Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
17.01.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Jak przekształcić osoby oglądające nasz kanał na YouTube w subskrybentów i potencjalnych klientów?

Jak przekształcić osoby oglądające nasz kanał na YouTube w subskrybentów i potencjalnych klientów?

YouTube jako forma reklamy

YouTube to serwis internetowy, który został założony w lutym 2005 roku. Umożliwia on bezpłatne umieszczanie filmików, oglądanie ich, komentowanie i ocenianie. Światowa popularność YouTube’a jest niepodważalna. Statystyki mówią same za siebie:

w 2017 roku YouTube ogłosił, że jego użytkownicy oglądają około miliard godzin filmów każdego dnia;

  • w każdym miesiącu YouTube jest odwiedzany przez ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników;
  • tylko użytkownicy urządzeń mobilnych spędzają na YouTube’ie ponad godzinę dziennie;
  • najpopularniejszy kanał na YouTube’ie ma ponad 170 milionów subskrypcji – jest to T-Series (statystyki ze stycznia 2021 roku);
  • najpopularniejszy kanał na polskim YouTube’ie ma ponad 4,6 miliona subskrypcji – jest to Blowek (statystyki ze stycznia 2021 roku).

Założenie kanału na YouTube i publikowanie treści to nie wszystko

YouTube przyciąga miliony, a nawet miliardy użytkowników. Jest więc doskonałą formą reklamy. Oczywiście samo założenie kanału na YouTube’ie i publikowanie filmów to zdecydowanie za mało, aby osiągnąć marketingowy sukces. Do tego sukcesu potrzebni są jeszcze oglądający nasze filmy ludzie, którzy kolejno chętnie staną się subskrybentami kanału, a w przyszłości być może – klientami. Co zrobić, aby pozyskać i zatrzymać subskrybentów, którzy z dużym prawdopodobieństwem staną się naszymi klientami? Jak zwiększyć ilość subskrypcji na YouTube? Odpowiadamy poniżej.

1. Twórz scenariusze

Odbiorcy oczekują coraz to bardziej profesjonalnych treści. Mówienie „z głowy” i „od serca” może nie zostać potraktowane jako przejaw prawdziwości, ale jako brak odpowiedniego przygotowania. Dokładnie zastanów się nad tym, co i w jaki sposób chcesz przekazać i na tej podstawie stwórz scenariusz.

2. Publikuj tylko wartościowe, oryginalne i ciekawe treści

„Content is king” – marketing treści to nieustannie najważniejsze narzędzie marek. Treści, które publikujesz na YouTube’ie, muszą być oryginalne i ciekawe. Zastosowanie się do wszystkich porad wymienionych w tym artykule, przy pominięciu wartościowego contentu, nie przyniesie zamierzonych skutków.

3. Udzielaj porad, wskazówek

Pokaż, że jesteś specjalistą w swojej branży – udzielaj porad, wskazówek, odpowiadaj na pytania. Tego typu bezinteresowna pomoc może przekonać do Ciebie użytkowników YouTube’a, co przekuje się w zwiększającą się liczbę subskrypcji, klientów, sprzedaży.

4. Skupiaj uwagę publiczności

Współcześnie liczy się nie tylko treść, ale także forma. Zadbaj o to, aby Twoje filmiki skupiały uwagę publiczności. Chodzi tu o wszystko, co znajduje się wokół treści – intonacja, mimika, gestykulacja, tło, obraz, dźwięk i wiele innych.

5. Zachęcaj widzów do oglądania innych Twoich filmików

Jeśli użytkownika YouTube’a zachęcił Twój filmik o organicznym kremie do twarzy, który oferujesz, jest spora szansa, że chętnie dowie się także o innych naturalnych kosmetykach. Daj mu tę możliwość – odpowiedz w filmie (najlepiej na końcu), o czym jeszcze można dowiedzieć się, oglądając i subskrybując Twój kanał.

6. Publikuj regularnie

Regularność na YouTube’ie zdecydowanie jest nagradzana. Ustal, ile filmików w każdym miesiącu chcesz opublikować. Określ także dni i godziny publikacji. Dzięki temu Twoi widzowie będą dokładnie wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych treści, a ich oglądanie wejdzie im w nawyk.

7. Optymalizuj treści

Warto także zatroszczyć się o odpowiednie tytuły publikowanych filmów. Sprawdź, o jakich problemach chętnie słuchają użytkownicy Internetu, dowiedz się, jakie pytania zadają i postaraj się w tytule jasno dać znać, że w filmiku udzielisz konkretnej odpowiedzi.

8. Stwórz własną markę

Zadbaj o to, aby jakoś się wyróżnić. Mogą to być np. stałe powitania i pożegnania czy elementy powtarzane w każdym filmie – np. zadawanie nurtującego pytania na początku filmu i odpowiadanie na nie na jego końcu.

9. Organizuj konkursy z nagrodami

Samo zachęcanie użytkowników YouTube’a do oglądania i subskrybowania Twojego kanału niewiele da. Zdecydowanie lepszą zachętą do interakcji jest organizowanie konkursów z nagrodami, którymi będą oferowane przez Ciebie produkty czy usługi. Może to być np. konkurs na komentarz, który otrzyma najwięcej „łapek w górę”.

10. Twórz zwiastuny

Dobrym pomysłem jest również tworzenie zapowiedzi. Zamierzasz niebawem opublikować niezwykle interesujący filmik? Stwórz zwiastun, który to pokaże. Pamiętaj jednak, żeby w zwiastunie nie umieszczać wszystkich najciekawszych rzeczy – w takim przypadku widzowie mogą być zawiedzeni, oglądając cały filmik.

11. Promuj swój kanał poza YouTube’em

Jesteś obecny w innych mediach społecznościowych niż YouTube? Wykorzystaj to! Daj np. znać swoim fanom na facebookowym fanpage’u, że właśnie otworzyłeś kanał na YouTube’ie i załącz link. Pokaż, że kontaktowanie się z Tobą i Twoją firmą odbywa się na wielu płaszczyznach.

12. Współpracuj z innymi youtuberami

Współpraca z innymi youtuberami czy influencerami zdecydowanie może Ci pomóc uzyskać rozgłos. Warto więc podjąć współpracę z kimś, kto ma duże doświadczenie z YouTube’em. Jest sporo szansa, że ufający mu subskrybenci zaufają i Tobie.

13. Wchodź w interakcję z widownią

Samo publikowanie wartościowych treści nie wystarczy. Jeśli pod Twoim filmem pojawiają się komentarze (szczególnie te, które mają dużo „łapek w górę” bądź dużo „łapek w dół”), odpowiadaj na nie. Wchodź w interakcję z widownią. Tylko wtedy zachęcisz ją do obecności na Twoim kanale, tyko tak zbudujesz prawdziwe relacje.

YouTube jako narzędzie do marketingowego sukcesu

Jak widać, YouTube może stanowić narzędzie służące do marketingowego sukcesu. Aby jednak tak się stało, należy znaleźć widownię i zachęcić ją do subskrybowania kanału, czyli po prostu do „bycia na bieżąco” z materiałami, które publikujesz. Choć lista działań prowadzących do posiadania dużej liczby subskrypcji jest długa, zdecydowanie warto spróbować. Wszystko zaczyna i kończy się na wartościowych, oryginalnych i ciekawych treściach – tylko one sprawią, że subskrybenci będą z Tobą na długo i bez obaw skorzystają z oferowanych przez Ciebie produktów bądź usług, kiedy będą ich potrzebować i… nie tylko 😉.

Może Cię zainteresować: Optymalizacja i pozycjonowanie filmów oraz kanału YouTube, czyli jak działa SEO video?

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt