzy oraz reakcji.

Firma Pampers opublikowała na Facebooku film objaśniający działanie modelu pieluszki

Pytanie, krótka odpowiedź – pomocna komunikacja online

Nie zawsze tekst czy film instruktażowy będzie w stanie rozwiać wszystkie wątpliwości, np. czy produkt nadaje się dla noworodka. Kiedy content marketing zawiedzie, przydatnym narzędziem okaże się czat lub komunikator Messenger z osobą obytą w temacie. Oglądając ofertę, klientowi może nasunąć się wiele pytań dotyczących wózka dziecięcego czy śliniaczków. Możliwość szybkiej komunikacji z kimś kompetentnym z pewnością zachęci go do dalszych zakupów.

Zwykle prywatną wiadomość na Messengerze można napisać do firm przez Facebooka. Sklepy internetowe mogą jednak ułatwić tę ścieżkę i wdrożyć komunikator w miejsce czatu online bezpośrednio w serwisie. Jak to zrobić? Na stronach opartych o WordPress wystarczy włączyć i skonfigurować wtyczkę Cresta Facebook Messenger, podając ID fanpage na Facebooku oraz ustawiając tekst wyświetlany w oknie.

Precyzyjne reklamy AdWords

Rodzice szukający produktów dla swojej pociechy często wpisują hasła do wyszukiwarki internetowej. W odpowiedzi na zapytanie ich oczom ukazują się nie tylko wyniki organiczne, ale także linki sponsorowane, które pojawiają się u góry strony. W wielu przypadkach klikają właśnie w reklamy AdWords (oznaczone etykietą „Reklama”), odpowiadające treścią na ich oczekiwania. Jeśli zależy Ci na dotarciu do szerszego grona klientów, proces pozycjonowania wspomóż właśnie skuteczną kampanią reklamową.

linki sponsorowane AdWords

Reklamy AdWords tworzy się w oparciu o słowa kluczowe, trzeba więc zadbać o wybór tych właściwych. Ponieważ sklepy z artykułami dla dzieci mają dużą konkurencję, trudno wygenerować satysfakcjonujący ruch, sięgając po zbyt ogólne hasła – np. „zabawki dla dzieci” czy „ubrania dla dzieci”. W tym przypadku najlepiej konwertują frazy z konkretnymi produktami. Szczególnie warto wybierać określenia z markami/producentami w nazwie, na przykład „klocki lego duplo farma”.

Promocją w usłudze Google nie ma sensu obejmować całego asortymentu. Dobrym wyjściem będzie natomiast wybór najbardziej chodliwych produktów. Oferujesz konkurencyjne ceny butelek ze smoczkiem? A może dysponujesz modnym modelem wózka dziecięcego i jesteś w stanie od ręki zrealizować zamówienie? Przygotuj atrakcyjne reklamy AdWords i ciesz się dużym zainteresowaniem klientów. Oprócz linków sponsorowanych, możesz też zainteresować się reklamami banerowymi czy kampanią remarketingową.

Google Zakupy, czyli siła kampanii produktowych

Sklepy internetowe mają do dyspozycji także kampanie produktowe AdWords, stanowiące alternatywę dla reklam tekstowych. Ta popularna forma promocji pozwala zaprezentować produkty z oferty bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. W świadomości użytkowników lista towarów funkcjonuje jako sekcja Google Zakupy, która wyświetla się tuż pod wyszukiwarką Google lub po prawej stronie.

W krótkiej prezentacji elementów widoczne są: zdjęcie, nazwa, cena oraz adres URL sklepu internetowego. Ponieważ tego rodzaju reklamy opierają się głównie na obrazie, znacznie lepiej przyciągają uwagę internautów. Co ważne, przy konstruowaniu kampanii produktowej nie uwzględnia się konkretnych fraz kluczowych. Są one dobierane automatycznie na podstawie stworzonych opisów asortymentu, dlatego trzeba pamiętać, aby stosowna treść zawierała słowa pod wyszukiwarkę.

kampania produktowa AdWords

Promocja sklepów z artykułami dla dzieci – to działa!

Optymalizacja pod kątem SEO, działania content marketingowe w formie tekstu i wideo, a także bogaty asortyment produktów to części składowe skutecznej promocji sklepów z artykułami dla dzieci, o której pisaliśmy już na łamach naszego bloga. Uzupełniona o reklamy Google AdWords oraz o obecność w social media sprawi, że rodzice chętnie sięgną po wyprawkę dla malucha właśnie z Twojej oferty!

Ostatnie artykuły