Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
| czas czytania: 9 | SEM |

Kampanie Meta Ads – o czym warto wiedzieć przed startem współpracy z agencją

Kampanie Meta Ads – o czym warto wiedzieć przed startem współpracy z agencją

Dzięki Kampaniom Meta Ads masz możliwość prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych na różnych platformach – Facebook, Instagram, Messenger. Zaawansowane opcje targetowania oraz możliwość wykorzystania ciekawych materiałów graficznych sprawiają, że reklamodawcy w są stanie precyzyjnie trafiać do swoich odbiorców, tym samym zyskując nowych klientów lub usługobiorców.

banerProwadzenie kampanii Meta Ads wymaga jednak wiedzy eksperckiej, a także znajomości wielu dodatkowych narzędzi i funkcji. Z tego właśnie powodu warto przekazać obowiązki związane z prowadzeniem reklam agencji reklamowej, gdzie pracujący specjaliści zajmują się tego typu zadaniami na co dzień.

Sprawdź, co warto wiedzieć na temat takiej współpracy. Zapraszamy do lektury artykułu.

meta ads kampanie1. Dostęp do fanpage’a i konta reklamowego

Przede wszystkim specjalista, by móc rozpocząć prowadzenie dla Ciebie działań reklamowych w ramach Meta Ads, będzie potrzebować dostępu do Twojego fanpage’a oraz kona reklamowego.

Dostęp do fanpage’a zyska, wysyłając odpowiedni wniosek, który trafi na skrzynkę odbiorczą osoby będącej administratorem strony. Wcześniej pamiętaj jednak o tym, by przy pierwszym kontakcie podać dokładną nazwę swojego fanpage’a.

Podobnie wygląda sytuacja z kontem reklamowym – tutaj musisz najpierw podać jego numer ID, a następnie również zaakceptować wniosek agencji o dostęp do narzędzia.

Dokładną instrukcję, jak znaleźć numer identyfikacyjny konta reklamowego, znajdziesz na stronie Meta.

Jeśli nie masz konta reklamowego, konieczne będzie jego założenie oraz podpięcie karty, z której pobierane będą środki na reklamy. Może to również w Twoim imieniu zrobić agencja, jednak wówczas to ona stanie się właścicielem konta, co oznacza, że po ewentualnym zakończeniu Waszej współpracy nie zachowasz dostępu do konta ani do danych historycznych (kampanie i ich statystyki), jakie się na nim znajdują.

Informacje o tym, jak założyć Menedżera reklam znajdziesz na stronie Meta.

2. Piksel Meta i kody zdarzeń

Piksel Meta to kod, który umożliwi monitorowanie zachowania użytkowników na Twojej stronie internetowej. Za jego pomocą możesz tworzyć listy remarketingowe, na podstawie których będziesz targetować swoje reklamy.

Każdy kod Piksel jest indywidualny i można go wygenerować w menedżerze firmy – wystarczy kilka kliknięć. Trzeba przejść do ustawień firmowych, w sekcji „Źródła danych” wybrać „Zestawy danych”, po czym kliknąć przycisk „Dodaj”.

Konfiguracja Piksela odbyć się może ręcznie lub za pomocą integracji partnerskiej. Dokładne instrukcje dla obu tych opcji znajdziesz na oficjalnej stronie Meta.

Jeśli masz już kod Piksel, musisz jeszcze udzielić agencji dostępu do niego. W tym celu opiekun ze strony agencji poda Ci ID firmy, który należy wpisać w zakładce „Źródła danych”, wybierając dany piksel i klikając w opcję „Przypisz partnerów”.

Co ważne – kod piksel warto wygenerować samodzielnie, ponieważ jeśli skorzystasz ze wsparcia agencji, to ona będzie jego właścicielem (podobny przypadek jak z kontem reklamowym). Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się skorzystać z pomocy, pamiętaj o tym, że konieczne będzie przekazanie agencji danych do logowania do panelu administracyjnego Twojej witryny – musisz więc podać link, login oraz hasło.

Prócz kodu Piksel zalecana jest również implementacja kodów zdarzeń, które umożliwią mierzenie konwersji, takich jak m.in. zakup, dodanie do koszyka, ukończenie rejestracji. Przykładową listę wraz z kodami, znajdziesz na stronie Meta.

3. Menedżer sprzedaży

Katalog sprzedaży dotyczy jedynie e-commerce, które chcą się reklamować na platformie Meta. Dzięki niemu możliwe jest wyświetlanie reklam produktowych po wcześniejszym wgraniu do niego feedu produktowego.

Jego konfiguracja nie wymaga już implementacji żadnych dodatkowych kodów oraz również możesz zrobić ją z poziomu ustawień firmowych.

By skonfigurować katalog, należy przejść do zakładki „Źródła danych, katalogi”, kliknąć „Dodaj” i wybrać opcję „Utwórz nowy katalog”.

Do katalogu należy wgrać wygenerowany wcześniej w panelu sklepowym feed produktowy i gotowe – można rozpocząć reklamę produktów.

Dostępu do katalogu udzielisz agencji dokładnie w taki sam sposób jak w przypadku Piksela Meta.

4. Materiały reklamowe

Materiały reklamowe to tekst oraz grafiki lub pliki wideo. Jeśli posiadasz już projekty, za pomocą których chcesz się reklamować na platformie Meta, koniecznie podeślij je swojemu opiekunowi kampanii. Możesz również przesłać mu inspiracje, na których ma się wzorować dział graficzny agencji, jeśli zdecydujesz się na wykupienie pakietu banerów.

Jeśli zależy Ci na tym, by wszystkie materiały reklamowe otrzymać do wglądu przed startem kampanii, pamiętaj, by wrócić z informacją zwrotną wraz z ewentualnymi uwagami. Pozwoli to znacznie przyspieszyć start działań reklamowych.

5. Przekaż agencji najważniejsze informacje o swoim biznesie

Poinformuj specjalistę o tym, jakie są Twoje cele biznesowe, kto jest Twoją grupą docelową, główną konkurencją oraz w jaki sposób Twoja firma wyróżnia się na tle innych. Będzie to dla niego cenna wskazówka przy procesie optymalizacji kampanii.

Pamiętaj również o tym, by w trakcie współpracy być w stałym kontakcie z agencją oraz przekazywać jej informacje na temat wszelkich zmian, także tych, które mają miejsce na Twojej stronie internetowej (zmiana linkowania, układu strony, dodanie lub usunięcie produktów, nowe usługi). Pozwoli to uniknąć błędów reklamowych oraz przepalania budżetu.

Podsumowanie

Prowadzenie kampanii Meta Ads warto powierzyć specjalistom z tej dziedziny, przede wszystkim ze względu na ich wiedzę, doświadczenie oraz znajomość narzędzi i funkcjonowania całego systemu. Kompletna strategia marketingowa, analiza wyników, cykliczne raporty, praktyczne uwagi i podpowiedzi – oto co zyskasz, decydując się na współpracę z agencją reklamową.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt