Z roku na rok technologia rozwija się coraz bardziej, a skala tego, co osiągnęła w tej kwestii ludzkość w ciągu ostatnich kilkunastu lat, jest w dzisiejszych czasach osiągana w ciągu dużo krótszych okresów. Ma to rzecz jasna bezpośredni wpływ na branżę marketingu – zarówno tego internetowego, jak i realizowanego poprzez media klasyczne czy stacjonarnego. Nowoczesne rozwiązania pozwalają firmom dotrzeć do grupy docelowej w bardziej efektywny sposób i budować silną pozycję marki na rynku. Konsumenci – zarówno ci dotychczasowi, jak i potencjalni – mają o wiele większe możliwości w kontekście analizy tego, czy oferta, misja czy też działania firmy są według nich odpowiednie i zgadzają się z ich przekonaniami.
W poniższym artykule omówimy, jakie technologie mają największy wpływ na rozwój branży marketingu, zahaczając między innymi o kwestię rozwoju e-commerce, działań reklamowych w mediach społecznościowych, marketingu w chmurze czy tak popularnego ostatnio tematu sztucznej inteligencji, ale nie tylko. Zapraszamy do lektury!
Marketing w sieci – rozwój e-commerce
Rozwój e-commerce w ciągu ostatnich kilku lat – podobnie jak innych gałęzi marketingu – jest niezaprzeczalny. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy w sieci, a sklepy internetowe stają się coraz popularniejsze. W odpowiedzi na tę sytuację rozwijają się również narzędzia marketingowe skierowane do e-commerce właśnie. Przykładem niech będzie tutaj marketing automation, czyli narzędzia pozwalające na automatyzację działań marketingowych. Dzięki nim firmy są w stanie w ciągu sekundy automatycznie wysyłać spersonalizowane propozycje do swoich klientów – zarówno tych już zaznajomionych z ofertą, jak i potencjalnych. To zwiększa szanse na dokonanie przez nich zakupu, dodatkowo „zwalniając” czas pracowników, którzy mogą poświęcić go na inne zadania mające na celu rozwój biznesu firmy.
Przeczytaj również: Newsletter – co powinniśmy o nim wiedzieć?
Marketing w mediach społecznościowych
Niekwestionowanym liderem na rynku – kolokwialnie mówiąc – docierania do potencjalnych i aktualnych konsumentów są oczywiście media społecznościowe. To kolejna dziedzina, która znacznie wpłynęła na rozwój branży marketingu i aktualnie jest zdecydowanie najważniejszym kanałem komunikacji w ogóle – nie tylko w Internecie. Dzięki aktywnemu prowadzeniu profili w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok i wielu, wielu innych, marki oraz firmy je reprezentujące są w stanie dotrzeć do naprawdę szerokiej grupy odbiorców i to w bardzo skuteczny sposób.
Jest to spowodowane faktem, iż w tej konkretnej strefie reklamowania to użytkownik w pewien sposób wybiera, jakie treści mają do niego trafiać – pomaga mu w tym algorytm, jednak ten nie tworzy propozycji wyświetlania postów czy reklam kompletnie losowo, a na podstawie wcześniejszych wyszukiwań, polubień czy też czasu spędzonego przez użytkownika sieci na konkretnej stronie lub podstronie. Co za tym idzie, możliwe jest odpowiednie dostosowanie formy oraz przekazu, dzięki czemu skuteczne i konkretne dotarcie do klienta będzie zdecydowanie prostsze. Ponadto media społecznościowe pozwalają firmom i markom na prowadzenie ze swoimi odbiorcami dialogu, co jest niezwykle istotne dla budowania silnej marki w oczach opinii publicznej, ale także zrozumienia potrzeb naszych klientów.