Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
| czas czytania: 7 | SEM |

Jakie znaczenie ma logo w Twojej firmie?

Jakie znaczenie ma logo w Twojej firmie?

Logo to część identyfikacji wizualnej danej marki. Powinno być unikalne i wyróżniać firmę wśród konkurencji. Jest to nieodłączny element dobrego brandu, który wpływa ma zainteresowanie klientów. Na rynku znaleźć można wiele przykładów, gdzie logo znanej firmy kryje głębsze znaczenie niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W tworzeniu logotypu nie zawsze wystarczy odrobina kreatywności i działanie pod wpływem natchnienia. Dowiedz się, co powinno poprzedzać każdy proces twórczy w tworzeniu logotypu.  

 

baner

Logo – czym tak naprawdę jest?  

Logo jest powszechnie przyjętym identyfikatorem graficznym, który jest unikalny dla konkretnej marki. Czasem można się spotkać wymiennie z hasłem logo i logotyp, jednak nie należy tego traktować w identyczny sposób.  

Logotyp swoje znaczenie wywodzi z greckich słów: logos, czyli słowo, oraz typos, czyli obraz. Logo można wykorzystywać przede wszystkim w materiałach marketingowych, produktach czy stronie internetowej. Ważne, aby było zaprojektowane w formacie grafiki wektorowej, co ułatwi wykorzystywanie znaku w dalszych materiałach i projektach przez grafików i programistów. Podstawowe elementy logo to: 

  • Sygnet – element graficzny logo, który nie powinien mieć więcej niż 3 kolory.  
  • Logotyp – tekstowa część logo, najczęściej jest to nazwa firmy.  
  • Tagline – krótkie hasło, które zwykle informuje o tym czym zajmuje się dana firma.  

Gareth Hardy w swojej publikacji wyróżnił następujące typy logo: 

  • Logotyp – jeden ze składników logo, który sam w sobie może stanowić znak firmowy. Przykładem jest np. Coca-Cola, Amazon czy Allegro.  
  • Glif – projekt, który zwykle składa się z pierwszej litery nazwy firmy. Główną jego zaletą jest łatwość zapamiętywania i powiązania danej firmy, np. Facebook czy McDonald.  
  • Monogram – polega na zestawieniu pierwszych liter danego wyrazu bądź inicjałów właścicieli danej marki, np. Victoria Secret.  
  • Znak graficzny – w tym przypadku markę określa sygnet, np. Puma, Apple.  
  • Postać – typ logo, w którym główną rolę odgrywa postać, często można jej przypisać ludzkie cechy, np. Michelin oraz Cheetos.  
  • Emblemat – w takiej formie logo grafik powinien się skupić na odpowiedniej formie graficznej przy użyciu tagline. Jest to nawiązanie do prestiżu i luksusu, a przykładem jest Porsche.  

logoLogo, ale co się pod tym kryje? 

Profesjonalne logo kreuje wizerunek firmy. To ono często jest pierwszym touchpointem wizualnym z klientem. Dobre logo powinno nawiązywać do działalności, nawiązywać do skojarzeń oraz czasem nawet przedstawiać element misji firmy. Ważne jest to w wyborze kolorów czy typografii z jakich składa się logo.  

Logo jest również narzędziem marketingowym. Pojawia się na wizytówkach, ulotkach, stronie internetowej czy w social media (zobacz też social selling). Powinno zatem przyciągać uwagę klienta. Jeżeli nasze produkty bądź usługi wzbogacimy o logo, potencjalny klient łatwiej odnajdzie je wśród innych marek. 

Czytelność ma tu ogromne znaczenie. Logo powinno być z łatwością odczytywane przez odbiorców. Trzeba wziąć pod uwagę, że będzie ono występowało w różnych formatach, czasem bardzo małych. Dlatego warto skupić się na znaku, który będzie responsywny. Najłatwiej poprawić czytelność uproszczając logo – pozostaw to, co konieczne i rozpoznawalne. Poprawisz moc przekazu znaku graficznego i wzmocnisz siłę rozpoznawalności marki. 

Zastrzeżenie logo jako znaku towarowego daje wyłączne prawo do używania go na rynku. Elementem informującym odbiorców o posiadanym znaku towarowym jest charakterystyczny symbol ®. Używanie znaku towarowego zwiększa jego tynkową wiarygodność.  

Dlaczego warto zastrzec swoją nazwę? Istotnym argumentem za rejestracją logo jako znaku towarowego jest świadectwo ochronne. Posiadanie go będzie dla sądu wystarczającą podstawą do wydania postanowienia o zabezpieczenia towaru według kodeksu postępowania cywilnego w przypadku, kiedy np. ktoś wyprodukuje podróbki produktu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt