Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.05.2017 | czas czytania: 5 min | Analityka | autor: Artefakt

Google Data Studio – darmowe narzędzie do analizy i wizualizacji danych

Google Data Studio – darmowe narzędzie do analizy i wizualizacji danych

Google Data Studio to darmowa wersja aplikacji Google Data Studio 360 pozwalająca na przygotowywanie rozbudowanych i wielostronicowych raportów, które mogą być udostępniane i edytowane przez wielu użytkowników. Dane zebrane np. za pomocą Google Analytics zostają zaprezentowane w postaci przejrzystych wykresów i infografik, dzięki czemu wyciąganie wniosków staje się o wiele prostsze.

Studio danych Google – praca jak z Google Drive files

Korzystanie z Google Data Studio wymaga posiadania konta Google. Po zalogowaniu należy przejść na stronę aplikacji. Studio danych umożliwia pracę na zasadach współdzielenia dokumentów (tak samo jak Google Drive files). Kilka osób może pracować na tym samym raporcie udoskonalając go i wprowadzając poprawki w czasie rzeczywistym.

Po zalogowaniu do panelu użytkownik może stworzyć raport zupełnie od podstaw lub wybrać jeden z gotowych szablonów. Dane importuje się np. z pliku .csv, ale możliwe jest także zintegrowanie innych googlowskich narzędzi i przesyłanie informacji pomiędzy nimi: np. Google Analytics, AdWords, YouTube oraz DoubleClick Campaign Manager.

Polecamy filmik o Google Data Studio:

Z jakich źródeł zbierane są dane do Data Studio?

Data Studio zapewnia integrację danych z googlowskich narzędzi: Google Analytics, AdWords, YouTube, BigQuery, Attribution 360. Użytkownicy mają również możliwość przesłania danych z innych aplikacji (Facebook Ads, Bing Ads, Twitter Ads), aby móc dokładnie przeanalizować wszystkie informacje o witrynie. Należy jedynie przesłać dodatkowe rekordy do Data Studio. Jest to bardzo proste i sprowadza się do kilku kroków:

  1. Przygotowania pliku z danymi w formie .csv /.xls
  2. Zaimportowania danych do Data Studio korzystając z zakładki Data Sources
  3. Rozpoczęcia pracy z danymi przygotowując ciekawe wizualizacje
  4. Zintegrowania pobieranych danych, aby raporty aktualizowały się na bieżąco.

Jakie są możliwości Studia danych Google?

Uporządkowanie i usystematyzowanie danych to pierwszy etap analityki internetowej. Pomocna jest technika wizualizacji, dzięki której można dostrzec pewne trendy w zachowaniach użytkowników, zdefiniować ich potrzeby, co w konsekwencji umożliwia wybór skutecznych sposobów promocji w internecie. Data Studio dostarcza szereg narządzi do przygotowania atrakcyjnych wykresów kołowych, słupkowych czy liniowych. Jednak takie funkcje są dostępne w większości programów. Co więc wyróżnia tę aplikację od możliwości zwykłego arkusza kalkulacyjnego?

Aplikacja daje możliwość przygotowania map ciepła na podstawie danych tabelarycznych. To ułatwia spostrzeżenie anomalii i przypadków niepasujących do ogólnego trendu. Dostępne opcje pozwalają na przygotowanie spersonalizowanych wykresów dopasowanych do użytkowników, którym zostaną zaprezentowane. Ponadto raporty pozostają aktywne, co oznacza, że podczas ich przeglądania można zmienić dostępne filtry czy okres analizy danych. Interaktywność to także możliwość spojrzenia na te same dane z różnej perspektywy, a więc znalezienie optymalnego rozwiązania i podjęcie najlepszej decyzji.

Google Data Studio w Polsce – szybki przegląd narzędzia

Od maja w Polsce dostępne jest dla wszystkich narzędzie Google Data Studio. I tak możemy przygotować raporty na bazie między innymi takich źródeł danych jak:

  • Google Analytics,
  • Google AdWords,
  • YouTube,
  • Google Search Console.

Narzędzie posiada intuicyjny edytor, który na zasadzie „przeciągania” widżetów pozwala stworzyć profesjonalnie wyglądające raporty z danymi. Co ciekawe, raportów nie musimy tworzyć od początku – jest opcja skorzystania z gotowych, wbudowanych szablonów, które znacząco skracają czas przygotowywania zestawienia.

Jakie są korzyści ze stosowania narzędzia Google Data Studio?

  • Nie ma potrzeby logowania się do innych narzędzi, aby uzyskać wgląd w raport. Raz przygotowany raport w Studio danych Google można udostępnić dowolnym współpracownikom i osobom nie mającym wcześniej dostępu do danych. Przykładowo załóżmy, że stworzyliśmy raport na bazie narzędzia Google Analytics i rozpowszechniamy go w formie linka zainteresowanym. Taka osoba klikając w link, nie musi logować się do swojego konta Google Analytics, aby zobaczyć dane; może otworzyć taki raport nawet w trybie Incognito przeglądarki.
  • Raport jest dynamiczny, czyli przykładowo można w nim zmienić zakres dat lub sortować tabele w nim zawarte, dzięki czemu raporty są zawsze aktualne.
  • Atrakcyjne wizualnie raporty, jakich nie przygotujesz w innych narzędziach typu Google Analytics lub AdWords.
  • W jednym raporcie możemy przedstawić dane z kilku źródeł, co zapobiega logowaniu się z osobna do każdej z usług – > oszczędność czasu.

Poniżej przedstawiono przykładowy raport stworzony na potrzeby mierzenia skuteczności witryny e-commerce pod kątem podstawowych wskaźników sprzedażowych oraz oceny efektywności prowadzonej kampanii AdWords.

Warto potestować narzędzie i przygotować sobie dedykowane raporty, z których będziemy mogli skorzystać na przykład przy podejmowaniu decyzji biznesowych.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt