Obsługi aplikacji internetowych najlepiej uczyć się przez ich testowanie. Dzięki kontom demonstracyjnym Google Analytics można poznać wszystkie funkcjonalności tego narzędzia, nie bojąc się o utratę danych naszej witryny. Wersja testowa narzędzia analitycznego dostępna jest dla wszystkich użytkowników posiadających konta Google.
Testowanie z Google Merchandise Store
Dostęp do konta demonstracyjnego znajdziemy w supporcie Google. Google Analytics Demo Account zawiera dane z Google Merchandise Store. Informacje prezentowane na koncie testowym podobne są do danych pochodzących z typowej domeny e-commerce. Możemy przejrzeć m.in.:
- Źródła wizyt – lokalizacje użytkowników, dane o ruchu bezpłatnym oraz płatnym,
- Informacje o sposobie zachowania użytkowników na stronie,
- Zestawienia transakcji dokonywanych w sklepie Google Merchandise Store.
Obsługa konta demonstracyjnego
Dzięki danym dostępnym na koncie demonstracyjnym pochodzącym z Google Merchandise Store można sprawdzić, w jaki sposób generowane są i jak wyglądają poszczególne raporty oraz jak działają wszystkie dostępne funkcje w Google Analytics. Użytkownik, testując panel, zapozna się z:
- Prezentacją danych dotyczących integracji AdWords z Search Console,
- Możliwością zmiany raportów poprzez aktywację poszczególnych filtrów, wymiarów,
- Segmentacją danych,
- Porównywaniem informacji dotyczących odbiorców, ich zachowania, konwersji,
- Tworzeniem niestandardowych raportów oraz modeli atrybucji.
Konto demonstracyjne Google Analytics pomoże podjąć decyzję niezdecydowanym przedsiębiorcom zastanawiającym się nad skorzystaniem z narzędzia analitycznego. Panel testowy warto także pokazać właścicielom serwisów, którzy nie są przekonani do konieczności analizy danych.