Często, kiedy chcemy zgłębić dane zagadnienie lub znaleźć odpowiedź na nurtujące nas pytanie, pierwszym ruchem jest sięgnięcie po telefon i znalezienie rozwiązania w internecie. Najszybszym źródłem informacji staje się wyszukiwarka Google, ponieważ po wpisaniu prostego hasła dostajemy dużą liczbę wyników dokładnie odpowiadających na nasze pytanie. Jak w sieci pojawiają się takie treści? Gdzie w sieci publikowane są wartościowe artykuły? Jak stworzyć taki artykuł?
Wyniki wyszukiwania odpowiadające na proste pytanie pojawiają się w różny sposób w przestrzeni internetowej. Mogą to być fora, które są dialogami między użytkownikami poruszającymi dane zagadnienie, mogą to być blogi tworzone przez miłośników jakiejś dziedziny, a mogą to być również artykuły sponsorowane.
Czym są artykuły sponsorowane?
Artykuł sponsorowany jest reklamą stworzoną w formie treści blogowej, która ma na celu promocję danego produktu czy producenta. W treści umieszczone są odnośniki do strony klienta, które w postaci linków kierują do konkretnego produktu czy usługi. Treści takie można umieszczać na stronach, które publikują artykuły związane z poradami i ciekawymi nowinkami związanymi z daną dziedziną. Ważne jest, by rozróżniać treści sponsorowane od treści ofertowych.
Czym różni się artykuł sponsorowany od treści ofertowej?
Opis oferty skupia się tylko na rozwiązaniach i produktach dostarczanych przez jednego producenta lub na zaletach jednego produktu. Szczegółowo opisuje ofertę i zachęca do zakupu bądź skorzystania z usługi. Opis ofertowy pojawia się na stronach producenta lub jest umieszczony pod konkretnym produktem. Zawiera wszelkie parametry, zalecenia i zalety danego towaru czy usługi. Nie ma w nim miejsca na promowanie innych rozwiązań lub produktów, ponieważ takie działanie zmniejszałoby prawdopodobieństwo konwersji na stronie producenta. Celem opisu jest zasugerowanie, że dane rozwiązanie czy towar to najlepsze rozwiązanie w danej dziedzinie.